groeiecho; hoofdje loopt 2 weken achter op termijn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 0Zebra0, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Al vanaf de 20 weken echo heeft ons meisje een te klein hoofdje.
    deze week de groeiecho gehad ( met 28 wk )
    en het hoofdje zit op 26 weken , buik/beentje kwamen op 27.3 en 27.4

Wie heeft dit ook meegemaakt, en was er bij nader onderzoek nog iets uitgekomen of juist niet ?
    dinsdag weer naar de verloskundige om de groeiecho te bespreken etc. maar ben toch wel benieuwd..

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Nee geen ervaring, wel dat de ene ledemaat in verhouding de ene keer onder de middellijn valt en de andere keer weer daarboven. Wat zegt de echoscopist ervan?
    Volgens mij kan het allemaal nog bijtrekken hoor...

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier liep het hoofdje van ons zoontje ook telkens een paar weken achter en ik heb vrijwel iedere week een echo gehad.

Ons zoontje is helemaal gezond.

Ga maar niet zoeken op het internet waar een te klein hoofd op kan duiden, ik werd daar echt niet vrolijk van en 2 weken achterstand in de hoofdomtrek is niet een te klein hoofd, maar gewoon een klein hoofd.

4. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    Hoi!ons beebje heeft ook een kleiner hoofd. De verloskundige heeft het in de curve getekend. Beentjes en buik komen precies in het midden uit. Hoofd zit tegen de onderste lijn. Zolang alles binnen de curve zit is wer niks aan de hand er kan veel variatie inzitten.bij jou valt het als t goed is gewion binnen de curve. 3 werken verschil valt er buiten. Als het goed is is verder onderzoek niet nodig!

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier zat het hoofdje nét op de onderste lijn.
    en het buikje, beentjes zaten tussen de lijnen, maar ook iets te klein. dinsdag bespreken met de vk hoe en wat nu verder
    dus ben toch wel erg benieuwd

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier liepen de bene altijd voor, buikje 2 weken achter en hoofd ook een ruime week achter. Toch zag ze er heel normaal uit toen ze er uit kwam hoor ;).

Ik heb me heel wat gek laten maken door metingen enzo maar zolang de geleerden er niet angstig over doen, kun jij dat ook beter zo veel mogelijk vermijden! *Al weet ik hoe moeilijk dat is zeker in het tijdperk van internet waar je alles eventjes opzoekt...*

7. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Mijn zoontje liep ook 2 weken achter met zijn hoofdje. Benen 2 weken voor! Hij heeft nu nog steeds een klein hoofdje (en lange benen) als je het vergelijkt met anderen. Wij hebben beide ook geen grote hoofden, dus dat zal het wel zijn.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik loop nu bij de gyn omdat mijn kindje klein is. Hier ook een klein hoofdje loopt 3 weken achter. gelukkig houden ze de groei nu goed in de gaten maar het hoofdje kunnen ze niet meer goed meten.
    Het kindje zit net onder de p5 lijn.

9. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik ben benieuwd wat mijn VK morgen te melden heeft,
    Hier ook behoorlijk scheve verhoudingen:

Hoofdomtrek 1 week en 1 dag verder
    Buikomtrek 1 week en 4 dagen achter
    Bovenbeenlengte 2 weken en 3 dagen voor
    Geschatte gewicht 1 week achter

De echoscopiste verklaarde het als zijnde dat hij in de botten groot is, maar weinig vet heeft, maar we moesten niet vergeten dat er nog veel kan veranderen. Maar waarschijnlijk krijgen wij een lange slanke baby.

Maar ik ben dus benieuwd wat de VK vind morgen. Spannend

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was de mening bij 35 weken ook een groot verschil. Hoofd op p90, en benen op p5. Geloof 4a5 weken verschil tussen die waardes. Maar bij de geboorte bleken allebei mee te vallen. De hoofdomtrek is niet zo idioot groot, en de benen echt niet kort..

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Vind het allemaal niet zo schokkend nog hoor, komt vast goed.

Ons kindje bij de groei-(30) en daarna liggingsecho (36):
    Hoofdje 2 weken achter
    Beentjes ruim 2 weken achter
    Buik 2 weken voor

Wat er twee maanden geleden uit kwam? Een gezond kind, alleen wel een kleine bolle beer. Idd kort van stuk, lekker spekkig en het belangrijkste: helemaal gezond.

Deel Deze Pagina