Normaal maak ik mij niet zo snel zorgen, maar heb nogal een speciale gyn en ik kan zijn reacties niet zo goed plaatsen soms. Beeb lag niet goed, dus gyn heeft enorm gesukkeld om de nekplooi in beeld te krijgen en die was uiteindelijk 2,2mm. Voor de rest heeft hij nergens naar gekeken, niet naar 't neusbeentje of iets anders. Toen ik vroeg naar de nekplooi begon hij direct over down en vruchtwaterpuncties, terwijl ik gewoon wou weten hoeveel het was, maar ben daardoor nogal geschrokken. Is 2,2mm dan zo slecht? en vind het stom dat hij niet eens naar het neusbeentje heeft gezocht. Heb ook bloed laten trekken voor de combinatietest, dus als ik niets hoor tegen maandag, is alles in orde, maar 'k vind het toch eng...
Wat een ei joh....snap dat niet dat die mensen zo onduidelijk zijn over zulke belangrijke dingen... Ik dacht dat boven de 3 wat zorgelijker wordt... Ik had met mijn ma 10.6 Succes, maak je niet te druk
2,2 is okee hoor. Misschien tijd voor een andere gyn? Jammer dat er niets over neusbeentje of andere belangrijke (geruststellende) dingen gezegd is.
Geloof ook niet dat je je hele erge zorgen moet maken hoor. Het is geen ernstige verdikking. Geloof dat ze boven de 2.0 vaak wel extra onderzoeken doen, maar het is nog echt geen reden om je grote zorgen te maken. De nekplooi alleen is niet doorslaggevend. Pffff wel een ei hoor, die gyneacoloog. Anders vraag je nog een echo voor de zekerheid? Sterkte ermee!
Ik heb maandag nekplooi meting gehad en combinatie test. Deze werd bij mij gedaan door een speciaal opgeleid iemand ivm aangeboren afwijkingen bij m'n zoontje en deze zei dat je onder de 3mm niet druk hoeft te maken. Erg vreemd hoe die gyn reageert zou hier toch zeker nog een gesprek met hem over hebben hij hoort je juist gerust te stellen en niet onnodig stress te geven!