blaasontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jansen87, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben 24 weken zwanger en heb nu 2 maal blaasontsteking gehad tijdens mij zwangerschap. Ik baal daar zo ontzettend van!
    Het doet nu extra zeer omdat het kindje op de blaas drukt en het kan nog eens gevaarlijk zijn ook. Dus maak me best wel zorgen. Ik krijg blaasontsteking vaak een of 2 dagen nadat we sex hebben gehad, dus volgens mij komt het ook daardoor. Ik durf nu haast geen seks meer te hebben hierdoor.
    Zijn er vrouwen die hier tijdens de zwangerschap ook geregeld last van hebben gehad? Hoe gingen jullie ermee om? Wat deden jullie om het te voorkomen?

Bedankt alvast, groetjes

2. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Hoihoi,
    Ik heb er zelf jammer genoeg ook erg last van. Had het al voor me zwangerschap ook hoor maar nu nog meer zeg maar..
    Heb afgelopen dinsdag ook een GBS-test laten doen..dan zetten ze je urine op kweek en checken ze of je Groep B Streptokok-virus bij je draagt en zo..
    Moet je maar ff googlen..wellicht als je er last van blijft houden dat je dat ook kunt aankaarten?? Je kunt dit namelijk als je het niet behandelt tijdens de bevalling, overdragen op je kind en hij of zij kan daar heel ziek van worden!

Wat ik zelf doe thuis is erg veel vitamine c slikken en Cranberrysap drinken!

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

als je denk dat het door de sex kan komen misschien klink het raar maar ga samen eerst ff dan onder de douche staan....

gewoon om je geslachts deel schoontemaken...
    misschien dat jij of je vriend een druppeltje heb zitten nog of zo weet ik het en dat je daarom blaasontsteking kan veroorzaken...
    geen idee maar kan wel volgens mij...

ik heb zelf geen blaasontsteking gehad dus weet niet hoe het voelt of wat je er echt aan tegen kan doen...
    ik was me zelf elke dag van onder zonder zeep natuurlijk gewoon met water en maak elke dag de wc schoon en als ik op de wc zit om me behoefte te doen blij ik ff 1 of 2min extra zitten zodat alles goed uitlek...
    misschien een tip om dat ook te gaan proberen durf alleen niet te zeggen of het help bij jou maar bij mij wel...

suc6 er mee en hoop dat dit de laatste blaasontsteking is geweest die je in je zwangerschap heb of mag hebben...
    lijk me geen pretje iedergeval..

4. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties.
    Ze gaan nu de urine op kweek zetten, ben benieuwd.
    Nog meerdere vrouwen die er ervaring mee hebben?

5. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL

met mn zoon heb ik het vanaf het begin van de zwangerschap gehad tot 3 maanden na de zwangerschap, geen pauze ook tussendoor hoor, zelfs met nierbekkenontsteking in het ziekenhuis gelegen.. oorzaak is vaak idd sex, goed plassen erna in ieder geval

6. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dat is heftig. Heb je daar veel medicatie voor gekregen?
    Ik ben hierover best onzeker omdat de blaasontsteking toch best schadelijk kan zijn voor je kindje?

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb er ook giga veel last van, ook al vóór de zwangerschap. Ik loop er inmiddels al zo'n 1,5 jaar mee rond. De ene dag heb ik last, de volgende dag is het weer (bijna) weg. Ik was te lax om naar de huisarts te gaan, maar ben vorige week toch maar gegaan, vanwege de zwangerschap. Ik heb een kuur gehad van 7 dagen, maar eigenlijk heeft het niets geholpen. Ook mijn urine is opgestuurd voor streptokok. Gelukkig had ik dat niet! Ik zit er aan te denken om nog maar weer een keer te gaan....ze zullen me alweer zien aankomen. Ik baal er overigens wel giga van!!

Ik krijg trouwens blaasontsteking door de zomer. Wanneer ik een rokje of korte broek draag, wanneer ik open schoenen of slippers draag. Heel vreemd, maar dan kun je de klok erop gelijk zetten. Als het weer ook maar een beetje bewolkt is, draag ik alweer zomer laarsjes, deze zijn dicht en heb dan gelijk minder vaak last. Heel vreemd!!

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    sommige vk adviseren vrijen met condoom als je gevoelig bent voor blaasontsteking. Heb t paar weken geleden ook gehad, helaas ook na t vrijen.

9. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb in mn vorige zwangerschap geloof ik 7 blaasontsteingen gehad. Heel vervelend. Nu slik ik cranberrytabletten en dat werkt goed joh! Ik heb 1 blaasontsteking gehad maar toen slikte ik ze nog niet. Je kan ze gewoon bij de apotheek kopen.
    Ik heb ze van cranberola. Als ik het idee heb dat ik wat voel slik ik er 2 extra en de volgende dag gis het weg.
    Wel laat ik elke 2 weken mn urine controleren en op kweek zetten voor de veiligheid. DIt omdat ik mn blaasontstekingen niet altijd voel.

Deel Deze Pagina