positieve "kwalen" van zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Lees hier vaak topics over de negatieve kwalen van zwanger zijn, begrijp me niet verkeerd, doe er zelf net zo hard aan mee:D het is soms gewoon echt niet leuk, die kwaaltjes.
    Maar ik vraag me af wat voor "kwalen" jullie positief vinden? Ikzelf heb ook wel de nodige negatieve kwaaltjes(gehad), maar aan de andere kant reageerd mijn lichaam toch ook wel goed(beter dan ik had verwacht zelfs!).

Mijn positieve-"kwalen"-lijstje:
    -Blij dat ik ff niet ongesteld ben:D:D:D
    -Ik maak me veel minder druk; was het voor mijn zwangerschap "liever gister dan vandaag", nu zal het me een worst zijn als ik bv. het huis niet spik en span heb. Zoooo relaxed!
    -Ik eet veel meer fruit en snaai minder(tenzij ik opeens ontzettend veel zin heb aan een bepaald iets, zoals nú: paprika chips!:D).
    -Heb schijt aan andere mensen, kon ik me heel erg druk maken om iets, nu denk ik: daaaag, zoek het lekker uit, heb genoeg aan mezelf en de kleine!
    -Minder sagarijnig(behalve als de hormonsters opspelen of als ik erg moe ben).

Ik hoop dat ik dit vast kan houden als de kleine er is. Denk het haast wel, omdat straks alles om die kleine draait en ik niet meer voluit mijn eigen zin kan hebben. Baby bepaald immers het ritme straks.

Wat vind jij positief aan je zwangerschap??

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Wat een heerlijk topic!! :D
    Ik heb wel een beetje t zelfde als jij :D
    Verder ben ik wel misselijk als ik niet op tijd eet maar neem gewoon een koekje mee overal waar ik heen ga en kan nu zelfs daar van genieten!!
    Vanmiddag liep ik met mn ma in de ikea en werd misselijk dus ik trek mn koekje uit mn tas zegt m moeder wat ga jij nou doen! Dus nou ik ben misselijk dus neem even een koekje ( ze weet t trouwens hoor ) allemaal mensen om me heen die me vreemd aankijken haha en ik heb er echt gewoon schijt aan :D

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik maak me minder druk over wat mensen van me denken :p En het meest positieve is natuurlijk: er groeit een kindje in mij en die komt er bijna uit :D

Waar ik ook opeens heel erg mee bezig ben is voor m'n partner zorgen (eten voor hem halen etc) voor m'n zwangerschap zei ik altijd dat ie zelf wel een glas water kon halen voor zichzelf, nu vlieg ik al naar de keuken als z'n glas 10 minuten leeg staat :)

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Leuk topic:D
    beetje positief blijven he!

Ik eet gezonder nu, heb nooit snack-trek meer, alleen maar zin in fruit, groente en vis..
    Waar ik het eerder echt vervelend vond om alleen thuis te zijn vind ik het nu heerlijk, voor mn gevoel echt genoeg aan t kleintje in mn buik dan.
    En tsja, dat schoonmaken.. Was van mezelf nooit zo netjes met het huishouden. Niet dat ik nu overdreven aan het poetsen ben maar alles is wel netjes. Vind mijn vriend in elk geval een erg positief kwaaltje;)

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heeft jouw man geluk:D hier eerder andersom; ik erger me soms kapot dat ie voor mij niet iets inschenkt ofzo...Maar aan andere kant, kan het hem ook niet kwalijk nemen, ik ga op en neer qua eten en drinken, hij weet gewoon niet meer wat ik wel en niet wil, net als ikzelf, haha!:D

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook altijd koekjes in tas én een flesje water!

7. Within

Within Niet meer actief

Heerlijk 9 maanden niet ongesteld zijn! (In mijn geval bijna 11 zelfs)

En m'n borsten zijn groter en mooier.. Die mogen blijven van mij!

Ben van mezelf een stuk rustiger, heb opeens een ritme en kan me uren vermaken met de simpelste dingen.

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb een gladde huid gekregen!!Weg pimpels,weg bultjes,hallo mooie huid!!

En wat betreft dat gezonder eten en minder snaaien waar ik over lees...Daar heb ik geen last van...;)

9. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Leuk dit! Ik ben idd ook veel relaxter in alles en het maakt me weinig uit wat anderen van me denken. Ook vind ik het stiekem wel lekker om dingen uit hande te kunnen geven. Ik ben iemand die denkt alles zelf te moeten en kunnen en nu vind ik het heerlijk als oma mn was strijkt en mam aan het poetsen is en ik te horen krijg " ga jij maar lekker zitten"

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Het meest positieve vind ik(naast het feit dat er een supermooi wonder van binnen groeit natuurlijk) de boobies:D! Eindelijk grote boobs, manlief is er ook erg blij mee:p.

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik heb eindelijk borsten :D

12. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hier toch ook wel positieve dingen:p.
    -mijn haar is nu veel dikker:D.
    -heerlijk ff geen ongesteldheid.
    -en ik heb ineens weer een goed ritme! elke dag om de zelfde tijd op bed, en vroeg eruit:). heerlijk!

13. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ah ja die rust!! Heerlijk! Hoor ook van andere mensen dat ik rust uitstraal, terwijl ik normaal echt een stresskip ben, vind het heerlijk!

14. Derbi

Derbi Niet meer actief

Mijn buik is nog nooit zo mooi geweest, ben er echt heel trots op. Ik eet meer fruit en rook niet meer, heb meer zin in beweging en inderdaad het eeuwen lang niet ongesteld zijn.

15. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Leuk, want positieve 'kwalen' zijn er zeker!

- Mooie volle borsten
    - Rust nemen, ik ben er super goed in deze zwangerschap!
    - Nu boordevol energie en bezig leuke plannen voor babykamer, slaapkamer dochters en de tuin. Echt heerlijk om zo bezig te zijn :-D .
    - Mijn zoontje voelen bewegen in mijn buik ♥

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Lees hier ook ook over de "boobie's" waar iedereen zo blij mee is. Die ontbraken dus nog in mijn lijstje. Heb al geen kleintjes, maar zelfs zonder Berend-Harm(BH, LOL!) heb ik het decolete van Dolly Parton, hahahaha!
    (hopelijk zijn het over jaar geen uitgedroogde theezakjes... :-S)

17. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Wat ik zo heerlijk vond, was dat ik ontzettend goed in mijn vel zat en heel veel zelfvertrouwen had. :) Normaal ben ik onzeker over mijn uiterlijk en weet ik nooit wat ik aan moet trekken bijvoorbeeld, maar ik voelde me tijdens mijn zwangerschap prachtig. :):D

18. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een heerlijke dingen allemaal! :D word helemaal blij als ik dit allemaal lees enuh wat betreft die boobies.. Ze komen al behoorlijk al ben ik pas 4 weken!!! Kan niet wachten want heb van mezelf echt net aan een a :( vriendlief vind t ook al erg leuk! Verder merk ik dat ik meer oplet of t schoon is in huis maar dat komt denk ik omdat wij allebij echte rommelkonten zijn en ik dat straks echt niet wil als de kleine er is.. Verder kan ik niet wachten tot ik het kan voelen en vooral het moment dat mn vriend t ook kan voelen!! En natuurlijk de eerste echo :D whahaha

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Wat een heeeerlijk topic!! :D
    De boobies had ik al :p maar alles is ronder en zachter. Voelt heel fijn, moederlijk en toch ook sexy!
    Verder hoor ik van iedereen dat ik er 'stralend' uitzie, zo voel ik mij ook.
    Heb ook een bepaalde rust gekregen. Normaal moest altijd alles perfect van mijzelf. Ik wil nu nog steeds wel alles voor elkaar hebben maar niet zo extreem meer. Verbaas mijzelf trouwens over hoe relaxed ik eigenlijk geworden ben met heel veel dingen! ;)

20. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Dat ik het constant lekker warm heb :) Normaal een enorme koukleum, hoe meer kleren hoe beter. Nu loop ik al hele winter in een t shirt rond :) En dat mijn haren zo mooi gezond blinken, zonder speciale verzorging! Twee dagen terug haren laten knippen en een mooi compliment gehad van de kapper dat mijn haar zo gezond was en blonk!
    :)

Deel Deze Pagina