Hallo, Sinds 2 weken weten wij dat wij nu een zoontje krijgen. Wij hebben al een dochter die J.ada (Djeeda) heet. Wij zoeken nu weer een Amerikaanse/engelse naam met 2 lettergrepen omdat wij een lange buitenlandse achternaam hebben. 3 jaar geleden hadden wij als jongensnaam Aiden maar volgens ons is die nu al erg bekend in NL. Nu vinden wij de volgende namen wel mooi. - Mason - Caylen - Cayden Vinden jullie dit ook klinken bij J.ada? Of hebben jullie nog een andere idee.?
Mason (op zijn engels uitgesproken) is inderdaad een makkelijke, internationale naam. Klopt het dat de betekenis is: steenwerker (franse naam van oorsprong)? Of metselaar (engelse oorsprong)? Ik zie op 2 sites een verschillende betekenis en afkomst. Wie weet dit?
Mason & Kayden vind ik wel leuk Bedenk me alleen net dat allebei de namen van jullie kindjes dan een "ee" klank in de eerste lettergreep van de naam zouden hebben. Hoeft niet erg te zijn maar weet niet of ik dat persoonlijk zou doen. Owen en Tristan vind ik ook leuk bij Jada.
Qua betekenis zijn 'steenwerker' en 'metselaar' hetzelfde, alleen iets anders omschreven. De sites zeggen dus hetzelfde. In het Frans is 'metselaar' > maçon Het is Engelse naam, die afgeleid is van een Frans woord. De naam Mason is dus een beroepsaanduiding, zoals veel Engelse namen dat zijn : Taylor = kleermaker Tyler = tegelmaker Chandler = kaarsenmaker Cooper = kuiper Hunter = jager Harper = harpspeler Miller = molenaar Tanner = leerlooier Wayne = wagenmaker Baxter = bakker - Suggesties : Dylan Ronan - Ronin Kian Rowan - Rowin Logan Kiran - Kyran Payton - Peyton