harde muziek

Discussion in 'Zwangerschap' started by miran84, May 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hai hai,mijn vraag is of harde muziek in de auto slecht is voor de baby,omdat een baby namelijk wel geluiden hoort he?

groetjes miranda

2. Darinka

Darinka Lid

Mar 10, 2006
    99
    0
    0
    Teveel hard geluid is zoiezo schadelijk...
    Volgens mij word met 17 weken het gehoor aangelegd, dus na die tijd is het niet verstandig.
    Heel af en toe kan denk ik geen kwaad maar, zou het echt niet te vaak doen.

3. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb aan mijn verloskundige gevraagd of ik eind mei naar het concert mag van de toppers in de arena, het was geen probleem. Van de week bij de lion king geweest (musical), maar je merkt wel dat het meer gaat bewegen dan wanneer het stil is, als het maar niet dagelijks is.

4. hai ja dat klopt,ze beweegt wel meer dan normaal,het is ook niet constant,1 of 2 liedjes,en je weet hoe mannen zijn,die willen nog wel graag de radio hard aan hebben in de auto,maar ik voel me dan toch wel schuldig en was dus benieuwd of het echt kwaad kon..

5. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

Nov 21, 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Toen ik zwanger was van de eerste deden we altijd de muziek lekker hard aan in de auto omdat dat niet meer zou kunnen als de kleine geboren zou zijn. Ik had in de tijd ook een favoriet nummer die we heel veel draaide en na de bevalling als ik dan dat nummer thuis draaide (wel zacht uiteraard ;)) dan werd Melvyn helemaal rustig en ging hij ernaar luisteren... hij herkende het denk ik hahaha

Liefs Wendy

6. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Oeh, dit vind ik wel een relevante vraag. Ik speel in een band, en in de oefenruimte is het geluid altijd erg hard. Zachter spelen is helaas niet mogelijk, omdat de drummer nu eenmaal erg hard slaat, en we moeten onszelf natuurlijk ook wel kunnen horen. Ik draag zelf altijd gehoorbeschermers, maar ik kan mijn toekomstige baby natuurlijk geen oordoppen geven zolang ze (m/v) nog niet geboren is.

Ik houd dit topic in de gaten...

7. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik weet niet of het schadelijk is, maar dan denk ik meteen: hoeveel vrouwen zijn er niet die met dikke buik nog elke week op stap/naar het cafe gaan(daarbij lijkt mij in de sigarettenrook staan nog schadelijker dan de muziek). En naturlijk zijn er ook zwangere vrouwen die in de horeac werken, als het geluid dan echt schade aan kon richten, zou dit hen toch wel verteld worden, zodat ze eerder stopten met werken? Of bv zo'n Raffaella. Zij is nu eerder gestopt vanwege medische klachten, maar als hard geluid schadelijk zou zijn, zou zij vanwege DIE reden toch niet meer op het podium mogen stappen (want reken maar dat daar hard geluid is!).

Ikzelf ben trouwens ook wel van de harde muziek in de auto :oops: , vooral met mooi weer en dan een lekker zomers plaatje. Ik heb van beeb nog geen enkele vremde reactie daarop gehad, behalve dat ie lekker mee swingt!

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo !

Ik heb wel gelezen dat de kleine kan schrikken van plotselinge harde geluiden omdat ze niet kunnen zien waar het vandaan komt.

Misschien moeten jullie de vraag ook eens stellen aan de VK op het forum.

Groetjes,
    Nikki F

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook gehoord (en zelf mee gemaakt) dat mijn ukkie kan schrikken van opeens harde geluiden.
    Kan verder geen kwaad omdat het geluid gedempt word door je buik en het vruchtwater. Je kan het vergelijken met het volgende:
    Als je zelf in bad ligt met je oren onder water, dan hoor je ook alles anders.

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Meestal geven die kleintjes zelf al aan dat ze iets niet prettig vinden hoor luister daar maar naar dan hoef je je geen zorgen meer te maken. Als de kleine ineens heel druk wordt en hard gaat schoppen danvind ie het niet leuk meer, dan kun je beter de stilte op gaan zoeken.

Share This Page