Jongen stage geweigerd wegens seksuele geaardheid

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gemma79, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zielig niet, maar ik vind het zeker raar dat er zoveel gekonkel is binnen de kerk. Dat wanneer, zoals Eliza beschreef, er bij een ander in de familie een homoseksuele zoon is, er geroddeld wordt en veroordeeld. Dat er wel degelijk gelovigen zijn die neerkijken op niet-gelovigen, omdat wij niet leven naar de bijbel. Het is mooi dat jij kracht haalt uit het geloof en dat begrijp ik absoluut. Maar waarom moet diezelfde kracht, die jezelf beter doet voelen, dan ook die kracht zijn die een ander veroordeelt en omlaag haalt? Het is zo absurd, zo gemeen, zo totaal verschrikkelijk dat een jongen wordt geweigerd in een bedrijf omdat hij een vriend heeft. En ik vind het onvoorstelbaar dat er mensen zijn in dit land die dit geloven, die dit normaal vinden. Wat doet zo'n jongen nou verkeerd? Ik heb zijn profielfoto gezien en hij ziet er ontzettend gelukkig uit met zijn vriend. Wat is daar nou niet mooi aan? Hoe kan het een mens uberhaubt interesseren of je nu op mannen of op vrouwen valt? En dan nog iemand afwijzen ook. Nee, ik vind het absoluut onacceptabel.

Islah, polygamie heb ik zelf helemaal geen gewetensbezwaren tegen, mits alle betrokkenen gelukkig zijn met de situatie. Daarom kiezen veel mensen er niet voor, inclusief ikzelf, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er wel gelukkig van worden. Mits dit niet gedicteerd wordt door een geloof, maar puur van de mensen zelf uit komt.

2. stressbal

stressbal Niet meer actief

Nogmaals je bent homo of je bent het niet.

Als jij op mannen valt val je op mannen en niet op vrouwen.
    Dat heeft niks met s.eks hebben te maken.

Een hetero wordt toch ook niet in ene een homo of lesbienne of wel:(
    ( oh en voor we die discussie gaan krijgen ja er wordt genoeg geëxperimenteerd op dat gebied maar dat maakt iemand nog geen homo of lesbienne )

3. Islah

Islah Niet meer actief

Dus als het wel op basis van geloof is en toch kiezen mensen daar bewust voor kan je er alsnog niet gelukkig mee zijn?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
  5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zeg alleen dat er een verschil tussen homofiel en homoseksueel zit, een bijvoorbeeld homofiele priester is nou eenmaal geen homoseksueel, omdat hij celibatair leeft en er dus bewust voor kiest om niet seksueel actief te zijn.

6. Vlinder84

Doel je op mijn laatste stukje? Tja, ik denk dat mensen onder een heleboel omstandigheden gelukkig kunnen zijn, we zijn best flexibel gelukkig. Maar ik vind het altijd erg jammer om te zien dat iemand ergens voor kiest vanuit een bepaald geloof. Ik zie liever dat iemand iets doet omdat hij het zelf prettig vind, niet omdat het voorgeschreven wordt. Gelukkig hebben een heleboel mensen geen leefregels nodig zoals die beschreven staan in de religieuze boeken. Die zijn van zichzelf in staat om het juiste te kiezen, zoals niet stelen en niet doden.

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dit zie ik ook zo en om deze redenen heb ik inderdaad soms medelijden met gelovigen, puur omdat zij bepaalde denkwijzen hebben en dingen naleven omdat een geloof dit zo voorschrijft. Waarschijnlijk zullen gelovigen daarentegen weer medelijden met mij hebben omdat zij kracht uit hun geloof halen en ik dat niet (wil) ken(nen).

8. stressbal

Klopt die vergrijpen zich vervolgens aan jonge kinderen;)

En tussen iets zeggen en het daadwerkelijk doen zit ook een mega verschil.

Daarbij vind ik het verschrikkelijk dat je niet jezelf kan of mag zijn omdat een ander dat zegt.

Daarbij blijf ik mezelf afvragen als God de mens geschapen heeft, heeft hij zeker een foutje gemaakt door het maken van homo's en lesbiennes ofzo.

Het zijn namelijk gewoon mensen zoals jij en ik.

Ik heb zelf een hele tijd een relatie gehad met een vrouw. Vele noemen mij biseksueel. Ik zelf zie dit zo niet. Ik val op een persoon op een innerlijk en niet op een uiterlijk.

En vind het echt triest om te lezen dat nu ik een relatie met een man heb ik wel geaccepteerd word maar toen ik dus nog een relatie met een vrouw had niet.

9. Niekepiek

Dit vind ik ook wel een gewetensvraag want "god" heeft dan ook pedofielen geschapen en in mijn ogen is dat toch wel zeker een grote fout. Deze mensen mogen in principe zichzelf ook niet gedragen naar wat ze zijn, en terecht. Echter vind ik een homoseksueel wel totaal anders dan een pedoseksueel, homoseksuelen kwetsen niemand terwijl pedoseksuelen dit wel doen.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Wat een rotopmerking weer! Ja tuurlijk, alle priesters zijn pedo's... Nu moet je niet aankomen met dat je een hekel hebt aan vooroordelen want je doet het zelf net zo.
    Ik probeer alleen uit te leggen wat het verschil is tussen -fiel en -seksueel maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen?

11. Hester

Hester Niet meer actief

Sommige mensen willen elkaar niet begrijpen ;) bedoel jou daar niet mee trouwens ;)

12. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Haha Bolkje, ik moet wel ff om je lachen hoor:D

De kerk heeft niks tegen een homo als persoon. Hij kan er niks aan doen dat hij zo is.
    Maar als hij er wat mee doet, bijvoorbeeld hij krijgt een vriend, dan doet hij een 'openbare' zonde. En daar wordt hij persoonlijk op aangesproken. Als hij daar niks mee doet kan hij inderdaad de kerk uitgezet worden. En dat komt doordat je belijdenis doet als je bij de kerk wilt horen dat je je aan de regels van de kerk probeert te houden. En die regels zijn de 10 geboden en die komen uit de Bijbel.
    Maar meestal stapt iemand die praktiserend homo is zelf op. Omdat hij het niet eens is met de regels.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is:)

13. stressbal

Nergens een vooroordeel hoor ik zeg namelijk niet dat alle priesters zo zijn.

en ik weet dondersgoed wat het verschil tussen een homofiel en homoseksueel is.
    Ik vind het alleen niks uit maken. Je valt op het andere geslacht of niet en dat je daar seks mee hebt maakt voor mij gevoelsmatig geen verschil. Er zijn namelijk ook hetero mannen of vrouwen die het met vrouwen of mannen doen. Maar er gevoelsmatig niks bij voelen.
    Daar hoef je dus niks van te weten mogen dus wel bij het desbetreffende bedrijf werken maar zijn volgens de kerk net zo fout.

Wbt pedofilie dat is een psychische stoornis en kun je dus totaal niet vergelijken met homo of lesbienne zijn.

14. Hester

Hester Niet meer actief

Ik denk dat geloven iets moeilijks uit te leggen is. Het druist in tegen wat wij als mens willen. Ons onderwerpen aan God! Maar Hij heeft alles geschapen en gemaakt en zoveel meer dan ons. Zou Hij het dan niet waard zijn om te leven zoals Hij dat wil? En ja, dat willen wij niet, maar dat is nou het lastige wij hebben onszelf niet gemaakt dus hebben we eigenlijk niet zoveel te willen! Maar dat wil je als mens niet horen, ook ik niet! En toch geloof ik dat God dat waard is!

Ik bedenk me wel dat als je hier niet mee opgegroeid bent, dat dit heel vreemd moet klinken ;)

15. Niekepiek

Nee, pedofilie is een geaardheid en dus wel vergelijkbaar.

16. stressbal

Maar dat is hoe jij denkt dat de wereld geschapen is. Ik geloof daar niet in.
    Dus kan ik ook nooit leven zoals jij of een andere gelovige dat doet.

Daarbij wil ik mij aan niemand onderwerpen ik vind dat verschrikkelijk onderdanig klinken. ( en dat bedoel ik trouwens niet lullig hoor:):) )

17. stressbal

Maar ook bewezen dat het een psychische stoornis is.
    Dus dat is best tegenstrijdig.

Homo zijn is namelijk geen psychische stoornis.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind dat woord "praktiserend" zo raar. Je wordt toch gewoon verliefd op iemand en daar vrij je mee? Waarom wordt dat bij heteroseksualiteit dan niet zo genoemd? De dag dat ik bij een sollicitatiegesprek moet gaan aangeven of ik wel of niet "praktiserend" ben is de dag dat ik besluit daar niet te willen werken. Dat gaat niemand toch een reet aan? Bij hetero's niet en en bij homo's ook niet.

19. Vlinder84

Oh help :)

ik ben hiermee opgegroeid en mijn nekharen staan overeind, brrr.

20. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    God heeft de mensen goed geschapen. En het huwelijk was toen alleen tussen man en vrouw. Toen is de zondeval geweest en zijn de zonden de wereld ingekomen.

Ik snap dat dit misschien moeilijk te begrijpen is en je het misschien raar vind dat ik hierin geloof. Maar het Christendom is nou eenmaal iets waarin je moet geloven. Het valt niet te beredeneren

Deel Deze Pagina