Jongen stage geweigerd wegens seksuele geaardheid

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Gemma79, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jij. Woont. In. Nederland. De kerk staat niet boven de wet! En als ik dit lees, dan ben ik daar op m'n blote knietjes dankbaar voor. Allemachtig zeg.

2. Vlinder84

Zie deze link: https://www.stopitnow.nl/wat_is_pedofilie.htm pedofilie is dus blijkbaar een geaardheid, maar pedoseksualiteit is, terecht, strafbaar. Of het een stoornis of niet laten ze in het midden. Ik denk ook niet dat je er iets aan kunt doen als je pedofiel bent, je kunt er wel iets aan doen door er niet naar te handelen. En dit is puur wenselijk omdat je er kinderen schade mee berokkent. Al waren er wel tijden waarin pedofilie en pedoseksualiteit aangemoedigd werd en voor jonge kinderen zelfs een eer was. Gelukkig zijn de tijden veranderd! En bedenk me nu dat dit uiteindelijk aan het Christendom te danken is, aangezien die prediken dat seks voor het huwelijk onacceptabel is. Al zijn er in den begintijden dat het Christendom ontstond, genoeg jonge meisjes uitgehuwelijkt aan oude mannen. Bwek!

3. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dat klopt dat ik in NL woon. Maar voor mij is de Bijbel belangrijker als de Nlse wet. Als wij iets moeten doen van NL wat niet mag volgens de Bijbel, dan zal ik dat niet doen

Maar dat ik hierin geloof, dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen. Ik leg alleen uit hoe de kerk er over denk. En als jij het daar niet mee eens bent, prima.
    Maar laat iedereen in zn waarde

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.247
    113
    Waar staat dan letterlijk dat het huwelijk plaats vindt tussen man en vrouw?

Ik schrik altijd erg van dit soort discussies. Ik geloof niet, ik vind geloven zelfs behoorlijk eng om eerlijk te zijn. En mijn leven is niet doelloos, in tegendeel, ik weet dat het afgelopen is na de dood, dus ik leef mijn leven zoals ik het nu graag wil.

5. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik denk ook dat de reden waarom pedofilie niet geaccepteerd wordt is puur omdat een kind geen weet heeft van wat s.eks nou is. Of nja iig niet goed genoeg. Een kind kan hier geen duidelijke ja of nee op antwoorden.
    Kan iemand dat wel en wil die geen het niet en gebeurd het toch is het strafbaar omdat het dan weer onder verkrachting valt.

Homo's die s.eks hebben met elkaar gebeurd (tenzij we het over verkrachting hebben ) onder wederzijds goedkeuren natuurlijk.

Beetje raar uitgelegd misschien maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.247
    113
    En andersom? Als iets moet van de bijbel, maar het niet mag van de Nederlandse wet? Hoe zou je daarmee om gaan?

7. Vlinder84

Maar dat is dus mijn hele punt. Als jij de bijbel boven de wet zet, dan ben jij het dus eens met de betreffende man die de homoseksuele jongen heeft geweigerd een stageplek aan te bieden? Dan ga je dus liever naar de rechtbank en een hoge boete betalen oid, dan dat je naastenliefde toont? Ik vind het zo extreem! Maar dan verwacht je wel dat ik jou in je waarde laat?

8. stressbal

Dus als de Bijbel zou zeggen dat jij iemand mag vermoorden zou je dat doen ook al is dat bij wet verboden?:$:)

9. Vlinder84

Ik begrijp je hoor :) Om diezelfde reden vind ik seks met dieren ook walgelijk. Omdat er toestemming vereist is van beide partijen en zowel kinderen als dieren kunnen die toestemming niet geven en dus doe je dat gewoon niet, dat is verkrachting.

10. Vlinder84

Ik heb sinds dit topic Take me to church van Hozier in mijn hoofd, die videoclip erbij. Dat is wat homoseksualiteit, religie en non-religie wat mij betreft mooi en heftig omschrijft.

11. Vlinder84

Gij zult niet doden. Tenzij je het anders interpreteert, dan mag het wel ;) En dat is dan meteen een goed voorbeeld dat de kerk wel kan veranderen. Vroegah waren stenigingen, ophanging etc. aan de orde van de dag. Dat heeft de kerk in NL en Europa ook gestopt, al dan niet onder invloed van de staat. Er is dus wel degelijk beweging mogelijk in de kerk.

12. stressbal

Nja er staat Gij zult niet doodslaan dus andere vormen mogen dan weer wel:(

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.247
    113
    Haha, ja idd als je het net zo letterlijk neemt als sommige anderen dat blijkbaar doen.

14. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Gelukkig mag dit ook niet vanuit de Bijbel

15. stressbal

Indd.

Maar hypothetisch gezien zou je dat dus wel doen als het er wel in zou staan? ( ik ben daar echt oprecht in geïnteresseerd hoor :) )

En als je het hier niet wilt beantwoorden snap ik dat maar ik ben nu wel oprecht nieuwsgierig haha

16. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik laat iedereen in zn waarde en ik heb alleen geprobeerd uit te leggen hoe de kerk er over denkt.

Ik krijg hier het gevoel dat er mensen zijn die me voor gek verklaren. Prima, maar dan stop ik met reageren. Ik heb het uitgelegd en doe ermee wat je wilt

17. Vlinder84

Nee echt even serieus: hoe laat je iemand in zijn waarde als je vind dat iemand die in jouw ogen zondigt, verwerpt? Daar antwoord je niet op. Je geeft ons met deze uitleg alleen een hoop gebakken lucht. Hoe kun je verwachten dat jouw geloof gerespecteerd wordt, als er andersom geen respect is?

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Maar hiermee is mijn vraag eigenlijk nog steeds niet beantwoord.:) Want welk van de 10 geboden geeft aan dat homoseksuelen een zonde begaan.
    Je noemt het gebod dat zegt 'Gij zult niet echtbreken'. Gij zult dus niet een huwelijk naar de knoppen helpen. Een volstrekking dat volgens de Bijbel alleen kan tussen man en vrouw en wat tot op heden het enige is dat door de kerk erkent wordt. Prima..tot zover snap ik het.
    Maar welk van de 10 geboden verbiedt een verliefd homostel, die verder niet de behoefte voelt om huwelijken tussen mannen en vrouwen te ruïneren, om gelukkig te zijn met elkaar. Welk gebod zegt dat het een zonde is om verliefd te worden op hetzelfde geslacht?
    ik ken de Bijbel en ik weet wat er geschreven staat over homoseksualiteit maar dit heeft niets te maken met de 10 geboden.

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Dames,

Door het verloop van dit onderwerp voldoet hij niet meer aan de regels van Zwangerschapspagina.nl:

Dit onderwerp doen we dicht.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina