jongen of meisje??

Discussion in 'Zwangerschap' started by labmuisje, May 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dit is precies wat ik bedoel, bij de 1e heb je toch al stiekum een voorkeur!!! je hoopt op, je krijgt een jongen, maar je krijgt een meidje so what, je houd niks minder van dat heerlijke kleine dingege toch.... en dat is wat ik bedoel... :D

2. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    je hoeft je nergens voor te verontschuldigen hoor, ik zeg ook gewoon wat ik vind... !!! dat is nou het geweldige van vrijheid van meningsuiting ;)

maar jij zegt nu( zoals ik het lees) dat je bij je 3e niet wilt weten wat het wordt... maar wist je het dan wel bij je 1e en 2e? dat kon ik er niet uit opmaken !!...

sommige mensen zijn denk ik een beetje TE nieuwsgierig en willen het heel graag weten, ik zou niet weten hoe ik me voel tijdens mijn 2e kindje.. misschien wil ik het dan ook niet weten... ;)

3. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    nee precies, je houd evenveel van je kindje, meisje of jongen maakt niks uit... maar daarvoor ben je wel heel nieuwsgierig ;) hihih !!!

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0

bij de 1e wilde ik het niet weten, 1 omdat ik wist dat ik mijn mond niet zou kunnen houden, en vooral omdat ik het gewoon niet wilde weten, bij de 2e was het net ff (letterlijk en figuurlijk FF ) iets anders maar zeer zeker niet minder bijzonder om toch te willen weten wat het zou worden.

nu als ik het geluk mag hebben nog een 3e te wereld te brengen zou ik het ook niet willen weten, ik heb al een koningswens (J+M) en het zijn 2 heerlijke kinderen dus ja wat zou het, als het maar gezond is (is altijd zo maar je geeft zelf al aan dat het altijd een stiekeme gedachte is, net al iedereen simpel toch) wat wil je dan nog meer...nee blijft even bijzonder maar toch ik weet niet, denk dat ik het bij een eventuele 3e toch niet zou willen weten.... ;)

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    als je quote, quote dan alles, anders is het voor andere die het lezen net zoiets al BigBroter (die zien alleen wat ze willen laten zien) en missen de hele cleu.. ;)

iedereen die zegt het totaal niks uit te maken wat ze als ze het geluk mogen kennen in verwachting te mogen zijn, die liegen in min ogen, iedereen heeft al is het maar een klein beetje een bepaalde droom van "o wat zou het mooi zijn als ik j of m zou krijgen,"heel simpel...

:D

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja precies... nou wie weet krijg je wel een tweeling hehehee ;) !!! zou toch leuk wezen !!

in het begin had ik ook voorgenomen om het niet te willen weten, maar omdat ik ZO overtuigd was dat het een jongen zou worden, wilde ik dat gevoel bevestigd krijgen... ookal wilde ik dan stiekem een meisje hahaha... maar ja... misschien wil ik dit juist bij een tweede niet weten...

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    bij deze quote ik alles, de reden dat ik dat net niet deed, is omdat het anders zo'n lap tekst wordt... ik bedoel die tekst die erbij hoort staat erboven toch?... en ik reageerder eigenlijk alleen op jouw quote..

maar wat betreft je net zei... (vetgedrukt) dat bedoelde ik niet... ik bedoelde.... je houd evenveel van je kind, of het nou een jongen of een meisje is... maar daarvoor ben je wel nieuwsgierig naar wat je krijgt...!!
    zodat je weet waarvan je gaat houden, en ik heb niks gezegt over dat het je niks uitmaakt WAt je krijgt... want iedereen heeft denk ik wel een voorkeur.... :D

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    zou er zeer zeker niet wakker van liggen, want wat ik altijd heb meegekregen is dat waar er 2 kunnen eten er ook 3 kunnen eten etc.

en jij wilde nu al bij de 1e al weten wat het zou worden, omdat jouw gevoel jou iet zei , iedereen heeft bepaalde ideën van oh ik krijg een jgen of een meisje allemaal vanuit bakerpraatjes, je kan een ander niet veroordelen voor je in diegene zijn of haar schoenen hebt gestaan, jij kon de weerleiding niet weerstaan bij de 1e mischien wel bij de (eventuele) 2e wie zal het zeggen dat zijn gewoon dingen die voor iedereen anders zijn... ;)

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja... naja verleiding... ik wilde het zelf ook gewoon weten, als ik er niet 100% achter had gestaan had ik het ook niet gedaan, en ook mn vriend wilde het graag weten... dus vandaar onze keuze... en ik ben helemaal niet teleurgesteld, of ontevreden met mijn keuze... tot nu toe alleen maar voordeel aan beleeft... :D

maar goed, misschien vind ik het idd bij de 2e niet nodig...

10. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nieuwsgierigheid is mens eigen, en neem van mij maar aan dat ongeacht of je nou vantevoren wist (weet) wat je zou krijgen (krijgt) :D je van beide net zoveel houd...voor alles ga je door het vuur (eigen kind) je houd van hetgeen er in je zit of het nu een jongen of meisje is, dat staat al vast voor je überhaupt maar een echo krijgt, het houden van is er gelijk...

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja precies... maar daar had ik het eigenlijk niet over... maja maakt verder ook niks meer uit.. !!!

en dat iedereen van zn eigen kind houd is ook niet altijd waar... sommige mensen stoten hun kinderen af... hoe verschirkkelijk dat ook klinkt..!! kan om verschillende redenen zijn... maar het bestaat !!

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    daarom snap ik dus ook niet jouw antwoord betreft degene (ik in dit geval) die bij een 2e wel het geslacht zou willen weten, terwijl jij dit al bij een 1e samen met je menneke wilt weten, wat is het verschil dan?? ikdurf bijna te wedden dat het bij een eventuele 2- 3e voor jou weer anders is... ;)

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ik zeg misschien... ik kan niet in de toekomst kijken natuurlijk ;)... maar zoals ik er nu over denk wil ik het van de 2e ook weten.. want dan is de nieuwsgierigheid weer nieuw, omdat het een nieuw kindje is... !!! maar goed... ik weet het natuurlijk niet, want weet niet hoe het voelt zwanger te zijn van een tweede

14. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    maakt ook eigenlijk niet meer uit waar het over ging, het belangrijkste stond voorop, en dat is liefde voor het gezonde kind wat je mag baren!!

ieder normaal denkend wezen houd van zijn of haar kind, elk ander die dat niet of niet genoeg doet, is in mijn ogen de term - moeder _ vader niet waard. wat er de reden ook van is, dat verdiend geen enkel kind, en ik denk dat niemand daar ooit een vraagteken bij zal zetten.

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    daar kan je over debateren, zullen we maar niet doen ;) !!! hahaha

16. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    daar hoef je niet eens over te debateren denk ik, dat lijkt mij een normaal iets eerlijk gezegd.. ;)

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hmmmm... ik ga niet in debat..;)

maar ff kort... zo'n vrouw wil sowieso geen moeder zijn, dus die term wilt zij zelf niet dragen.. dus zal haar die term ook niet toegewezen worden...

voorbeeld van zo'n vrouw kan zijn: vrouwen/meisjes die worden verkracht( soms door hun eigen vader) en zwanger worden... deze Kunnen ( en vaak gebeurt dit natuurlijk niet) tijdens de zwangerschap het kind gaan haten, omdat het gemaakt is van een persoon die hun zoveel pijn heeft gedaan... wanneer het dan geboren wordt.. kunnen ze het moedergevoel niet opbrengen... en zullen ze het kind dus ook niet opvoeden...

of deze mensen daardoor niet normaal denkend zijn, daarover kan je in debat gaan... ;)

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0

jammer saraah , dan zou je iets vaker het nieuws moeten kijken, dan krijg je de rillingen over je rug gratis en voor niets, en dan van vrouwen die ooit bewust een voor een kind hebben gekozen, voor zover je van kiezen kunt, en deze later bij de keuze tussen man of kind afdanken als ware het een theekopje...

Wat jij als voorbeeld geeft dat is maar zo’nihil percentage van juist diegenene die op het beslissende moment juist wel voor het kind kiezen, en deze juist nog beter op probeert te voeden dan degene die er vanaf het begin af aan bij is geweest....

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja maar ik zeg ook niet dat het NIET zo is... ik zeg dat je erover in debat kan gaan, omdat het niet voor iedereen geldt... nihil percentage is toch een percentage... en heb toevallig laatst nog een wargebeurd boek gelezen.. over een vrouw(meisje van 17) die een kindje kreeg van haar eigen vader ... zij haatte deze man zo erg, dat ze dit kindje ook begon te haten.. ze leefde in een wereld waar abortus al helemaal uit den boze was, ze woonde nog thuis en ze werd ook mishandeld door deze man... toen het kindje ter wereld kwam, voelde ze helemaal niks voor het kindje....
    haar eigen moeder heeft het uiteindelijik opgevoed... en zij is weggelopen.(heel verhaal)

maar zij was echt niet een abnormaal mens.. ik vond het juist zielig voor haar.... ook voor het kind, ze is uiteindelijk ook terug gegaan om dat kind op te halen, want ze wist dat die vader het kind hetzelfde leed zou aandoen... en naar haar zus gebracht die ook uit huis was...

naja... zoals ik al zei, je kunt hierover debateren...
    want je hebt natuurlijk gelijk... maar in sommige punten kun je er anders over denken !!!

maar goed... we zijn HELEMAAAAAL off topic, zullen de mod's niet leuk vinden... dus ik hou erover op !!!
    ik ga slapen ook... jij ook alvast weltruste...

gr. sarah

20. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    en een goede smiddags. ;)

Share This Page