Hallo! In september verwachten wij ons 2e zoontje. Bij de 13 weken screening en 20 weken seo niks geks gezien. Alles ok. Nu lig ik regelmatig model bij een echo trainingscentrum in de buurt en 2 weken geleden heeft zij geconstateerd dat de baby links een flink verwijd nierbekken heeft. (10,5mm) het andere nierbekken is rond de 3,7mm dus normaal. Ik dacht meteen aan urether klepjes maar lees online niks over eenzijdig. We hebben nu vlg week woensdag een GUO in het ziekenhuis en ik was benieuwd of er meiden zijn die dit herkennen en er misschien meer van weten? Zij zag ook dat zijn blaas elke keer erg gevuld is en dacht dat hij misschien niet zijn hele blaas goed kan leeg plassen. Ze zag ook een wat verdikte blaaswand. Ik heb tot nu toe voldoende vruchtwater en de baby groeit verder goed (p77 zelfs met 24 weken) Iemand die dit verhaal herkent en wat ervaring heeft?
Mijn dochter heeft ook verwijd nierbekken en had al een nierbekkenonsteking in mijn buik. Zou meteen preventief aan de ab kuren moeten na de geboorte. Hierin is helaas veel misgegaan waardoor ik mn dochter bijna verloren ben. Gelukkig kunnen redden. Nu heeft ze nog steeds verwijd nierbekken en krijgt jaarlijks een scan van haar nieren. Miss moet ze nog een operatie dat hangt af van de ontstekingen die ze heeft en of het verwijd nierbekken meegroeit met haar lichaam. In het eerste jaar krijg je zwz meer controles. Ook bij iedere koorts moet ik haar urine laten checken voor eventuele ontsteking. Die kans is nu eenmaal groot door de verwijding.