25 wk en fundushoogte van 32 wk...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by VeraM, Jul 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik ben nu 25wk zwanger van mijn tweede. Toen ik 22wk zwanger was, concludeerde de vk al dat de fundushoogte minimaal 4 wk voor liep. Ze wilde de volgende controle afwachten om uit te sluiten dat het een groeispurt was. Weer op controle geweest en nu is de fundushoogte dus gelijk aan 32/33wk. Morgen moet ik naar het zk voor een groeiecho. Suiker is vandaag gelukkig uitgesloten (niet door OGTT maar door curve prikken). Ze vinden het erg vreemd dat mijn buik/fundus/baby erg hard groeit, ik heb namelijk HG en krijg dus minimaal aan voedingsstoffen binnen. Ik val zelfs wat af. Nu heb ik al de hele zwangerschap het idee dat ik veel langer zwanger ben, maar ja dat kan bijna niet met alle echo's die ik al heb gehad. Wie herkent dit??

2. zinzi

zinzi Bekend lid

Jul 22, 2012
    627
    0
    0
    Bij mij liep het op het begin ook ruim 3 weken voor. Maar de groei is daarna wat minder hard gegaan en nu loop ik meer op schema.

Het kindje schatte ze zo op een geboortegewicht van 7 pond. Maar ik ben pas 28 weken, dus dat kan nog veranderen. Heb de groeiecho ook nog niet gehad. Maar het was bij mij dus echt de fundus en niet de baby.

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik heb dit ook gehad. Had geen suiker o.i.d.. Wel erg ruim in het vruchtwater en grote baby. Uiteindelijk normaliseerde dit zich zo rond de 34 weken weer. En mijn zoon wat uiteindelijk 3200 gram.

4. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Fijn te lezen dat het vaker voorkomt. Bij mijn dochter speelde dit ook wel een beetje maar niet 7 a 8 weken voorlopen. Dochter werd geschat op 10 pond en bleek uiteindelijk keurig 7 pond te wegen. Zij heeft nooit zo ver voor gelopen tijdens de zwangerschap. W wachten morgen de echo maar eens af.

Share This Page