Hallo, Ik ben 38 en heb een dochter van 2. Zij is zonder enig probleem vrij snel gekomen. Nu hebben wij opnieuw een kinderwens, maar dit gaat minder makkelijk. Door de borstvoeding kwam mijn cyclus toen onze dochter ruim een jaar was op gang. Na een paar lange cycli kwam er meer regelmaat. In februari heb ik een miskraam gehad en nu ben ik met ovulatietesten bezig omdat de wens sinds de miskraam groot is geworden. Nu valt mij op dat mijn eisprong erg laat is en ik al na 5 dagen mijn menstruatie heb. Dit is toch een te korte luteale fase om zwanger te worden? Kan ik hier iets aan doen?
Hoi Mama2512, 5 dagen is inderdaad een korte lutheale fase. Echter hoeft dit een zwangerschap niet in de weg te staan. Wij zijn trouwens niet zo'n fan van ovulatietesten omdat ze het toch ook vaak niet helemaal duidelijk duiden. Een eisprong wordt wel eens gemist omdat mensen teveel varen op de ovutesten. Dus staar je er niet op blind. Het kan een hulpmiddel zijn, maar probeer een vruchtbare periode in je hoofd te houden en gedurende deze dagen om de dag gemeenschap te hebben. Dan is de kans dat je je eicel mist het kleinste. Groetjes Brigitte