Hallo iedereen, Ik heb mijn laatste menstruatie gehad op 4 december. Heb een heel onregelmatige cyclus. Op 28/12 heb ik positief getest met een ovulatietest, op 10/01 licht positieve zwangerschapstest en op 12/01 was mijn hcg waarde in het bloed 88. Gisteren heb ik een echo gehad en ik dacht dat ik al 6 weken zou zijn. Nu hebben ze gisteren nog niks gezien, alleen een mooie ronde vruchtzak en de gynaecologe zag een piep klein vruchtje maar ik heb het niet gezien.. de gynaecologe zei dag ik tussen de 4 a 5 weken ben en 7/02 moet. Ik voor de tweede keer gaan. Nu ben ik toch wel wat onzeker.. kan het dat ik dan maar 5 weken ben als mijn ovulatietest 28/12 positief was? Foto van de echo voeg ik bij. Alvast bedankt
28-12 posi ovu is 30-12 je eisprong. Dan was je op 13-1 4 weken zwanger en vandaag dus 5+6 weken zwanger. Tijdens de echo was je dus 5+5 en ik vind het echobeeld overeenkomen met 5+5 hoor Ik zie ook een vruchtje/dooierzakje in de vruchtzak zitten
Mag ik vragen waarom je zo'n vroege echo hebt laten maken?? Het beste is om dit zo'n 5-6 weken na de posi ovu te doen. Dan ben je 7-8 weken en zie je gewoon veel meer
Een positieve ovulatietest op 28-12 en een positieve zw testnop 12-1 heb je foto's van de testen? Een hcg van 88 past bij een heel prille zwangerschap. Ksn dus zomaar een paar dagen schelen. Als je ovulatietest nog net niet positief was en de dag/nacht erna wel kan ook dit weer schelen. Een positieve test geeft geen garantie dst je ei binnen 48 uur springt. Ik testte deze zwangerschap op 9 dpo licht positief en had een hcg van 1400 bij ruim 4 weken. Dit is echt bij iedereen verschillend. Een echo op deze termijn is erg vroeg. Waarom is deze zo vroeg gemaakt. Liever zou je een week later gaan. Alles is zo klein en je zit rond de tijd dat een hartje gaat kloppen. Een dag verschil kan bepalen of t hartje klopt. Je kunt er nu echt nog niks van zeggen..
Ik heb gewoon naar de gynaecologe gebeld met de uitleg van hierboven (4/12 laatste menstruatie, 28/12 pos. Ovulatietest,...) en zij stelde voor om te komen. We waren ook al 15 maanden bezig en normaal moest ik deze ronde met clomid beginnen. Ik moet ook enkele keren meer gaan omdat ik zelf een aangeboren hartafwijking heb en dit allemaal goed opgevolgd moet worden. Maar deze echo was idd gewoon te vroeg.