rekening houden met je

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen291982, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik las net een topic over de eerste reactie van de vader hoe die was. Deed me denken aan de volgende vrag. Houdt je man/vriend/vriendin rekening met je nu je zwanger bent? Of is er eigenlijk niks veranderd? Hoe bereid hij zich voor op de geboorte?

Ik vind zelf dat ik en heel lief mannetje heb. Hij leest boeken over de zwangerschap (lees Kluun help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt en het boek een beetje zwanger een boek apart voor aanstaande vaders) die van Kluun kan ik aanraden ontzettend leuk boek.
    Mijn man is meegeweest naar de echo. Hij houdt rekening met me als ik loop te huilen komt hij bij me .Als ik loop te katten laat hij me. en als ik me misselijk voel aait hij me over mijn buik. En stuurt me af en toe een sms met xxx van papa en vraagt hoe het met Lassie gaat (zo noemen we de baby)

Ik hoop dat hij dit de hele zwangerschap volhoud dan heb ik niks te klagen. :D

2. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Mijn vriend doet ook erg zijn best, hij leest nooit maar heeft nu zwangerschapsboeken van me moeder gekregen en die is die nu braaf aant lezen. Ik vind dat ik nu ik zwanger ben erg gemeen kan doen, maar hij blijft lief! Wat me soms nog gemener maakt :pVerder als ik maar zeg dat ik moe ben, laat die me lekker op de bank liggen en ruimt hij op/af.(maak ik af een toe ook een beetje misbruik van) Ja ik kan erg gemeen zijn! Ik ga denk ik voor sinterklaas het boek van kluun voor hem koop. Volgens mij vindt hij dat wel wat;)!

3. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Wat een schatje is jouw man!

Ik heb ook zo'n lieverd! Hij is nu op reis maar ik ontving al een mail van hem dat hij vaak aan me denkt en dat ik het rustig aan moet doen. Hij had voor de periode dat hij weg is (twee weken) een dvd voor me gekocht van het kleine huis op de prairie, om me te vermaken. Ben gek op die serie, dus dat was hartstikke lief!
    Maar ....... als ik kattig doe, vindt hij dat ik me dan moet vermannen en er niet aan moet toegeven. Maar gelukkig heb ik niet vaak van die kattige buien! :D
    Hij heeft ook twee boeken gekocht over zwangerschap maar dat boek van Kluun wil hij niet hebben. Dus dat koop ik dan niet voor hem.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn man gaat mee naar ALLE afspraken, luistert en voelt geregeld aan mijn buik. Gaat elke dag even in de beebkamer snuiven :) En vind het leuk om mee te gaan beebshoppen :D
    Hij heeft trouwens ook Kluun gelezen,maar verder niets hoor. ;) Hij vraagt wel eens wat. En als ie met mannen onder elkaar is, dan geven ze elkaar ook tips :)

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man gaat ook mee naar alle afspraken, doet heeeel veel in het huishouden naast zijn 50 uur werk, luisterd naar al mijn klachten over kwaaltjes, en is gewoon super lief :D

6. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hier nog zo'n mannetje,
    echt supppppper lief is hij voor mij,
    vooral nu met de laatste loodjes, hij houdt overal rekening mee,
    en omdat ik het niet lang volhou in de stad te lopen
    heeft hij gisteren baby kleertjes gehaald
    echt zooo lief :D

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mijn man las inderdaad ook het boek van Kluun. Is naar bijna elke afspraak geweest (ik had een zware zwangerschap en ben dus minstens elke 2 wk op controle geweest, vaak nog meer). Hij deed het huishouden, kookte voor me. Ik kreeg kadootjes. Hij plande dagjes en weekendjes weg. Was gek op babyshoppen. Luisterde naar al mn klachten en masseerde me dan zodat ik kon ontspannen. Ook nam hij al mn buien voor lief. Als ik dan vroeg of ik heel gemeen was geweest dan zei hij altijd nee hoor lieverd, het valt echt mee. Spuw jij je gal maar ik red me wel!

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    de mijne is ook super! Al helemaal gek op de baby nu (maakt hij ook echt contact mee via mijn buik, zo grappig om mee te maken, komt regelmatig in de babykamer en helpt me waar hij kan. Bijvoorbeeld met opruimen, koken, spullen kopen, dingen die nog in huis moeten gebeuren en wat ik dan direct wil ;) , dat soort dingen. Zeker in het weekend (heeft nogal drukke baan vandaar). Kluun heeft hij ook gelezen (moest ie wel om lachen) maar verder niks gelezen... Ach, ik vind dit al super wat hij doet!

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    mijn man is ook geweldig! als ik hem toch niet had......

lief praten tegen mijn buik, troost me als ik emotioneel ben (gaat altijd op een hele vreemde manier het liedje zingen van : always look on the bright side of life!) haha en dan lig ik alweer helemaal in een deuk. als ik een kattige bui heb laat hij het merken zodat ik me eroverheen kan zetten. ook stuurt hij de hele dag smsjes met hoe het gaat met zijn schatje(s)! gaat mee naar alle afspraken, als ik moe ben doet hij iets meer in het huishouden. boodschappen mag ik wel halen maar moet ik in de auto laten staan (haalt hij het op als hij uit werk komt, moet namelijk een trap op om in huis te komen) en zo kan ik nog wel even doorgaan...

heeeeeeeeerlijk gewoon! :D

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is echt ontzettend lief voor me! We zijn echt naar elkaar toe gegroeid deze zwangerschap.

Hij heeft laatste 6 uur gereden om mee te kunnen naar de partner avond van de zwangerschapsgym. Hij had een cursus in brabant en dat is voor ons 3 uur rijden hier vandaan, dus 3 uur heen en 3 uur terug, voor 1 uurtje zwangerschapsgym.

Verder doet hij veel in het huishouden. Hij is militair en alleen in het weekend thuis. Ik ben de hele dagen thuis, maar kan weinig door rugklachten. Maar als hij in het weekend thuis is helpt hij me met het huishouden en de boodschappen.

Hij leest veel dingen over de zwangerschap en zit regelmatig met zijn handen op mijn buik. Geeft me buik kusjes en masseert mijn rug en dikke enkels. Hij scheert me en lakt zelfs mijn teennagels.

Wat hou ik toch van hem.....

11. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    nou dan ken ik ook niet achterblijven ;) heb namelijk ook een hele lieve vent!,.,.
    Het is voor hem zijn eerste,.en voor mij mijn 2de heb een dochter van 7.
    Maar hij is al echt in een vaderrol,.klopt op mijn buik en spreekt haar toe als ze me pijn doet,.doet alles voor me,.behandeld me echt als een prinses :D ,.en brengt mijn dochter naar bed leest haar voor,.kijkt toe of ze haar tandjes wel goed poetst enz,.,
    Eigenlijk moest hij voor zijn werk naar marokko maar dat heeft hij afgezegt omdat hij liever bij ons in de buurt wilt blijven,.schatje toch! :D

12. Pindarotsje

29 okt 2008
    66
    0
    0
    Wat een leuke topic!

Die van mij is ook super lief voor me.

Al vanaf het begin, echt geweldig is het. Hij helpt me met zoveel mogelijk dingen, hij luistert naar mn gezeur als ik ergens niet blij mee ben.
    Hij is ook militair, dus ook niet zo vaak thuis, maar hij heeft maar 2 afspraken bij de vk gemist tot nu toe, echt een lieverd!

Hij is ook dol op mn buik, hij zingt voor de kleine, praat ermee. Ik wordt gewoon helemaal opnieuw verliefd op hem als ik hem zo bezig zie.
    Laatst lag ik half te slapen op bed en begon hij ook tegen mn buik te praten, ik kon wel janken zo lief was het!

Hij haalt ook de gekste dingen voor me. Laatst nog heel snel naar de pomp omdat ik zin had in een Mars! Hij is nu ergens in het buitenland op cursus en heeft daar ook mn lievelings chocola gekocht voor als hij thuis komt.

Ik hou zoveel van hem!

13. Vera77

Vera77 Actief lid

8 jan 2008
    115
    0
    0
    Zijn alle mannen zo lief? Die van mij ook al!
    Hij gaat ook mee naar de verloskundige, kust elke avond mijn buik, voelt eraan, luistert... Hij heeft ook Kluun gelezen en we gaan samen naar een zwangerschapscursus. Hij neemt al mijn gezeur voor lief, doet nog meer in het huishouden, doet alle booschappen... Laatst had ik heel slecht geslapen en had hij "lekker slapen thee" voor me gekocht met een zakje bonbons en een tube buikcreme..
    En dan doe ik soms zo rot tegen hem. Is ook niet eerlijk he?

14. Pindarotsje

29 okt 2008
    66
    0
    0
    Nou Vera, ik denk niet dat ze dat zo erg vinden hoor. Tenminste, de meeste niet dan ;)

Wel lief van de bonbons enzo :)

15. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    heb ik soms ook wel,dan ben ik chaggie,.en dan snauw ik naar hem en hij blijft gewoon rustig en gaat me dan vertroetelen! we mogen blij zijn met zulke mannen,heb namelijk ook wel anders gekend ;) ,. mijn ex liet mij gerust zware boodschappen tassen sjouwen toen ik 8,5maand zwanger was en zelf hield hij 2 pakken water vast,.,.

Dus heb nu niks teklagen,.want mijn vriend wilt niet eens dat ik een tasje til..... O:)

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn ventje gaan elke afpraak mee hij begin zelf vroeger met werken om mee te kunnen(lees half 5)
    hij neemt ook eigenlijk vanalles mee voor de kleine en is ook veel bezig met de kleine.ik mag niets meer tillen van hem de was ophangen doet hij hij doet heel erg veel momenteel. ook praten tegen de kleine en knuffelen met me buik vind hij normaal.en dit alles terwijl ik af en toe een monster ben.

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Die van mij is ook een schat. Alleen voelt ie zich niet heel erg betrokken (wat ik opzich wel weer snap). Het is voor hun nog niet echt tastbaar.
    Bij mn huilbuien troost ie me, laat me lekker uitrazen als ik weer een woede aanval heb :oops: , gaat mee naar iedere echo.
    Hij heeft hier alleen al 2 maanden lang het boek van kluun liggen, kregen van mijn vriendin. Hij moest m eerst lezen voordat ik 'm mocht lezen, maarja als ik daarop moet wachten :rolleyes:
    Maar buiten dat lezen om heb ik totaal niks te klagen :D

18. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Hier nog iemand met een super lieve man!

Mijn man is zoooo super lief voor me! Hij smeert mijn buik in, praat tegen de kleine, belt me op als ie aan het werk is dat ik rustig aan moet doen en geen dingen hoef te doen in het huishouden wanneer ik er geen zin in heb. Gaat mee met de belangrijkste afspraken bij de vk en bij de echo's.
    Is al druk bezig met de babykamer en de meubeltjes. Heerlijk zo'n man!

Hij is zo super trots dat we zwanger zijn dat iedereen het mag weten haha.

I LOVE MY HUSBAND! haha

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ben net weer online en zie de reacties. Wat ontzettend mooi om te lezen dat de mannen zo lief zijn!

Ik zeg applausje voor de mannen :D

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn man werkt 60-90 uur per week dus kan eigenlijk nooit mee naar afspraken of het moet heel erg spannend zijn (punctie, uitslagen e.d.) verder ben ik heel zelfstandig (gelukkig) maar juist doordat hij zo hard werkt kan ik heerlijk voor ons kid(s) zorgen en juist DAT vind ik lief hij offert zichzelf op voor ons..

En als ik dan ssavonds vraag of hij de vaatwasser wilt vullen doet ie dat ook nog ik mis hem vandaag beetje extra ze moesten werken van half 4 (sochtends) tot half 9 savonds en de volgende dag weer zo vroeg beginnen dus hem ik maar een hotel voor hem geboekt anders moest ie ook nog eens 2 uur naar huis rijden en dat vond ik wel erg sneu, ik zorg dus voor hem :p

Deel Deze Pagina