Meisje (3) door griep overleden - Nationale Grieplijn - Telegraaf.nl [24 uur Actueel, ook mobiel] [Grieplijn]
Maar ze weten toch niet 100 % of dit meisje idd aan mex. griep is overleden. Dat moeten ze nog onderzoeken.
dat klopt inderdaad, maar omdat ze aan het begin van de week al griepverschijnselen had, denken ze toch dat het de mex gr is. En een broertje is opgenomen in het ziekenhuis met dezelfde verschijnselen
ik ook... ik had al van een nichtje op de kdv gehoord (was een kindje van de bso), dat er daar een kindje niet zo lekker was en nog even op de bank was gaan liggen. Een kwartiertje later kwam papa het kindje halen en toen kregen ze het bijna niet meer wakker. En dat bleek dus ook achteraf mex. griep te hebben. Gelukkig is dat kindje hersteld. Maar het word nu gewoon eng om je (verkouden) kindje op bed te leggen vind ik...
Het is ook echt vreselijk.. Maar vergeet niet dat een gewone seizoensgriep ook slachtoffers eist, dat horen we alleen (bijna) nooit. Maar goed, ook ik maak me zorgen hoor. Probeer alleen een beetje te relativeren af en toe.
Ik begin werkelijk een hekel aan de media te krijgen. Waarom allerlei ophef terwijl er nog zo weinig bekend is? Er werd ook al geroepen dat er een meisje van 16 was overlden aan de mex griep, wat dus niet waar bleek te zijn. Het is vreselijk wat er is gebeurd met deze kinderen echt waar. En ik leef mee met de nabestaanden. Maar stop met paniek zaaien!!
Nou idd stop met paniek zaaien en breng het pas naar buiten als het zeker is als het de mex griep is. Hier heb ik op de bank ook een stront verkouden meisje zitten en volgens oma pijn in de keel maar daar zegt ze tegen mij niks over. Maar getsie zeg.
Er word zoveel ophef over gemaakt dat je gewoon paniek verspreid over het hele land. Als je gewoon goeie weerstand hebt, zul je niet eens griep krijgen! Laat staan mexicaanse griep!
Wat vreselijk lijkt me dat om je kindje dood aan te treffen in zijn of haar bedje! En wat een leeftijd weer zeg, 3 jaar! Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik van die mexicaanse griep moet denken, maar ik ben het met een paar mensen wel eens dat ze er een grote hype van maken. groetjes Setje
of het nou mexicaanse is of niet.............die huisarts had wel iets meer mogen doen misschien dan zeggen 'ziek maar uit'.
Mee eens , die huisartsen worden naar mijn idee veel te makkelijk .. verschrikkelijk voor de familie , dit is toch je grootste nachtmerrie als ouder zijnde Ik word echt bang van al die kinderen die sterven , gewone griep of mexicaanse griep ..
wij mogen niet eens bij de huisarts komen met de griep. heb zelf de mexicaanse griep gehad en ben er gewoon van hersteld. was wel echt goed ziek en had flinke koorts en spierpijn. gelukkig hebben mijn kids het niet gekregen en manlief ook niet. ik denk nog steeds dat als je een goede weerstand hebt, gezond bent en gezond leeft je echt niet zal overlijden aan de griep. wie weet had dit kindje wel een verlaagde weerstand en heeft die griep iets harder uitgepakt bij haar dan bij een gezond iemand. als iemand de griep heeft en overleidt wil niet altijd zeggen dat het aan de griep ligt. het kan een combinatie zijn van een slecht hart (of andere aandoening die wel of niet bekent is) , slechte weerstand, ongezonde leefstijl etc elk jaar overleiden er mensen aan de griep zowel kindjes als volwassen en bejaarde. niks nieuws dus. helaas en natuurlijk verschrikkelijk als je je kindje of andere dierbare verliest maar pas als ze kunnen aantonen dat iemand verder kerngezond was en dan overleidt aan een griep dan moeten ze de media waarschuwen. zo is het mensen bang maken. bezorgde ouders die bij elke verkoudheid en tempstijging bij de huisarts of de huisarten post zitten. het is en blijft een griep en ook de huisarts kan niet veel meer doen dan helpen de verschijnselen te verhelpen zoals uitdrogen door diaree en overgeven, paracetamol voor de koort en ja hoe gemeen ook uitzieken. ze kunnen moeilijk iedereen die gezond is met een griepje gaan opnemen in het ziekenhuis. 1 op de 10 mensen met de griep heeft de mexicaanse.