Goedemorgen. Ik heb sinds vrijdagavond erge steken/druk onderin mijn buik en bij mijn schaamstreek. De baby was al wel met zijn kruin ingedaald. Het voelt ook anders dan indalingsweeen. Ik herken dit ook niet van mijn vorige zwangerschappen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar het is alsof er iets van binnen zo drukt, dat ik mijn benen niet meer bij elkaar kan houden tijdens het lopen. Het is ook erg pijnlijk... Als ik lig of zit dan gaat het wel hoor, maar zodra ik opsta om te lopen komt het weer terug. Ik heb deze hele zwangerschap nog totaal geen kwaaltjes of lijntjes gehad, dus mag ook niet klagen, maar daarom vind ik het juist zo vreemd dat het opeens op kwam zetten. Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!
Hoi Marga, het kan zijn dat het kindje verder of juist uit je bekken is gegaan. Dan kan je bekken wat klachten geven zoals jij die omschrijft. Dan heb je met name bij gaan zitten of gaan staan klachten die wegtrekken zodra je even zit of loopt. Groeten Brigitte