Heej meiden. Moet even me verhaal kwijt. Ik heb een schat van een peuter hoor en wil hem ook echt nooit meer kwijt.Maar nu is het volgende aan de hand. Ik heb de dokter gebelt voor onze jongen man omdat hij gewoon 24 uur per dag aan het stuiteren is.Hij word soms zo moe van zich zelf. Ik vroeg aan de dokter: Mijn zoontje is onwijs druk zowel over dag .en zelfs in de nacht. Hij wil niet meer slapen tussen de middag... En hij huilt heel de middag.ik onder neem alles wandelen fietsen noem maar op.Niks is goed bij hem.Hij heeft geen pijn.En ik ben der zo moe van! Ik ben elke dag zo gebroken.Over dag de hele dag met die jongen bezig en ik heb nog een meisje van 6 maanden die ook haar aandacht nodig heeft.Als de kids naar bed gaat komt mijn man thuis en moet ik aan het werk van 7 tot 01:00. Ik kan me werk opzeggen maar waar vind ik zo snel werk op het platteland.En het geld hebben we echt nodig. Ik heb inmiddels een drankje gehad van de huisarts dat hij rustig de nacht in kan.Ik mag de aangeven hoeveelheid niet over scheiden anders word hij onrustig.Nu heb ik 1 keer een hele kuur afgemaakt en de 3 week van de kuur moest ik het gaan merken dat hij wat rustiger word. Maar helaas...het werkt niet! Ik de dokter weer gebelt. Hij zij ik kan u niet veder helpen. U moet wachten tot hij 4 a 5 jaar is dan kunnen we hem testen op adhd .ik dacht bij me zelf wat heb ik daar aan? ik moet dus nog dik 2 jaar wachten? Wat moet ik doen. Ik ben elke dag dood op. en word overspannen als het zo langer door gaat. Ik heb geen familie in de buurt wonen.,En familie heeft ook geen tijd voor mijn zoon om een dagje op te passen. wie heeft tips bedankt veel liefs
jeetje wat een verhaal, kan me voorstellen dat het erg zwaar moet zijn en na wat ik las kreeg ik ook niet echt het idee dat je steun kon vinden bij je huisarts. Je schrijft dat je zoontje continu erg druk is, is dat sinds de geboorte van je andere kindje of was dat daarvoor ook al zo? Misschien dat hij erg moet wennen dat hij ineens de anadacht moeten delen met zijn zusje? Je zou dan misschien wat tijd alleen met je zoontje kunnen doorbrengen. In het weekend als je man thuis is even met zijn tweetjes weg, dus jij en zoontje. Om wat rust te brengen bij je zoontje zou je kunnen werken met pictogrammen. hierop staan de activiteiten die je allemaal op een dag gaat doen. Bijv een pictogram met aankleden, ontbijten, zelf spelen, thee drinken,slapen etc. Wanneer je een activiteit hebt gedaan, heel je het plaatje weg en dan weet je zoontje precies wat er vervolgens gaat gebeuren en wat daarna komt. Door elke dag er een beetje het zelfde eruit te laten zien, wordt de wereld wat overzichtelijker en kon hem misschien wat rust geven. ik weet niet of je de box nog gebruikt voor je zoontje, maar dat is een hele afgebakende plek om lekker rustig te kunnen spelen voor je zoontje bijv. tijdens het voedingsmoment van je dochter. Misschien doe je het allemaal al lang maar dit is een beetje wat er bij me te binnen schoot. Je zou anders ook eens kunnen googlen op borsteltherapie/ sensorische integratie. Dit is een diepe druktechniek die erop gericht is om binnen een korte tijd veel prikkels naar het zenuwstelsel te sturen. Het is geschikt voor kinderen die overgevoelig zijn in hun tast en erg snel reageren op diverse vormen van aanrakingen, of juist ondergevoelig zijn voor lichamelijke aanrakingen. Ook is het geschikt voor kinderen die erg druk en of (innerlijk) onrustig zijn. Misschien een idee?
echt heel en heel erg bedankt. hier heb ik echt wat aan. Ik heb eigenlijk geen steun van mij huisarts... En het CB tja altijd alles volgens de regeltjes. ik ga het zeker proberen.Ik wil je heel erg bedanken. Groetjes
fijn dat ik je heb kunnen helpen, als je nog meer vragen hebt mag je me altijd pb-en hoor. Ik heb veel werkervaring met jonge kinderen met adhd, dus vandaar. Groetjes joyce
Jeetje..heftig zeg!!! Ik zou idd met pictogrammen (dagindeling) gaan werken. En kijk eens of je hulp via een pedagoog kan inroepen; bv video hometraining kan heel goed werken. In het kort filmen ze jou met hem, ze kijken naar wat je allemaal GOED doet (heel fijn) en dat bouw je steeds meer uit. Kan ontzettend veel schelen. En...kan je hem niet inschrijven voor een peuterspeelzaal? ALs hij hier 2 ochtenden heen kan scheelt dat misschien al heel wat
beste Femke bedankt voor je berichtje. Om eerlijk te zijn zit ik er soms zo door heen. Ik word boos op mijn zoontje maar het dringt toch niet tot hem door. Ik heb me ingeschreven bij de peuterspeelzaal maar helaas een wacht lijst.Ik zal morgen even bellen hoe het lijkt. Ik heb net gebelt maar ze zijn al naar huis. ik zal morgen een anderen huis arts zoeken die mij ieder geval wel wilt helpen.ik hoorde van joyce dat ik wel geholpen kan worden.
hoi bibi ik zou als ik jou was het c.b erachteraan zetten omhembv eerder naar school te krijgen, dit kunnen hun n.l doen. daarnaast zou ik idd hulp inschakelen dit kan het c.b ook voor je regelen, deze dame komt dan bij je thuis z,on 6x mochten haar tips niks veranderen in het gedrag van je zoontje dan kan zij je doorverwijzen naar het v.t.o team, het v.t.o team gaat dan bekijken of je zoontje idd vroeger moet worden getest. deze weg heb ik bewandeld. m,n zoontje is ook 1 brok energie al ga je de hele middag naar de speeltuin en je komt thuis dan zet ie nog de boel op stelten. m,n zoontje heeft wel een ruimte die afgesloten kan worden om te spelen dus ben ik m echt zat dan daarheen. m,n zoontje geef ik rust momenten want zelf neemt hij ze niet, ik zet m dan in de kinderstoel (kan hij niet uitkomen) voor een filmpje op you tube bv. ik dnek dat je zoontje je nu op deze leeftijd ook wel aardig aan het uitproberen is dus voer wel een strakke hand toe. werk evt. bv met de kookwekker van jij gaat nu kleuren en als de wekker afloopt dan mag je wat anders doen. luistert hij verder wel? als je iets van hem vraagt? zoniet bv tot 1 2 3 tellen en bij 3 op time out. ik weet nog wel toen mijn zoontje iets ouder dan 2 was ook drama`s had elke avond en huilen. dan moest de deur open dan weer dicht, licht aan licht uit etc. van alles geprobeert drinken bij mij op bed etc. etc. en maar huilen op laatst was t 2 uur toen heb ik m op time out gezet (waar ie dus steeds wegliep) ben bijna tot 3 uur bezig geweest net zolang ie bleef zitten tot z,n tijd erop zat. volgende avond begon ie weer heb m gelijk uit bed gehaald en op time out gezet dit ging 3 avonden zo daarna was het over, en duidelijk voor hem dus. hij probeert nog wel hoor om me uit te dagen maar ga daar zeer strak mee om. heb jenog vragen ofzo over de hulp dan mail je maar. p.s hoe zit het met de kleding? heb geen reaktie nadien meer van jou gehad, hinderd niks hoor. jammer dat je geen fam. in de buurt hebt ik vind het heerlijk als beppe even een dagje m,n zoontje heeft even opladen. gr
Jeetje, zeg, arme jij. Vooral met een kleintje er bij van 6 maanden. Je schrijft dat je dan zelf van 7 tot 1 aan het werk bent. Waarmee? Bedoel je een betaalde baan of het huishouden? Ik hoop niet dat laatste, want dan moet je echt iets gaan veranderen. Voor je zoontje sluit ik me aan bij de anderen: zorgen voor duidelijkheid en structuur. Mijn dochter is niet hyper, maar hecht wel veel waarde aan duidelijkheid. Na het ontbijt tanden poetsen, dan samen op de fiets boodschappen doen, dan thuis een broodje, slapen, enz enz. Ze weet waar ze aan toe is. En duidelijke grenzen, geen discussie. Zelf rustig blijven en afleiden. Iets mag niet, klaar, en dan hup over op een ander onderwerp ipv blijven dreinen om wat niet mag. (Hé, kijk! Een konijn!) Nu ik vaak moe ben door mijn zwangerschap wordt dat laatste steeds moeilijker. Word ik eerder boos omdat ze iets wil wat niet mag en heb dan minder geduld om een creatieve afleiding te zoeken en positieve aandacht te geven. Krijg ik onmiddelijk terug van haar, dan wordt ze meteen vervelend. Als zij vervelend is zegt dat iets over mijzelf, dus dan moet ik even een pas op de plaats maken en b.v. even een boekje met haar gaan lezen. En inderdaad: wat is de invloed van de komst van een zusje? En goede tip inderdaad om het cb in te schakelen. En neem een huishoudster! Dat mag echt!
Ik herken mijn eigen zoontje wel een beetje hierin, maar dan veel minder extreem. Je zegt dat hij overdag niet meer slaapt, maar weet je zeker dat hij dat echt niet meer nodig heeft? Mijn zoontje wordt namelijk extra hyperactief en vervelend als hij moe is. Op de dagen dat hij slaapt is hij gezellig 's middags, slaapt hij niet dan is alleen maar aan het krijsen en stuiteren... Het kan heel lastig zijn als ze niet willen slapen, maar ik ben heel streng dat hij moet slapen voor zijn eigen bestwil. Ik weet niet of het in jouw geval werkt, maar het is maar een tip... Ik vond het wel een beetje klinken als een kind dat meer rust en regelmaat nodig heeft, dat kan ook heel goed werken bij kinderen met ADHD namelijk. Die worden daar rustiger van... EN het lijkt me gezonder dan medicijnen. Succes, het lijkt me superzwaar!
bieb! Wat een naar verhaal zeg....ik heb soms ook moeite met mijn zoontje van 2.....niet zo extreem, maar wel echt lastig! Je mag me zeker pb-en of op ons eigen forum aanspreken, mss kan ik iets vor je betekenn! succes meis
heftig zeg. hoop dat de tips van hierboven je kunnen helpen. werk je iedere dag? anders zou je als je man thuis komt zelf even eruit kunnen gaan met een vriendin ofzo. heel veel sterkte, weet dat het heel zwaar kan zijn. knuff