Hallo allemaal, Fijne Pasen. Mijn naam is Bente. Ik heb een dochter van 2 en ben in juni uitgerekend. We krijgen nog een dochtertje. Wat past er goed bij Noortje? Zelf denk ik aan Madelief, Lieve, Annabel, Julia, Yfke. Wat vinden jullie. Ideeen zijn van harte welkom! Liefs, Bente
Hoi Bente, Ik heb hetzelfde probleem haha. Ik heb een zoon van bijna 7, Lucas en een dochter van 5 maanden, Ninthe. Momenteel ben ik zwanger van ons derde kindje en ben dus op zoek naar een naam die leuk past bij Lucas en Ninthe. Hier voor jou een paar ideetjes: Ninthe dus, Jinte, Marijn (is Ninthe haar tweede naam), Phileine, Flore, Romee, Jolijn, Mare.. Zoiets? Of moeten we een andere kant op denken? gr. Dana
Hoi Bente, gefeliciteerd met je zwangerschap. Je kunt je vraag beter hier stellen: Babynamen - Zwangerschapspagina
Bedankt voor jullie reacties! Zelf ben ik helemaal voor Lieve (of Madelief) Maar manlief is nog niet om. Wat vinden jullie van Lieve? Krijgt ze dan een stempel...moet altijd lief zijn? Graag hoor ik van jullie! Liefs, Bente
Ik ken een kindje op de zwemles met de naam Lieve - hoewel ik het een typische belgisch/ vlaamse naam vind, hoor je hem hier wel vaker en vind ik hem in elk geval niet lelijk. Dat er wat van je kindje verwacht wordt valt wel mee hoor. Ik vind Feline trouwens ook wel erg mooi Noortje
Ik vind de namen die je zelf opperde er wel goed bij passen, al vind ik Lieve niet zo'n leuke naam. Noortje en.... Jasmijn Pien Roos Emma Ella Famke Lena Merel
Suggesties: - Noortje en Maaike - Noortje en Imke - Noortje en Erna - Noortje en Stella - Noortje en Lieke - Noortje en Lydeke - Noortje en Rosalie - Noortje en Dirkje - Noortje en Lonneke - Noortje en Annalin - Noortje en Karlijn - Noortje en Froukje - Noortje en Britt - Noortje en Cathelijne - Noortje en Esther - Noortje en Geertje - Noortje en Joukje - Noortje en Liselotte - Noortje en Lotte - Noortje en Sanne - Noortje en Maud - Noortje en Sara - Noortje en Trijntje - Noortje en Hanneke Trouwens, Madelief = Leuk!
Ik vind Lieve persoonlijk niet zo mooi, dan heb ik meer met Vieve. Maar wat je lijstje betreft vind ik Annabel en Julia het beste passen bij Noortje...
Ik vind Lieve een hele mooie naam, maar vind het ook een beetje moeilijk. Zeker omdat je al een dochter hebt: is zij dan niet lief genoeg om Lieve te heten ... dat zou mij tegenhouden. Madelief wel heel leuk (en kun je afkorten tot Lieve ). Verder: Mirre , Lune/Luna, Rosa, Elin, Evi, Hannah, ...
Bedankt voor al jullie reacties. Lieve vindt manlief echt niets, dus deze prachtige naam valt af. We overleggen nog druk over Julia of toch Madelief...... Julia vind ik erg mooi, maar hoor je deze naam niet erg veel? Groetjes, Bente
Ik was net van plan om deze vraag zelf te gaan stellen. Alleen niet in combinatie met die naam. Wij hebben dus ook een dochter, die Noor heet. Voor een eventueel zusje zitten wij sterk te denken aan Emma. Maar die naam staat dus op 1 in de top 10. Ken alleen niemand die zo heet. Dus ik vraag me af hoe erg dat is. En ik ben de eerste in de vriendengroep, dus als wij deze naam gaan gebruiken, zal die niet zo snel weer gebruikt worden.