spijt van pretecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nijntje01, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zo'n 2 weken geleden vroeg ik hier of jullie ervaring hadden met een uitwendige pretecho bij 7 weken zwangerschap.

Nou ik heb hem maandagochtend laten maken, was volgens mijn berekening 7w5d.... Het was al heel moeilijk om m'n baarmoeder te vinden, m'n darmen zaten in de weg en m'n buik was erg gespannen. Nu was er na een tijdje zoeken een vruchtzak te zien van 6w1d. Ik heb geen hartje of het vruchtje zelf gezien.

Ik heb er best spijt van, want ik ga zaterdag op vakantie en dacht als het niet goed is, kan er nog iets aan gedaan worden... Maar dat kan dus niet, ze willen eerst nog een controle echo maken. Had ik nou maar niks gedaan, nu ben ik de hele tijd zo bang voor een miskraam op vakantie.

Nu mag ik vrijdag naar de gyn voor een inwendige echo, ik hoop toch nog een op soort wonder, al weet ik dat het eigenlijk niet kan.

Heeft iemand ook zoiets een keer meegemaakt en hoe is het afgelopen?
    Of nog tips voor als het echt op vakantie mis gaat?

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik begrijp dat je bezorgd bent, maar voor een uitwendige echo was het toch wel erg vroeg.

Wat zeiden zij van het echo bureau dan? Dat er echt geen vruchtje was of alleen dat ze het niet konden zien?

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Over dat vruchtje hebben we het niet echt gehad eigenlijk.
    Ze zij dat als ik echt zeker was van mijn 7w5d, dat het dan echt niet goed was....

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het kan prima hoor dat je wat terug gezet word.. Ik zou echt niet gelijk van t ergste uitgaan..
    Misschien is je eisprong wat later geweest of je innesteling duurde wat langer..

Daarbij als het zo slecht te zien was kan het ook best dt het niet helemaal goed gemeten is..
    Het gaat echt om mm werk en dat is gewoon heel lastig en zeker als het al zo onduidelijk was..
    Ik zou dus gewoon even afwachten tot vrijdag

5. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nijntje. Ik had de vorige keer ook gereageerd en was hier al bang voor. Dnk zelf dat t beide kanten op kan gaan. Het was geen verloskundige die de echo deed? Miss kun je met je eigen verloskundige even overleggen.
    Bij ons was t advies toen ook om te wachten tot 8 weken...
    Sterkte meis. En houd hoop, pas als je bloed verliest zou ik me zorgen gaan maken. Een uitwendige echo is zeker niet nauwkeurig als het vruchtje zo klein is.

6. logo

logo Niet meer actief

Wat vervelend zo net voor je vakantie.
    Probeer positief te blijven al is dat lastig (spreek uit ervaring jammer genoeg). Een uitwendige echo op dat termijn is echt voeg. Ze kunnen dan niet alles goed zien volgens mij. Een inwendige echo is echt beter.
    Veel sterkte!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat vervelend dat je zo'n spijt hebt. Ik zou zonder bloedverlies niet gelijk van het ergste uitgaan. Ik ben bij mijn dochtertje maar liefst 3 weken terug gezet. De innesteling had gewoon veel langer op zich laten wachten. Het schijnt ook dat ook zo vroeg al de kindjes in spurtjes groeien en niet zoals ze zeggen tot 12/14 weken groeit elk kindje gelijk.

8. Mamamees

Mamamees Lid

26 feb 2013
    37
    0
    0
    Nijntje is dit je eerste zwangerschap? zo ja, ga dan echt niet meteen van het ergste uit. Mijn gyn zegt dat een buik-echo pas goed zichtbaar is bij (minstens) 10 weken. En dat is meestal pas bij een tweede of derde zwangerschap. Zelf nu bij mijn vierde zwangerschap heeft ze pas een buikecho gedaan toen ik 12 weken zwanger was. De vroegste echo waar ze via mijn buik het kindje en de vruchtzak goed konden zien was bij ruim 9 weken. Deze echoscopiste zei toen dat kwam mede omdat ik nogal tenger ben.
    Probeer echt een beetje te ontspannen. Stress helpt jou en de baby nu niet. Het klinkt hard maar als het echt mis is doe je daar nu niets aan.
    Ik zou echt niet meteen uitgaan van die uitwendige echo!
    Kop op deze dagen en succes vrijdag bij de inwendige echo.

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Meis, de eerste weken kan de tijd echt echt nog wel een week (of meer) voor of terug gezet worden! Ik zie ook dat je laatste cyclus 60 dag was... Dan kan het heel goed zijn dat je inderdaad een late innesteling hebt gehad.

Ik heb vorig jaar ook een MK gehad, op Menorca... "Gelukkig" begon ik te vloeien op de vliegveld net voor de terugreis. Dus was ik snel thuis.

Maar goed, hoe je t ook wendt of keert... Je kunt nu niet met zekerheid zeggen dat t mis is, ook niet dat t wel goed is. Ik hoop voor je dat je VK je meer duidelijkheid kan geven, maar dan nog, tot de 12 weken blijft t gewoon spannend!

Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar zeker binnen europa kun je in alle ziekenhuizen terecht met Engels. Dus mocht je wel gaan vloeien, zou ik gewoon ter plekke naar t ziekenhuis gaan hoor!

Ik weet hoe eng een zwangerschap is na een MK, maar meis, het is zoals het is. Probeer dat te onthouden! Of je op vakantie gaat, of niet... Of je thuis blijft of niet... Of je plat gaat liggen of niet... Als er met de aanleg van t kindje iets niet goed zou zijn, dan hou je het toch niet tegen.

Dus duim voor de VK, en ga lekker op vakantie! Probeer t even (hoe moeilijk ook) los te laten! Stress is zeker niet goed voor je, of je kindje!

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Waarom wilde je een pretecho zo vroeg?

Ik heb met 9 weken een uitwendige echo gehad in het ziekenhuis en toen zaten ze er een week naast! Daar dachten ze 8 weken.
    Dus probeer een beetje te ontspannen hoe moeilijk ook. Het hoeft niet mis te zijn!

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Uitwendig of inwendig, je zou echt al wel een hartje moeten kunnen zien.
    Hoe zeker ben je van de 7w5d? Is er een mogelijkheid dat je korter zwanger bent?
    En als ze zeggen 6w1d, dan moeten ze toch in ieder geval een vruchtje hebben gezien/opgemeten. Hebben ze dat niet laten zien?
    Sterkte met alles.

Tip voor als het dan echt... Neem maandverband en paracetamol/ibuprofen mee op vakantie. Ik duim voor je dat je het niet nodig hebt en het allemaal nog in de verpakking mee terug naar huis kan!!

12. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Net zoals jolien2,
    ik was er ook al bang voor dat je niet veel ging zien uitwendig op die termijn.
    was met een inwendige echo een week terug gezet.
    en pas met de 10-12 weken kunnen ze die termijn echt bepalen
    tot die tijd is het beetje vaag..
    zou zeggen wat rustig tot vrijdag af de gyn zal wel een inwendige echo doen dan :)
    Succes

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    merah, ik ben aardig zeker van die 7w5d (vandaag 8w), want ik temperatuur en had ook kenmerken van een eisprong. De echoscopist heeft geen vruchtje laten zien, volgens mij heeft ze die zelf ook niet gezien. In november heb ik een echo gehad ivm bloedverlies en toen was er uitwendig een duidelijk vruchtje te zien zonder hartslag en inwendig zelfs met hartslag (was toen 10 dagen te klein, dag erna miskraam gehad). Dus volgens mij is het niet goed als ik nu geen vruchtje zag.

blossom85, ik wilde zo vroeg een echo omdat het de vorige keer met 8 weken mis is gegaan en ik graag wilde weten waar ik aan toe ben als ik op vakantie gaat.

firsttimemom, een late innesteling klinkt nog wel een beetje hoopvol! Wat vervelend dat jij op vakantie echt een mk hebt gehad zeg.
    Ik ga trouwens naar Turkije, maar met iemand die niets van deze zwangerschap af weet.

Mamamees, ja het is mijn 1e zwangerschap.

Saar22, dat klinkt ook wel hoopvol voor mij! Dat is wel veel zeg, dag jij 3 weken bent terug gezet.

Jolien2, tja ik ben erg eigenwijs geweest ;) Mijn vriend verklaart me ook voor gek, die is dus ook niet mee geweest omdat hij dit onzin vindt.
    Of de echoscopist ook verloskundige is weet ik niet, ze is wel echt echoscopist van beroep. Ze heeft wel meteen naar mijn vk gebeld om te overleggen en mijn vk heeft dus die afspraak bij de gyn geregeld. Eigenlijk vind ik dat nogal wat, dat ik meteen naar de gyn gestuurd wordt en niet naar het gewone echocentrum waarmee de vk samenwerkt.

Iedereen bedankt voor de reacties! Toch fijn dat ik hier nog even m'n verhaal kwijt kan.

14. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb door bloedverlies meerdere echo's gehad, bij 5, 6.5 en bij 8 weken was ook bij mij niets te zien uitwendig, geen hartje niets. Inwendig daarentegen, prachtig hartje en een mooi kindje.

Ik ben trouwens ook ruim een week teruggezet. Bij de eerste echo dacht ik ruim 6 weken te zijn, wat zij zagen was nog geen 5 weken.

Heb 2 weken met angst en verdriet gelopen omdat ik dacht dat het foute boel zou zijn. Na 2 weken weer een echo en was 6.5 weken. Dat klopte toen aardig met de groei.

Ben nu bijna 15 weken en heb vandaag een echo gehad, doet het nog steeds goed ;)

Ik hoop dat je een beetje de tijd doorkomt meis, het is zo naar. Maar hoop je een beetje te kunnen gerust te stellen.

15. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik was maandag trouwens bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, ik kreeg een inwendige echo met 8 weken. Ze zei tegen mij dat ik waarschijnlijk drie daagjes voorliep, maar dat ze dat nog niet kon zeggen omdat ik te vroeg was. Dus ze kon het niet nauwkeurig meten. Beetje gek dat iemand het met 7 weken wel beweerd nauwkeurig te kunnen meten uitwendig.

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Het is echt veel te vroeg voor een uitwendige echo!
    Ik zou me maar geen zorgen maken,want een uitwendige echo maken op die termijn is vragen om onzekerheid.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    kniks, wat fijn om te lezen dat het bij jou wel goed gekomen is!

Nou ik ga het rustig afwachten, ik zal vrijdag wel even laten weten hoe de inwendige echo was!

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Sterkte:(

19. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wat balen zeg! Dat zou een pretecho moeten zijn en het brengt alleen onrust en verdriet.

Ik denk ook dat de kans gewoon groot is dat het wel goed zit. Heb je verder helemaal geen tekenen gehad van een miskraam?

Ik vind het belachelijk dat ze uberhaupt een uitwendige pretecho maken met 7 weken! Veel te vroeg joh! Ze kunnen dan beter inwendig kijken en zelfs dan is het lastig!

Mijn inwendige vroege echo met 7 weken en 4 dagen (kan ik nu zeggen) werd ik op 6 weken en 5 dagen gezet (dat was korter dan ik zwanger dacht te zijn!) en 3 weken later met weer een inwendige en toen ook uitwendige echo is mijn uitgerekende datum bepaald, 6 dagen verder!

Bij onze vk maken ze dus altijd een vroege inwendige echo rond de 7/8 weken en dan bepalen ze dus nog niet eens een termijn/uitgerekende datum omdat het daar dan nog veel te vroeg en klein voor is. Laat staan dat ze dat van buitenaf kunnen!

Ik denk dat je gewoon helemaal niks wijzer bent geworden na die echo, alleen een stuk ongelukkiger...

Sterkte ermee!

20. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nee ik heb totaal geen tekenen gehad van een miskraam.

Ik hoop niet dat ik nu te veel hoop heb gekregen door jullie goed verhalen :D
    Pff nog 1 nachtje slapen!

Deel Deze Pagina