Hallo allemaal, ik ben bijna 36 weken zwanger. Een jongensnaam hebben we al. Een meisjesnaam eigenlijk ook (Jenthe Sophie), maar dit is de zoveelste keer dat de twijfel over deze naam toeslaat. Ik ben dan ook bang dat we er spijt van gaan krijgen, ondanks dat ik al wat gewend ben aan deze naam. Weet niet waar de twijfel vandaan komt, hormonen of is dit gewoon niet DE naam...?! Heeft iemand nog andere leuke namen? Zelf hadden we ook nog Eline en Fleur (maar ik vind Eline toch wat te tuttig en Fleur wat te kinderachtig voor een volwassene). Andere namen die we overwogen hebben zijn Lynn en Evi (en mijn man vindt namen als Lotte, Charlotte, Anouk, Sophie ook erg leuk. Dat vind ik dan weer wat minder leuke namen, maar dan weten jullie een beetje in welke richting we het zoeken . Alvast bedankt voor het meedenken!
Jente Sofie vind ik erg mooi! (Het liefst zoals ik het schrijf, zonder al die h's haha, maar denk dat jullie dat juist mooi vinden ). Wordt de roepnaam dan trouwens Jenthe of voluit Jenthe Sophie? Tja, andere namen... Amee / Amée / Amé Amelie, Amélie Annelou Anniek, Aniek Bodée Carize, Carlize Carmen Danée Danique, Daniek, Danniek Eef, Eva, Iva Elianne, Eliane, Eliana, Elianna Elina Elize, Elise Ella Else, Elze, Elsa, Elza Enora, Elora Esmee / Esmée Estee / Estée Eveline Féline Flore, Floor Florine Hanna(h), Hanne Hester, Hesther Imee Isabel Iselin, Annelin Ismee / Ismae / Ismay Janniek, Janiek, Janique, Jeanique Jinte, Jinthe Jolee / Jolé / Jolée Julee / Julé / Julée Julieke Juline Karlijn Leanne, Lianne Lieze Linde Linou, Linouk, Lilou, Lilouk Liselot, Annelot Liva Lore, Lora Lotta Manon Mara, Maren Marée, Madée, Mardée Marije Marlieke Marre Maud Maya, Maja, Maia Mia Milla, Mille Milou, Marlou Mira Mirre, Mirle, Merle, Merel Mirte, Myrte Nilou, Ninou, Ninouk, Nilouk Ninthe Noé / Noée Nore, Nora Rhodee / Rhodée / Rhodé Robine Romee / Romée Rosa, Roos Saré, Saree, Sarée, Sarae Sophia, Sofia Tess Tirza Veerle Veroniek, Veronique Vianne
@ riv Nicky stond ook op het lijstje @ 7michelle7 Wij hebben inderdaad alle schrijfwijzen geprobeert, maar met de h's vinden we toch het mooiste Bedankt voor je lijstje met namen! Er staan leuke namen bij, ook een paar namen waarover we nu ook nadenken. Lianne vind ik heel leuk (maar onze zoon heet J.ulian dus dat wordt wel een struikelblok vrees ik) en we zitten nu ook heel erg met Evelien/Eveline in ons hoofd... Leuk dat je vraagt wat de roepnaam dan zou worden. Waarschijnlijk alleen Jenthe. Maar omdat we allebei vinden dat Jenthe een wat sombere naam is, hebben we overwogen om beiden namen te gebruiken. Maar dat is wel erg lang.
Vinden jullie Jenthe een 'sombere' of 'zeurderige' naam?! Af en toe hebben we dat idee namelijk, misschien omdat het een scandinavisch woord / Friese naam is? Daar heb je wel meer van dat soort klanken zeg maar, wat kortaf. Wij krijgen dan een beetje dat Jèèèènthe idee soms. Aan de andere kant klinkt het wel weer lief en vrolijk. Dus zien we spoken?!!
Als je blijft twijfelen is het wel goed om nog even verder te zoeken naar andere meisjesnamen. Heb je geen naam die je altijd al mooi hebt gevonden? Wij hadden ook een naam gekozen, maar ik bleef twijfels houden. Met 40 weken hebben we nog van naam gewisseld. Hier volgt nog een rijtje: Eveline Suze Susanne Florine Rosa Liselot Annejet Mirte Laure Annelie
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik heb een nieuw lijstje gemaakt en die gaan we zo even doornemen. Kijken of er eentje leuker is als Jenthe...
Weet niet of het je smaak is, maar ons meisje heet Linde. Niets dan complimenten op gehad, tot nu toe (ze is 2.5 jaar nu) vindt echt iedereen het een mooie en apparte naam. Succes, het valt niet mee een naam te kiezen
En Jinthe? Is bijna hetzelfde als Jenthe, maar heeft net een andere klank! Misschien vind je het dan minder zeurderig klinken? Persoonlijk zou ik het wel eng vinden om een naam te geven waar je nu al zoveel twijfels bij hebt...
Ik vind Jenthe Sophie heel erg leuk. Ik vind Jenthe helemaal geen sombere of zeurderige naam, juist een hele lieve en vrolijke naam. En anders inderdaad toch met een i, dan klinkt het net even anders (en is het een nog leukere naam )?