Jongen wilt meisjesdingen, fase?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 16 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.784
    113
    Knap dat hij wel de actie reactie beter ziet. Daar heeft onze zoon nog wel moeite mee. Onze knul laat iets niet zo maar gaan. Ik wou dat hij wat vaker zijn schouders op zou halen. Knap dat het hem lukt
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wel fijn om te lezen dat andere dit ook hebben :)

    We gaan nu tot op zekere hoogte mee in zijn verhaal.
    Als hij jarig is mag hij ook zeker gewoon frozen dingen vragen of een pop ofzo, als hij daar gelukkig van word.
     
    zigzag vindt dit leuk.
  3. AnnemarieK77

    AnnemarieK77 Actief lid

    6 jun 2019
    324
    489
    63
    Vrouw
    Mijn zoon (net 6) heeft deze fase ook. Hij zit er middenin. En ik (en zijn vader ook) vind het prima.
    Vandaag is hij met roze nagellak en een prinsessen jurk naar school geweest. Prima wat mij betreft. Ik zeg ook tegen hem dat kinderen in de klas misschien wel erom moeten lachen, maar dat hij mag zijn zoals hij zelf wil en wij hem prachtig vinden, ook in een jurk.

    Morgen wil hij misschien wel als Spider-Man naar de supermarkt.
    Ik kan me er echt niet druk om maken.
     
  4. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik zou denken: laat je zoon daar zelf keuzes in maken. Wij kiezen ook onze eigen kleren en bepalen zelf hoe we eruit willen zien, waarom zou een kind dat niet mogen? Laat hem gewoon ontdekken wie hij is. Het zal vast een fase zijn en als het dat niet is, dan houd je dat toch niet tegen.

    Waar ben je bang voor? Reacties van andere kinderen? Op deze leeftijd zal dat wel meevallen. En ook al zegt een kind er wat van, is dat erg? Daar leert je zoon ook weer van. Ik denk dat je door je zoon af te remmen in zijn behoeftes, je hem het gevoel kunt geven dat hij niet zichzelf kan zijn. Dat lijkt me persoonlijk op langere termijn schadelijker.
     
    gitta vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina