Nova

Discussie in 'Babynamen' gestart door Flutterby, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Als je de naam Nova hoort/leest, denk je dan gelijk aan het actualiteitenprogramma of aan Novadic?

Ik vind het een prachtige naam en mijn man vind het ook mooi klinken, maar hij is bang dat ze haar hele leven grapjes aan moet horen over het tv programma of Novadic.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken :)

2. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Ik denk aan het actualiteitenprogramma en aan het Latijnse woord. Ik heb lang geen Nederlandse tv meer gekeken, maar volgens mij is NOVA gestopt, dus ik denk dat over een tijdje niet veel mensen deze associatie nog zullen hebben. Als jullie het voor jullie dé naam is, gewoon doen! Er bestaan genoeg namen waarmee je slechtere associaties kunt hebben toch? :p

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik vind t ook een hele mooie naam daarom heet mijn kat zo haha

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik denk meteen aan de vertaling van het woord, "nieuw". Daarom vind ik het geen leuke naam.

6. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk helemaal niet aan een programma oid.
    Inderdaad gewoon een mooie naam!

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik moet eigenlijk wel altijd aan het tv-programma denken :) Het is absoluut geen lelijke naam, persoonlijk vind ik er niks mis mee en ik ken iemand die zo heet, maar de associatie blijft toch.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de naam Nova denk ik aan een klein meisje op het kdv bij mijn zoon. Niet aan het tv-programma (dat bovendien al niet meer bestaat) en al helemaal niet aan Novadic.

Ik vind het nogal een modenaam en ben er niet zo gek op, maar als jullie 'm mooi vinden moet je je dochter vooral zo noemen, ik vind er niks raars aan.

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Toen ik de titel las schoot me het nummer: 'I am not your casanova' te binnen....
    Ik zou het niet doen....maar goed...smaken verschillen!! Laat je niet weerhouden als jullie het een prachtige naam vinden. Onze dochter heeft ook een naam waarbij je zou kunnen denken aan de titel van een boek. Maar er is niemand die daar aan denkt. Succes!!

10. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    ik moet gelijk denken aan nova scotia, een scotse provincie. En waarom? ik wou dat ik kon zeggen dat ik er ooit ben geweest maar nee....
    Er is hier in de omgeving ook net een meisje geboren met de naam Nova. Ik vind het wel mooi.

11. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Stom ik zeg schots, ik bedoel Canadees.......

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Novadic heb ik nog nooit van gehoord, het programma en de betekenis 'nieuw' natuurlijk wel, maar daar moet ik niet direct aan denken bij de naam Nova. Ik vind het een geweldige naam (en de betekenis van 'nieuw' vind ik juist leuk)! :) Novi vind ik ook erg leuk.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nova.. nieuw... Ik vind het geen leuke naam voor een mens.. je bent al snel niet 'nieuw' meer (tot de volgende geboorte in de familie).
    Ik zal dus altijd nova horen.. nieuw

maar... pluspunten: goed uit te spreken en makkelijk te schrijven!
    En als het helemaal jullie naam is: DOEN! Ik vind het zeker geen lelijke naam die je je kind 'aan zou doen'!

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bedankt voor jullie reacties!

We gaan nog even verder discussieren over Nova, Esmée, Lisa en Britt ;)

15. adi

adi Niet meer actief

Ik ook, Nova betekent 'nieuw'.

16. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind Nova een prachtige naam, ons zoontje had zo geheten als hij een meisje was geweest. ;)
    In het begin moest ik wel steeds denken aan dat programma, maar dat werd vanzelf minder. Van Novadic heb ik nog nooit gehoord, wat is dat?

17. supermummy

supermummy Niet meer actief

Novadic ken ik niet.

Ik vind Nova best een leuke naam.
    Dat het nieuw betekend vind ik helemaal niet storend! Luna bijvoorbeeld betekend betekend toch ook maan is dat dan ook erg?

Hoe heet je andere dochtertje?

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind het een leuke naam! :)

19. kaja

kaja Actief lid

19 apr 2008
    134
    9
    18
    Super gave naam vind ik , de mooiste van het lijstje wat je opsomde !!!

20. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Nova.. mooie naam..:)

Je kunt ook nog kiezen voor Novalie en haar dan nova noemen als roepnaam/afkorting..

Deel Deze Pagina