Hallo allemaal, Ik heb al eens eerder een topic geopend omdat ik mijn vader dit jaar ben verloren en momenteel zwanger ben van de tweede. Als het een jongetje wordt, willen we in de tweede naam iets doen wat met mijn vader te maken heeft. Ik wil de naam van mijn vader niet doen, omdat onze halve familie zo heet en dan vind ik het niet meer echt speciaal voor hem. Mijn vader was dol op de herfst, regen, onweer, bladeren, storm, bos, bomen, natuur enz... Ook op eekhoorntjes, maar daar is bijna niets van de maken. Ik kreeg wel een leuke tip van iemand hier op het forum; Kaikura is eekhoorn, dus dan Kai, maar mijn vriend vindt die naam niet mooi en ik twijfel ook nog enorm.. Weet iemand misschien een naam te maken uit de dingen die ik net genoemd heb. Ik hoop het, ben erg benieuwd!
thorsten, thor wilgen (ja veeeels te raar maar ik moest er opeens aan denken want ik vind het wel een hele mooie klank ) mooi trouwens, om zo symbolisch je vader terug te laten komen in de naam. KNUFFF
Ik ben nog steeds verder aan het denken voor je, vind het echt een mooi idee namelijk. Wellicht is dit wat? - Espen (Scandinavische jongensnaam en een Esp is een boom)
Wow! Er komt echt veel meer uit dan ik had gedacht/gehoopt! Degene waar ik nu over nadenk zijn: - Silvan (erg leuk! De leukste tot nu toe!) - Espen (moet wel bij onze andere naam passen, die wordt denk ik engels, net als Jamie) - Thorsten (wellicht wat moeilijk uit te spreken) Meer ideeën altijd welkom! Heel erg bedankt voor degenen die mee willen denken!
Maron = kastanje in het Frans, ken ook een jongen die zo heet. Weet alleen niet of het met 1 of 2 r-en is.
Oh, voor zover ik weet spreek je die naam uit zoals je hem schrijft, met de klemtoon om ron, tenminste, bij die jongen die ik ken wel. Ik vind het wel een leuke naam en je hoort hem maar zelden.