Ha allemaal, Ben ik weer! We blijven twijfelkonten wat betreft het kiezen van een naam. Voor Lena's zusje zijn we nog steeds op zoek naar een naam. Het liefst niet eindigend op een A. Mijn naam eindigt ook al op NA (Nina) en haar achternaam eindigt op een E waardoor ik een E ook wel leuk vindt. We hebben nog een paar namen over, maar ik heb overal ook nadelen bij in mijn hoofd. Ik zal ze even delen: 1. Nore > Hierover twijfel ik omdat Nora echt in de top 5 staat en nu zoveel wordt gegeven. Ik hoef niet een heel originele naam maar het lijkt me toch vervelend om als Nore bij 2 Nora's in de klas te zitten.. 2. Lot > Ik vind vooral Lena en Lot super leuk. Ik kan alleen niet zo goed wennen aan 1 lettergreep en het past wat minder soepel bij een tweede naam en de achternaam 3. Mara > Leuk en ook wel redelijk origineel maar.. echt mooi? En vind de combinatie met Lena dan wat minder 4. Donna > Dit is al heel lang de favoriet van mijn vriend. Ik vond de klank eerst heel hard. Daar ben ik nu wel aan gewend. Het is ook superleuk bij de achternaam maaar.. Ik merk dat heel veel mensen de naam ordinair vinden? Ik vind dat zelf niet, wat vinden jullie? En eigenlijk test ik steeds of er een leuke bijnaam is. We noemen Lena bv altijd Leentje, wat ik heel leuk vindt, en dat weet ik bij Donna ook niet zo goed.. 5. Hanna > Ook heel vrolijk en leuk, maar niet zo origineel en weer eindigend op NA (kan misschien ook wel leuk zijn). Nou, lang bericht geworden haha. Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur en eventueel nog andere opties. Groet!
Oh, Nore is wel erg leuk zeg! (Het is dat wij al uit de naam zijn) Lena en Nore vind ik het mooist samen klinken als ik het uitspreek. Lot is ook een leuke naam, maar weet niet geeft mij een jut en jul gevoel
Ja dat overwegen we ook nog inderdaad. Dan kun je alsnog Lot zeggen. Alleen maakt de naam ook wel weer meteen onorigineel..
Nore of Donna, zijn jullie favorieten tenslotte en met beide namen is niets mis. Maar Hannah, Marah of Lot zijn ook prima namen, Hannah zou ik wel echt als Hannah spellen en niet Hanna. En wat betreft naamgenoten, dat is toch echt een kwestie van geluk/pech hebben. Mijn jongste zoon heeft een naam die niet in de top 100 stond, 7 andere jongens in de klas en je raadt het al, een naamgenoot. De jongens hebben er geen enkele moeite mee. Dus heb ik Nore gestemd.
Ik heb Nore gestemd. Lena en Lot vind ik echt te jut en jul. Donna heb ik ook een ordinaire asociatie mee. Eigenlijk geen idee waarom
Ik heb gestemd op Nore. Wij noemen onze dochter soms zo als we haar naam afkorten. Er zijn meerdere mogelijkheden om haar naam af te korten, maar Nore vinden we als enige leuk. Ik heb inderdaad een war ordinaire associatie met Donna, ongegrond, want de enige Donna die ik irl gekend heb was een heel lieve, nette vrouw en totaal niet ordinair.
Ik vind Nore een leuke vlotte naam. We hadden de naam van ons zoontje eigenlijk al heel lang maar in de periode dat ik zwanger was werden er om ons heen ineens heel veel kindjes geboren met een deel van zijn naam zeg maar. Daar heb ik ook door getwijfeld, maar achteraf ben ik blij dat ik me er niet door tegen heb laten houden. Voor ons was het dé naam. Donna vind ik ook leuk en prima kunnen naast Lena. Heb je wel een a op het einde . Ik heb er totaal geen asociale associaties mee.
Vind alle namen leuk van je lijstje Hanna gestemd, omdat ik dat het meest een soortgelijke naam als Lena vind en het mooi naast elkaar past. Lotta nog een idee? Al gaat dat naast Lena niet helemaal lekker met uitspreken...
Ik vind Donna echt een fantastische naam. Het is dat er hier geen kindje meer komt, anders had een eventueel meisje Donna geheten
Ik twijfel tussen Nore en Mara, maar omdat je liever geen a op het eind wilt, heb ik op Nore gestemd. Mijn dochter Roos zit in de klas met een Rosa en een Roselie, hebben ze alle 3 geen last van en vinden het zelfs leuk. Zijn ook vriendinnen, mss scheelt dat Ze luisteren alle 3 naar Roos, maar op school zorgen de leerkrachten wel dat ze de namen niet afkorten, dus er is ook nooit verwarring. En je weet het toch nooit hoe het loopt, wat @Berte ook zegt. Ik heb zelf overigens geen volkse associatie bij Donna, ik denk dan aan Donna uit That 70s Show en die vond ik altijd wel leuk Ken wel 2 honden en een kat die zo heten, dus zou het zelf niet zo snel kiezen