Hallo allemaal, ik ben dit keer in verwachting van een jongetje en ik vind het zooo moeilijk een naam te bedenken die niet alledaags is. Ons dochtertje heet Lotus en ik vind voor een jongen Dyem (die-jum) wel leuk, vinden jullie dit passen? Als overige opties hebben we nog: Sem (wel een beetje afgezaagd) Lyem Milan Mitch Levi
ik vind Dyem en Lyem helemaal niet leuk, mij te verzonnen en te creatief. Lotus en Milan vind ik het leukst. Mitch en Sem vind ik ook niet leuk. En Levi vind ik niet zo vanwege L en L.
Lotus & Milan klinkt erg leuk samen. Al vind ik zelf Milan helemaal geen leuke naam haha. Dyem vind ik wel leuk, maar zou het schrijven als Diëm of als Dièm.
Bedankt voor jullie reacties... vind het erg lastig voor een jongen. Een meisje was waarschijnlijk weer een bloemennaam geweest, maar om een jongen nou Madelief o.i.d. te noemen haha Milan vind ik idd ook erg leuk ondanks dat het in de top 10 lijst staat.
Ik vind Milan of Mitch het leukst erbij passen. Dyem en Lyem zou ik zelf niet weten hoe ik het moest uitspreken...
Persoonlijk vind ik Dyem niet zo'n mooie naam. De andere namen die je noemt, vind ik zelf te "gewoon" voor bij Lotus. Lotus is een aparte naam en daar vind ik bijv. Sem of Milan niet bij passen.
@Bonita: ja dat is dus ook m'n "probleem". Lotus hoor je bijna nooit, maar ik vind de meeste jongensnamen zo afgezaagd...suggesties voor iets origineels? @Tonka: Silvijn vind ik ook erg mooi en Silvan ook, hoor je ook niet veel en idd zo blijven we nog een beetje in de flora en fauna
Heb je hier wat aan? In de flora-categorie. JONGENSNAMEN Barley: gerst Basil: basilicum Branch: tak Briar: hondsroos of wilde roos Briony: heggerank Ceder / Cedar: ceder (houtsoort) Clove: kruidnagel Clover: klaver Fern: varen Lavender: lavendel Mace: kamperfoelie? Mahogany: houtsoort Maple: esdoorn Mos: mos Saffron: saffraan Sage: salie Sequoia: mammoetboom Teak: houtsoort Tijm(en): kruid Willow: wilg MEISJESNAMEN Acacia: peuldragende boom Aloë: sierplant Amarant: kattenstaart Amaryllis: narcisachtige sierplant Anemoon: ranonkelachtige plant Angelica: engelwortel Anise: anijs Anthe: bloei Arnica: kruid Aster: sterrebloem Azalea: heideachtige plant Begonia: sierplant Bloem: bloem Bloesem, Blossom: bloesem Bluebell: grasklokje Bojoura: pioenroos Bryony: heggerank Camelia: Chinese of Japanse roos Camille: kamille Cayenne: Spaanse peper Ceder: grote naaldboom Cerise: kers Cinnamon: kaneel Cypress: altijdgroene naaldboom Daffodil: narcis Dahlia: dahlia Daisy: madeliefje Dille: kruid Edelweiss: alpenplantje met witte bloemen Elysium: laag plante met kleine witte bloemetjes Erica: heide Fleur, Flora, Flower: bloem Forsythia: vroegbloeiende heester met gele bloemen Fresia: plant met geurende bloemen uit Zuid Afrika Gardenia: tuin Genista: brem Geranium: sierplant Ginger: gember Hazel: hazelaar Heather: heide Holly: hulst Hortense: hortensia Hyacinth: hyacint Ianthe, Iona: viooltje Iris: lisbloem Ivy: klimop Jasmijn: sierheester met sterk riekende witte bloemen Laura / Laurel: laurier Lavendel / Lavender: lavendel Lelie, Lily: éénzaadlobbige plant. De witte wordt gezien als zinnebeeld van de reinheid Linde: loofboom van het plantengeslacht Tilia Lobelia: sierplantje, meestal met blauwe bloemetjes Lotus: Aziatische of Egyptische waterlelie Lupine: vlinderbloemige plant Lyla: sering Madelief: madelief Magnolia: heester met tulpachtige bloemen Margriet: plant uit het geslacht van de ganzebloemen Marigold: goudsbloem Mignon: anjer Mimosa: plantengeslacht in (sub)tropische streken. Heester met gele bloemetjes Myrthe: altijd groene heester Narcis: geurige bolbloem Olijfje, Olive: olijf, vrucht Orchid: orchidee Palma: palm Pancy: driekleurig viooltje Petunia: sierplant met grote trechtervormige bloemen Peach: perzik Poppy: papaver: klaproosachtige plant Posey: boeketje bloemen Primrose: sleutelbloem Rhodé: roos Roos: roos Roosmarijn, Rosemary: rozemarijn: kruid Rosa: roos Rose: roos Saffron: saffraan Sage: salie Salvia, Salvina: salvia Sequoia: mammoetboom Sering: sierheesterboom met nagelbloemen Sorrel: zuring Tamara: dadelpalm Tansy: eetbare plant Tuin: tuin Tulip: tulp Vanilla: vanille Verbena: sierbloem Veronica: ereprijs Viola: viooltje Yasmine: jasmijn Zinnia: sierplant uit Mexico