Verkorte cervix

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Meysje, May 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meysje

Meysje Bekend lid

Nov 5, 2012
    531
    318
    63
    Buurten fysieke klachten zoals rugpijn en BI loopt mijn tweeling zwangerschap voorspoedig. De jongens zijn vrij groot, lopen een week voor op de groei en groeien ook gelijk op.
    Met de 20 weken echo was mijn baarmoeder hals 4,4cm en dus niets op aan te merken.
    Gisteren kwam de meting uit op 2,4 (meerdere malen gemeten met druk en ontspanning).

Dit valt onder verkort en verhoogd risico op vroeggeboorte. Omdat 1 baby te veel vruchtwater heeft gaan ze volgende week en de week daarop weer meten. Ik hoef geen acute rust en zou mijn dagelijks leven gewoon kunnen vervolgen. Ik zit echter al een paar weken in de ziektewet en deed al zo goed als niets, desondanks is mijn bmh in 4 weken tijd 2cm korter. Ik blijf dus nog maar even rustig aan doen.

Zijn er hier meer met ervaring met een verkorte bmh? Ik vind het wel spannend, en hoop ze zo lang mogelijk binnen te kunnen houden.

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

Feb 23, 2015
    528
    234
    43
    Hier ook verkorte baarmoedermond. Ik doe wel zo rustig mogelijk en rust veel uit. Mijn gynaecoloog is extra alert op harde buiken en vochtverlies. Elke week word het opgemeten met inwendige echo. En mocht het bij mij afnemen dan word er uit voorzorg longrijping gestart. Mijn tip aan jou is vraag een echo mee iedere keer als ze het opmeten met de lengte erbij mocht je dan een keer een andere gynaecoloog hebben dan kan deze hem goed vergelijken dat scheelt een hoop onrust. Wij hebben een keer behoorlijk in spanning gezeten omdat ze gaan vergelijking konden maken.

3. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Jeetje, wat spannend zeg. Ik hoop dat de jongens nog heel erg lang blijven zitten.

4. Tassie11

Tassie11 Actief lid

Jan 18, 2016
    271
    91
    28
    Hier ook zwanger van een tweeling.
    Hij was rond de 17 weken ook rond de 4cm. Toen weet gemeten met 31 weken en was toen 2,3 cm . 2 uur later was hij 1.5 cm. Weeen remmers en long rijping gehad en de baby’s blijven zitten. Mocht naar huis en moest 2 weken rustig aan doen. Met 34 weken was hij nog maar 1,2 cm . En inmiddels ben ik 37+3 welen zwanger en zitten de baby’s nog lekker in mijn buik. Je kunt we idd dus prima nog even mee rondlopen.

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Oeh ook spannend voor jou (geweest) dus. Wat mooi dat ze nog lekker warm in je buik zitten. Wachten ze tot ze zich vanzelf aankondigen of wordt je binnenkort ingeleid ofzo?

6. Tassie11

Tassie11 Actief lid

Jan 18, 2016
    271
    91
    28

Ik krijg een keizersnede omdat de baby’s dwars liggen in mijn buik. Toch heb ik ergens nog hoop dat ze draaien voordat ik de keizersnede krijg zodat ik normaal kan bevallen. Keizersnede staat nu geplant voor 18 mei dus spannend haha

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Dat is bijna!! Succes!

Share This Page