Mex Griep over?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by jessy77, Dec 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,641
    5,954
    113
    Elsevier.nl - Medisch A - Z - Milde Mexicaanse griep-epidemie is over

Heb er na het lezen ervan er een beetje een nare smaak aan overgehouden. Ik heb wekenlang getwijfeld of ik mijn dochtertje zou laten prikken of niet en uiteindelijk toch maar gedaan uit angst dat ze doodziek zou worden en ik het mezelf nooit zou vergeven.

Maar nog banger was ik eigenlijk ook voor de prik zelf? Wat zit er in? Zal dat gevolgen voor haar gezondheid hebben nu of later? Doe ik er wel goed aan?

Ik heb wekenlang dus het gevoel gehad tussen 2 kwaden te moeten kiezen omdat er zo uitgebreid in de media over werd gesproken, over hoe serieus het wel niet was en dat het vooral geen hype zou zijn. Maar nu lees ik dus dit en denk ik:

Vorige week was de laatste 'prikronde' en nu een week later is het zo goed als over?

Erg toevallig of..???

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Hier ook hoor!! ik heb ook heel lang getwijfeld,en toch laten enten!!ze is er ook 2 keer ziek van geweest,en nu hoor je er niks meer over,en is het weg!:(

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Buiten dat hoorde ik in eerste instantie dat het om een wereldbevolkingsuitdunnende prik zou gaan..:( maar wat daar voor waarheid in zit! ik bedoel dat zou dat massamoord zijn,en de huisarts waar ik de eerste keer na de prik sávond's zat omdat jinthe koorts kreeg,zei ook dat dit bullshit was!

4. Aura

Aura Niet meer actief

Ik heb zelf bewust gekozen de prik niet te halen......na heeeeel lang nadenken en twijfelen...maar ben achteraf blij met mijn keuze.

Wat ik denk dat niemand moet vergeten, het is niet gek dat er nu zoveel mensen minder ziek worden (gelukkig!) want heel veel mensen hebben de prik WEL gehaald, kan zit er dik in als dit niet was gebeurd dat de epidemie nog in volle gang was.....
    Ik ben geen viroloog oid. maar dit is wel hoe ik erover denk...
    Maar snap dat het zuur overkomt nadat je de moeilijke keuze hebt gemaakt....ik vond het ook echt een hele rotte keuze.

5. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik denk dat het dalen van het aantal ziekte gevallen ook te maken heeft met het feit dat er veel mensen WEL geent zijn. Wellicht had het anders misschien voor veel mensen besmettingen/doden gezorgd.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk ook dat het juist door het enten komt.
    En dat gelul over dat er gif in zou zitten om de wereldbevolking uit te dunnen.............. Kom op zeg. Mn collega is er ook al heilig van overtuigd dat er chips in zaten. Tjonge jonge wat mensen toch allemaal niet verzinnen he.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk ook dat het inenten er mee te maken heeft, risicogroepen zijn tenslotte al eerder ingeent dan de kinderen, dus dat heeft ook al geholpen.

Verder verwacht ik in het zuiden van het land nog wel een opleving over 1,5 a 2 maanden.... Want dan is het Carnaval.
    En dat is standaard een periode waarna er een hoop zieken zijn, simpelweg omdat carnaval vieren niet zo goed voor je weerstand is ;) en je een aantal dagen achter elkaar met veel mensen in (relatief) kleine ruimtes verblijft. Dus iedereen besmet elkaar.

8. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik ben juist blij dat zoveel mensen ingeent zijn, inclusief mijn dochter. Ik denk ook dat het komt door alle entingen dat het nu minder wordt en mocht het wel terugkomen en misschien zelfs een agressievere vorm, is mijn kind tenminste ingeent.
    Die broodje aap verhalen over de bevolking uitdunnen etc heb ik nooit serieus genomen. Eigen gezond verstand gebruiken lijkt me in deze nogal handig.

9. Writer

Writer Niet meer actief

oke ,we moeten in janu waarschijnelijk 2de prik halen , dat betekent dus dat het niet meer hoeft of hoe zit het8)

10. Aura

Aura Niet meer actief

@Claudia...ik mag toch aannemen als jij serieus overweegt dat er vergif had gezeten in die prikken je je dochter NIET had laten enten?

Ik ga de prik nog wel halen en mijn man ook...alleen als ik straks bevallen ben....durfde het risico gewoon niet aan voor ons ongeboren meisje. En er zal echt wel weer ergens een opleving komen...lang leven carnaval ;) weet ook nog jaren geleden dat er ineens een hersenvliesontstekingsgolf was na carnaval....heb toen ook inentingen gekregen...weet alleen niet meer precies hoe dat zat...
    Maar enfin, ik ben ook voor de prik hoor! Alleen vond het zelf te eng tijdens mijn zwangerschap, en gelukkig is het tot dusver ook een milde griep gebleken.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,641
    5,954
    113
    Ja dat is ook wel weer zo, zo had ik het nog helemaal niet bekeken. En idd, risicogroepen zijn natuurlijk al veel eerder ingeënt.:)

En dat verhaal over de wereldbevolking uitdunnen, daar had ik zelf nog niets van meegekregen, maar wat een onzin zeg. Nee daar geloof ik absoluut helemaal niets van.

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

de wereldbevolking uitdunnen, whahahahahaha!!! kom op zeg!
    ik denk ook dat het juist met het inenten te maken heeft, de groepen die nu ingeent zijn dat zijn ook vaak de groepen waar de griep het eerste verspreid wordt, logisch toch dat dat nu niet meer zo hard gaat?
    er KAN trouwens in januari een nieuwe griepgolf komen en dan is het fijn als je al ingeent bent, dat is wat ik ervan begrepen heb.

13. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik zou me daar niet druk over maken als ik jou was, kijk eens na die massa's mensen die samen zijn gekomen (in grote beurshallen bijvoorbeeld) voor de inenting, die kwamen daar "onbeschermd" samen terwijl de epedimie op zijn hevigst was de prik werkte pas na twee weken en toch nam tegen die tijd de griep al af en is het niet erger geworden. Daarom denk ik dat als er zoveel mensen zijn ingeënt tegen die tijd geen angst meer hoeft te zijn voor een uitbraak...

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Tsja ik kan op dit moment gaan roepen ''gelukkig hebben wij Marin niet in laten enten''.
    Want wie zegt dat het definitief voorbij is? Wie zal zeggen wat er in 2010 nog komt kijken?
    Je weet het niet, de 1 zegt dat het stilte voor de storm kan zijn?
    En de ander zegt weer dat het zo goed als voorbij is...

We zien wel wat de toekomst brengt.
    Het was een moeilijke beslissing om haar te laten enten ja of nee.
    Maar toch niet gedaan, ze zat ook aan de antibiotica en had koorts.Maar buiten dat om hadden wij onze beslissing al gemaakt.

15. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Maar er werd gezegd als je de teweede prikt hebt gehad duurt het nog wel een week voordat prikken inderdaad helpen dus dat zal rond deze tijd zijn geweest dus misschien als er wel niet geent was zou het nu ook beter geweest zijn,, blijft altijd een vraag

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb me niet laten inenten omdat er te weinig van bekend was. Ik werk dan wel in de thuiszorg (behoorlijk grote organisatie) maar zover ik weet is in ons team en bij de clienten niemand geweest die het gehad heeft.
    Maar je hoort er bar weinig over de laatste weken.

17. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Zijn er serieus mensen die dit denken??? Jemig, wat triest..

18. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    :) !

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon

20. Aura

Aura Niet meer actief

haha oke oke, dan is het goed....begreep het al even niet vandaar ;)

Share This Page