Goedemorgen dames, ik heb een probleempje.. Mijn verloskundige zit bij mij in de woonplaats. In mijn woonplaats is maar één ziekenhuis (op 8 minuten rijden) en hier zou ik absoluut niet willen bevallen, het is geen fijn ziekenhuis. Ik wil graag bevallen in een bevalcentrum/geboortehotel 20 minuten rijden bij mijn huis vandaan, dit bevalcentrum/geboortehotel zit in een heel goed ziekenhuis! Ik zou het dan ook niet erg vinden om in dit ziekenhuis te bevallen mocht het medisch nodig zijn. Mijn verloskundige houdt alleen stellig vast aan het ziekenhuis hier in de buurt en wil dus niet mee naar het bevalcentrum iets verderop. Wat doe ik nu? Moet ik een verloskundige iets verderop zoeken die wél naar dit bevalcentrum/geboortehotel wil? Nadeel is dat ik voor de afspraken met de verloskundige elke keer 20 minuten moet rijden, maar dat vind ik absoluut niet erg. Wat denken jullie?
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jij dus in dat andere ziekenhuis wilt bevallen en je vk wilt niet mee dan zou ik naar een andere vk gaan. 20 minuten rijden is nog te overzien. Zo ver is het ziekenhuis voor ons ook ongeveer. Volg je gevoel anders krijg je er spijt van. Het is jouw bevalling.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt, dus ik zou zeggen een andere verloskundige zoeken die begrip heeft voor jouw wensen. Raar dat je huidige verloskundige niet mee wil naar het ziekenhuis van jouw keuze, hier hebben we verschillende ziekenhuizen in de buurt en de verloskundige laat de zwangere vrouw kiezen waar ze wil bevallen....
Doen waar jij je goed bij voelt. 20 min is niks. Dichtbijzijnde ziekenhuis hier is op 10 min maar daar is de verlos afdeling gesloten en moeten nu min een half uur rijden als er geen file staat. Volg je gevoel
Eens met de meiden boven me. Het is JOUW lijf, JOUW bevalling, JOUW keuze. Ik vind het ook een beetje raar dat je vk niet mee wil gaan in jouw wensen en 20 minuten is inderdaad nog te overzien. Ik zou zeggen, volg je gevoel en doe wat goed voelt.