Knip van 1e bevalling nadeling bij 2e bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mable, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    ik heb een stug lidteken van de knip die gezet is bij mijn eerste bevalling. Nu de omvang van mijn buik toeneemt en de druk op mijn bekkenbodem voel ik mijn lidteken weer trekken vooral als ik op het toilet zit.
    In hoeverre kan ik last hebben van het lidteken bij een 2e bevalling?als ik weer geknipt moet worden doen ze het dan op dezelfde plek?

2. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik ben zelf bij mijn eerste nogal lomp geknipt (ze zijn ruim twee uur bezig geweest met hechten) en had inderdaad bij de zwangerschap van de tweede op het laatst last van die knip....... Maar tijdens de bevalling totaal niet! Ben niet eens gescheurd, dus ook niet op die plek.. Bij de derde idem dito! ;) Mijn ervaring zegt natuurlijk niet alles, en het zal vast wel een wat zwakkere plek zijn denk ik, maar dat hoeft dus niet pertinent te betekenen dat je tijdens je volgende bevalling weer op die plek open ligt...... Succes!

Liefs
    Esther

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey...

Ben tijdens mijn eerste zwangerschap ook flink geknipt (10 hechtingen, vacuumbevalling)....
    Geen idee hoe het met een tweede bevalling is.... maar ik heb gelezen dat je bij een tweede bevalling vaak minder kans is dat je ingeknipt hoeft te worden....

Schijnbaar is het ook zo dat "knippen" sowieso vaak op dezelfde plaatst gezet worden...
    Dat leren de artsen zo....

Mocht je scheuren lijkt het me ook niet dat het op plaats van de " oude knip gebeurt" eerder net ernaast...
    Op de plaats van de knip is het weefsel vaak wat dikker....
    Net als met een botbreuk... je breekt eigenlijk nooit twee keer op precies dezelfde plaats, maar dan net ernaast......

Tot zover de theorie hoor....
    ik mag volgende maand even kijken of het in praktijk ook zo is.... :)
    Dus tegen die tijd moet je me maar pb-en hoor!

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier bij de eerste geknipt en bij de tweede gescheurd. En op een andere plek dan waar de knip is gezet. Mochten ze weer moeten knippen, wat bijna niet voorkomt vertelde mijn VK, dan doen ze dat op dezelfde plek.

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Mij is verteld dat ze vaak al snel gaan knippen op dezelfde plek om scheuren te voorkomen.
    Ach, ik zie het wel.

Ik heb nu nog geen last van mijn littekenweefsel, maar ben wel benieuwd of ik dat nog ga krijgen aan het einde.

6. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben vrijdag bevallen en heb totaal geen last van de knip gehad, 1 klein scheurtje, maar verder niets.

7. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    bij mijn 1e bevalling ook flink ingeknipt, naar mate de volgende zwangerschap volgde kreeg ook ik last van het litteken. maar tijdens de bevalling totaal geen last van gehad, ik ben er heel iets ingescheurd maar dat was echt niet pijnlijk. Ook de genezing ging heel snel, deed geen pijn. En dat terwijl en een achtponder door gegaan is ;)

MinnieM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina