Een meisjesnaam waren we snel uit, een jongensnaam vinden we nog steeds erg moeilijk. De enige jongensnamen die we leuk vinden zijn niet erg origineel, dit terwijl we juist een heel originele meisjesnaam hebben. Welke naam vinden jullie het leukst?
Ik ga voor Seth, vind Lars ook leuk, maar Seth net iets leuker... Sem.... Sorry, hoor.... maar die hoor je écht TE vaak!
Ik ook. Was Seth niet iemand uit de bijbel die niet helemaal leuk was...? Of vergis ik me nu enorm? Heb niet zulke fijne associaties met die naam in ieder geval.
vind sem en lars niet origineel.....die hoor je echt heel vaak....seth daarentegen hoor je (nog) niet zo veel, zou ik die kiezen...
Ik vond Seth vroeger altijd super, maar bij Lars en Sem heb ik nu goede associaties , dus tja.. En Lars en Sem klinken beiden wat 'zachter' dan Seth.. dus ik kan niet echt kiezen. Qua originaliteit zou ik toch weer naar Seth neigen..
De poll maakt het niet veel duidelijker, Betekenis van de naam Seth in de Egyptische mythologie: Seth werd gezien als de god van de woestijn, chaos, onvruchtbaarheid, van stof en kale grond en als een vijand van de mens. Hij wordt afgebeeld als een mens met een dierenkop. Zou ik dus niet doen. Sem, komt wel erg vaak voor,maar niet een rare naam, Lars, wel aardig.