Hoi dames, Ik zag al een topic over harde buiken, maar toch herkende ik daarin niet geheel terug waar ik momenteel last van heb. Vandaar dat ik toch even een nieuw topic heb geopend. Sinds gisteren heb ik last van een heel vervelend gevoel: maag- en buikstreek staan helemaal strak en het voelt keihard aan. Naar eten staat mijn hoofd totaal niet, want ik zit echt binnen no time propvol. Ook heb ik het hier lichtelijk benauwd door. De boel staat zo strak momenteel dat ik het idee heb dat ik uit mijn huid zou kunnen scheuren bij wijze van spreken. Het doet geen pijn, maar het voelt echt onwijs vervelend. Geen zit- of lighouding geeft verlichting. Heb vannacht dan ook bijna niet geslapen. Wie herkent dit? Ik dacht eerst dat ik misschien wel behoorlijk verstopt zit (ben ik nogal gevoelig voor, en zeker nu) maar na een paar koppen sterke koffie ben ik inmiddels al naar de wc geweest en helaas geen verbetering Of zou het gewoon een enorme groeispurt van de kleine zijn? Liefs, Lonit
Aura, dank je wel voor je reactie. Is jouw kleintje heel beweeglijk nu? Het is mij opgevallen dat mijn meisje zoooo druk is nu ik dit heb. Ze spartelt en draait en doet. Misschien is ze wel onwijs omhoog gekropen, haha Hoe lang heb jij er nu last van?
Is je bloeddruk goed? Want als je een te hoge bloeddruk hebt (blijvend) dan kan je zwangerschapsvergiftiging ontwikkelen. Een symptoom is dat je dan een strak gevoel krijgt rond je maagstreek, alsof er een band om je middel strak wordt getrokken. Dit is wel een drastische conclusie natuurlijk en het hoeft helemaal niet zo te zijn, maar ik moest hier meteen aan denken toen ik het las.
Vorige week nog bij de verlos geweest en mijn bloeddruk is goed 110/70. Is ook altijd zo eigenlijk ooit een uitschieter gehad van 140/ 80. De kleine is heel druk, zeggen ze ook bij elke echo...wat een bewegelijk kind enzo....weet het ook niet?
Toch lijkt dit wel degelijk een harde buik. Ik had dat ook al vanaf 20 weken en het ging toen eigenlijk altijd samen met een extreem beweeglijk kind. Het advies is rustig gaan liggen, maar bij mij werd de kleine daar zo druk van dat de harde buiken vaak alleen maar erger werden. Ze zijn overigens wel het best te verdragen als je lekker ontspannen gaat liggen (in mijn geval liefst op mijn zij). Groeispurtjes van de baby schijnen trouwens ook tijdelijk erge harde buiken te kunnen veroorzaken, dus misschien is je eigen gevoel wel goed.
Hoi meiden, Dank voor alle reacties. Gelukkig voel ik me inmiddels stukken beter Nogal gênant, maar oh zo gewoon voor ons zwangere vrouwen: het was dus toch verstopping. Ik werd vannacht wakker met enorme kramp in mijn buik en heb vervolgens ruim een half uur op het toilet gezeten om van hele harde ontlasting af te komen. Toen ik daar eenmaal vanaf was, kwam er ook nog flink wat lucht vrij om het zo even te zeggen (wat er eerder gewoon niet uit kon) whahaha Niet zo gek dus dat ik zo'n keiharde maag- en buikstreek had en dat mijn baby zo beweeglijk was; dat arme kind zat letterlijk en figuurlijk in de verdrukking. Maar wat een vervelende zwangerschapskwaal is dit zeg!!! Ongelooflijk dat je je hier in zijn geheel zo beroerd van kan voelen. Ik ga voortaan nog beter letten op wat ik eet, want dit wil ik niet nog een keer...bleeeeegh Jaha...zwanger zijn is niet alleen maar romantisch hahaha Liefs, een opgeluchte Lonit