Vragen om eerdere echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kattekit, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik zit een beetje in dubio, ik ben vrijdag 6 weken zwanger volgens de berekening van mij (en van die van de verloskundige). Morgen heb ik de eerste afsrpaak.

Nu gaat mijn man in juli naar het buitenland voor een aantal weken, net de periode waarin ik de eerste echo en waarschijnlijk ook de combinatietest zou hebben. We willen het graag nog even voor onszelf houden totdat we op de echo een bevestiging hebben...maar om alleen naar die echo te gaan zie ik niet zitten. Wat als het bijv. niet goed is...

Nu vraag ik mij af wat jullie zouden doen, is het raar als ik vraag om een echo rond de 8 weken? Om het hartje te zien kloppen, extra voor betalen vind ik nog niet eens een probleem... De assistente van de verloskundige vind dat ik maar een vriendin mee moet nemen.

Ik vind het lastig...

ps. we willen het nog even voor onszelf houden omdat ik nog geen zin heb in "heisa" rondom mijn zwangerschap (mensen kunnen hun mond niet houden).

2. Kusho

Kusho Niet meer actief

Nee, vind het helemaal niet raar dat je de eerste echo liever samen met je man doet. Het is een bijzonder moment die ik idd ook niet zou willen delen met een ander dan de vader. Ook inderdaad met het oog op het feit dat het mss ook niet goed zou kunnen zitten. Zou daarom vragen voor de 8 weken echo om te kijken of het hartje klopt :)

3. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik zou ook vragen om een vroegere echo. Een eerste echo moet je echt met je partner doen vind ik. Niet alleen voor het geval er misschien iets mis is, maar vooral omdat het zo'n bijzonder moment is!

4. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties, fijn te horen dat jullie er ook ongeveer zo over denken.

Vond de reactie van de assistente ook een beetje kort door de bocht...

Ga het morgen gewoon maar eens vragen aan de verloskundige!

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik snap wel dat je een vroege echo wilt
    Gewoon even vragen aan de verloskunige hopelijk heeft die er begrip voor en is het geen probleem.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mocht de verloskundige het nou wel een probleem vinden, dan kan je altijd nog een pretecho laten maken. Meestal zijn verloskundigen wel begripvol, maar aan de andere kant is het geen medische reden om zo'n vroege echo te doen. 'Nadeel' is dat er daarna nog een termijnecho gedaan moet worden, dan kan je man dus niet mee en stel dat er dan wat mis is? Wanneer is je man precies weg?

Ik heb mijn eerste echo van de oudste gehad zonder man, de tweede met mijn man en de derde (met ruim 10 weken, termijnecho) zonder man.

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat de verloskundige het wel begrijpt hoor.
    Zo raar is trouwens een echo met 8 weken helemaal niet.

Je moet dan alleen wat anders regelen voor de echo van de combinatietest.

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik besef mij ook dat er tussen die 8 weken en de combinatietest nog wel iets mis kan gaan, of dat er een verdikte nekplooi is oid. Maar mogelijk kan mijn man voor de combinatietest nog regelen dat hij terug is, dat kan tot 13-14 weken geloof ik, dus dat geeft iig tot de combinatietest even ruimte.
    Ik ga het morgen gewoon overleggen, bedankt voor jullie input, wil ook niet gelijk als een zeur overkomen ;)

Deel Deze Pagina