Idd en daarom is het ook een geloofsleer en geen bewijsleer, maar wat is dat trouwens wel. We zijn er niet bij geweest! Maar aan de andere kant, als nou blijkt dat het later toch allemaal waar is, zou je christenen dan niet ontzettend egoïstische mensen vinden, als ze jou dit nooit hadden verteld? Wat ik wil zeggen, heb van mensen maar nooit zo'n hoge pet op, ook van kerkmensen niet. Die gaan je geheid teleurstellen. Maar ik weet zeker dat als je rust mag vinden in de Schepper van de wereld dat die je nooit zal teleurstellen. Maar volgens mij gaan we een beetje het doel van dit topic voorbij
Ik kan trouwens prima opschieten met mensen die niet kerkelijk zijn en anders denken. Ik vind dat je respect moet hebben voor iedereen als persoon. Maar dat betekent niet dat ik het eens bem met wat die anderen doen
Pedofilie is volgens mij een geaardheid (hou me tegoed, ooit gehoord van een bevriende seksuologe) en pedoseksualiteit is een stoornis. Gelukkig zijn er genoeg pedofielen die niets met hun gevoelens doen, omdat zij een ander geen schade willen berokkenen. En daarom is het homofilie/seksueel en heterofilie/seksueel zijn iets heel anders, omdat het dan gaat om twee volwassen mensen die voor elkaar kiezen.
Een beetje wel ja. het klinkt me ook niet echt logisch in de oren allemaal. Maar dat geeft niet, als jij het maar logisch vindt, toch? Zolang je niemand anders oplegt dat ook logisch te moeten vinden of er in te geloven vind ik het allemaal prima.
https://www.stopitnow.nl/wat_is_pedofilie.htm I.T.E.R.: Wat is pedofilie? Wat is pedoseksualiteit? Wat is kindermisbruik? Aangetrokken voelen tot kinderen/Pedofilie | Seksuologische hulpverlening
Christenen vertellen het niet enkel omdat ze anderen willen redden, ze hebben er zelf ook baat bij. En daar pas ik voor, steeds lastig gevallen worden alsof ik gered moet worden. Ik heb mezelf juist gered door me af te keren van de kerk. Maar als jij nu op een dag naar de andere kant gaat en buddha staat daar, wat dan? Dan zeg jij natuurlijk: buddha zal daar niet staan, ik zeg: god of johannes of wie dan ook, zal er niet staan. Er zal niemand staan, ik zal niet in de hemel noch in de hel zijn. Ik zal er gewoon niet meer zijn. Daarom telt dit leven, het enige leven! Zorg dat het telt en laat anderen in hun waarde. Hey misschien moet ik ook gaan prediken
Dat mag, nee ik zou jou niet egoïstisch vinden! Alleen ik zou nooit zonder mijn geloof kunnen! Het lijkt me zo leeg je leven en zo doelloos!
In de 10 geboden staat Gij zult niet echtbreken. Het huwelijk is bestemd voor een man en een vrouw. En niet tussen 2 mannen of 2 vrouwen.
Ik ben hier inderdaad niet mee opgegroeid. Volledig vrij gelaten altijd, nooit naar een kerk geweest. Ik ben pas op mijn 35e tot levendgeloof gekomen. En kan me helemaal vinden in wat jij zegt.
Ik vind het heerlijk. Ik geniet van mij leven en bepaal mijn eigen keuzes zonder dat ik iemand van bovenaf verantwoording af moet leggen.
Alles wat na Gij zult niet echtbreken komt is dan jouw interpretatie aangezien dat er niet letterlijk staat natuurlijk.
Nja wellicht een combi van beide gezien pedofilie én erfelijk is maar ook met bepaalde sociale en geestelijke dingen te maken kan hebben. Maar er van "genezen" kun je dus niet. Maar andere stoornissen zoals borderline etc zijn ook niet te genezen. Mmm ik vind het best interessant eigenlijk
Leeg en doelloos? Heftig om zulke gedachten te hebben... Je hebt toch zelf ook een brein? Je kunt toch voor jezelf ook je leven invullen? Waarom zou je leven leeg en doelloos zijn? Ik snap het echt niet.