Jongen of meisje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Senn, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Hoi dames,

Bij 16 weken zwangerschap hebben we een geslachtsbepaling echo laten doen. Het was toen erg moeilijk om het geslacht te achterhalen, maar uiteindelijk zei de echoscopiste met overtuiging dat het een jongen is. Ik kon het zelf echt niet zien. Bij onze eerste zoon was het overduidelijk bij de echo. Met 18 weken 20 weken echo gehad en toen zei de gynaecoloog ook dat het een jongen is (zie onderstaande foto). Nu hebben we afgelopen maandag een herhaling gehad vd 20 weken echo, omdat de eerste keer niet alles duidelijk te zien was. Nu zei de echoscopiste dat het voor haar echt niet duidelijk te zien was wat het geslacht is. Nu heeft ze mij enorm aan het twijfelen gebracht. Als ik in eerste instantie naar de echo foto kijk, denk ik duidelijk een piemel te zien, maar als ik nog eens goed kijk zie ik eigenlijk helemaal niet waar ee beentjes beginnen, dus zouden het misschien ook (gezwollen) schaamlippen kun zijn? Bij onze eerste zoon zagen we ook maar één streepje en nu 2, maar dat zouden denk ik ook weer de balletjes kunnen zijn.

Wat denken jullie? Alvast bedankt voor de moeite!

Bijgevoegde bestanden:

2. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen expert hier hoor, maar volgens mij zie ik toch écht twee balletjes....

3. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Heb je van 16 en 18 weken niet een foto van t geslacht?
    Ik twijfel bij deze ook (maarja ben ook geen expert..)

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zie toch ook vrij duidelijk iets tussen de beentjes...

5. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Dames, bedankt voor de reacties. Dit is een echo foto van 18 weken. Van afgelopen maandag heb ik geen echofoto van tussen de beentjes. Die van 16 weken zal ik nog ff erop zetten straks, maar daar zie ik al helemaal niks op haha....

6. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Ja ik neig ook wel meer naar een jongen...
    Dus ben benieuwd naar die andere echofoto

Heb net van mijn jongens de echo's bekeken maar kan me niet voorstellen dat ik toen gelooft heb wat ze zag want daar haal ik dus echt niets uit haha
    Die van onze dame ben ik compleet van overtuigd gelukkig (ander echobureau ook dan de kids ervoor ;) )

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ik heb 2 meiden dus ook al 2x een big macje gezien. Nu zagen we dus met 16 weken iets uitsteken en moet zeggen het was vrij duidelijk te zien :D

8. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Wat gaaf lov dat jullie nu een mannetje krijgen na 2 meiden!
    Gelukkig was t bij jullie dus ook overduidelijk deze keer ;)

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja jij dus andersom he :D ja het is superleuk! Moest wel even wennen aan opeens blauw na al dat roze hahahaha :D

Maar superleuk dat we beide geslachten nu hebben uiteindelijk.

Ik vond het verschil vrij duidelijk idd....soms lees je wel eens vaker dat het bij de echo niet goed te zien was. Bij ons echobureau mag je dan terugkomen moet ik zeggen.

10. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Jup ik andersom en vind t geweldig!
    Haha hier dus van alles blauw naar compleet roze hihi
    Ik vind t super leuk om beide kleurtjes in huis te hebben.

Haha ja van meisje naar mannetje zie je echt ineens wat hangen.
    Nou de echo's van de jongens liet ik ook doen bij een bureau waar ik terug mocht komen als ze t niet met zekerheid konden zeggen. (Wel bij termijn vanaf 15 weken)
    Deze keer gekozen voor andere bureau en daar zat die zekerheid niet bij. Ja vanaf 18 weken ofzo. Maar bij 14 weken was t gelukkig al duidelijk te zien. Met 99,9% zekerheid zei ze een meisje en de laatste 2 plaatjes laten ook zeker niets aan t toeval over en ben ik zelfs overtuigd :)

Maargoed lekker off-topic hihi

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

We gaan idd off topic he :D

Hier mocht het vanaf 16 weken bij dat bureau...;) maandag de 20 weken echo, zei al ...stel je voor is het ineens een meisje hahahah :p

12. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Nou, bij deze de foto. Er steekt 'iets' heel kleins uit, wat volgens de echoscopiste dan dus het piemeltje moet zijn. Wie hier iets in ziet is een echte expert denk ik:) hahahaha

Bijgevoegde bestanden:

13. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Haha lov die angst is hier ook aardig aanwezig dat er straks iets aan gegroeit is. Miss kun jij kijken in pottyshot topic wat je ervan denkt. Heb nog een duidelijkere maar die plaats ik later ;)

Jeetje senn ja sorry heb echt niet gelogen want ik zie er net zo veel in als jij haha. Maar diegene waar ik bij de jongens ben geweest die heeft me ook vage echo's meeggeven warvan ik nu naar terug kijk en en denk wow hoe heeft ze dat zo goed geraden gehad ik zie t niet whaha
    Ik ben benieuwd of er iemand van t forum is die er wel iets in ziet...

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mijn echo was overduidelijk trouwens....

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kan er niks van maken? Jeetje wat jammer dan zo'n foto...

16. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Hihi lov ja overduidelijk! Die gaat er niet meer af haha

Senn ik weet ook niet zogoed waar we naar kijken is t vanaf de zijkant of vanaf de onderkant? Was er verder niets bijverteld? De echoscopist van die echo was ook zo overtuigd dat t een jongen is toch?...

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaah nee precies...:D

Deel Deze Pagina