We hebben al zo'n 2,5 jaar een naam in gedachten voor een meisje.. Nu komt de naam steeds vaker voor en stond afgelopen jaar op nummer 7, mijn vriend zei dat de naam nu op 4 staat. We balen hier best wel van, want we vinden de naam nog steeds prachtig. Wat zouden jullie doen? Gewoon alsnog onze dochter deze naam geven of op zoek naar een andere naam en hopen dat we er een vinden die we beide net zo mooi vinden?
Moeilijk is dat he! Aan de ene kant wil ik absoluut geen top 10 naam, maar aan de andere kant kan het best zijn dat in jouw omgeving die naam helemaal niet zo vaak voorkomt. En als je echt verliefd bent op de naam. Gewoon doen! De naam van mijn zoon wordt ook elk jaar populairder maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik hem weer kiezen ondanks de bekendheid.
Ik zou er voor gaan. Éen van mijn kinderen heeft een top10 naam, er is geen enkel kind op de hele school die dezelfde naam heeft. Bovendien, je kunt nu voor een bijzondere naam gaan, maar als volgend jaar iemand met die naam in Idols ofzo meedoet is de kans groot dat ook die bijzondere naam over 2 jaar populair is. Denk bijv. aan Vayén.
Zelf ga ik voor een erg weinig voorkomende naam maar als het echt de naam is voor jullie al 2.5 jaar lang dan zou ik het gewoon doen. Ligt r ook nog een beetje aan welke naam het is. Bv Mila schijnt erg hoog te staan terwijl ik er bijna geeneen ken terwijl ik wel heel veel Sems ken. Zoals al gezegd is, kijk een beetje naar je omgeving wat voor namen je daar hoort. Maar jouw kindje zal toch geweldig zijn met die naam al lopen er nog zoveel anderen rond die hetzelfde heten blijft speciaal
Ik zou er ook voor gaan. Ik ben bang dat je er anders spijt van gaat krijgen als je toch een andere naam gaat kiezen.
Ik zou het doen hoor, anders krijg je er spijt van. Zeker als jullie die naam al zo lang hebben. Wij hebben ook gekozen voor een populaire naam, terwijl die hier in de omgeving juist niet voorkomt. En misschien is jullie naam over 2 jaar wel helemaal niet meer zo populair.
Rondkijken naar andere namen kan nooit kwaad maar als er niet één naam kan tippen aan jullie naam zou ik het gewoon doen. Dat is dan gewoon de mooiste.
Gewoon doen! Voor het zelfde geld zit ze als enige met die naam id klas. Dat is ook zo streek gebonden he... En zo'n probleem is dat toch niet he, moest er nog iemand zijn met dezelfde naam? Doen, anders ga je er spijt van hebben.
Dankjulliewel voor jullie reacties. En jullie hebben gelijk, jammer dan dat het nu een populaire naam is.. en inderdaad, wie zegt dat het in deze streek veel voorkomt? Ik heb hem namelijk hier nog nergens gehoord Wel eens op een bordje voorbij zien komen. en hier op het forum ook.. maar goed, het is al zo'n lange tijd dé naam voor ons. Ik wil nog wel even namen bespreken met mijn vriend, maar die is sowieso niet van de naam af te brengen
Ik heb op de site van NVB gekeken naar de streken waar onze naam veel voorkomt. Waar wij nu wonen zijn 56 meisjes met deze naam. Over een paar maandjes verhuizen we en daar komt de naam niet voor Uiteindelijk wil ik terug naar mijn geboorteplaats en daar komt de naam ook nog niet voor Alleen in de grote stad daarnaast, namelijk 107. Maar ach, hoeveel mensen wonen er in zo'n stad?
Doen! Mijn kinderen hebben een minder vaak voorkomende naam. Maar ik zelf heb een 'top 10' naam. Ben er ontzettend blij mee en heb nooit in de klas of sportteam gezeten met een naamgenootje. En dan nog, ik vond het als kind (en nu al helemaal niet) niet storend als een ander ook mijn naam had. Snap sowieso de afkeer tegen top 10 namen niet.