Lastig hoor, namen! We houden wel van net wat anders dan anders, maar goed uit te spreken en te schrijven. Onze zoon heet Kian. Voor een meisjes denken we aan 'Lune' en voor een jongen 'Jonne' of 'Julen'. Wat vinden jullie daarvan? Of nog suggesties in die stijl? Kom maar op!
Julen vind ik erg leuk voor een jongen. Silvijn/Silvan vind ik ook wel beetje origineel maar niet te moeilijk qua uitspraak enz
Bedankt voor de reactie! Silvijn/ Silvan komt hier regelmatig voor. Vind het wel een leuke naam, overigens!
Onze zoon heet Jenne en onze meid Eebe. Misschien zijn dat ook nog suggesties? Van jouw lijstje vind ik Lune erg mooi en voor een jongen Julen. Dit waren andere namen op ons lijstje Jongen: Baste Fedde Melle Jorre Joppe Jaan Meisje: Benthe Ninthe Mirre Groeten, Emilie
Lune is mooi Luna ook trouwens. Jonne is voor mij ook een meisjesnaam. Julen vind ik wat minder... maar dat komt omdat ik twijfel over de uitspraak (dj of j? julèn of julun?)..
Bedankt voor de reacties en suggesties! Jonne is inderdaad ook een meisjesnaam. Julen willen we uitspreken als Julèn, dus vooral geen Djulun oid. Misschien moeten het dan ook maar zo schrijven
Jonne en Julen vind ik meisjesnamen. Lune vind ik een beetje apart, doet me denken aan het lunapark van de kermis. Ik zou het overigens uitspreken als Loene, is dat de bedoeling?
Voor een meisje dan. Ik keek naar de naam julen maar die bedoelde je voor een jongen maar Julin dus vind ik erg mooi voor een meid
Haha nee, Lune is ook echt bedoeld als Luunuh. Julin voor een meisje is ook leuk, maar haalt het voor mij niet bij Lune. En inderdaad, Julèn is voor een jongen bedoeld. Ik streef er ook niet naar dat iedereen de namen leuk vind, want dat gaat niet kukken. Was benieuwd of er associaties naar voren kwamen of gekke dingen over gedacht worden. Dat valt dus mee