Onze eerste zoon is met zijn doopnamen vernoemd naar de opa's. (Jacobus Johannes) Nu wil ik dit mannetje met zijn doopnamen vernoemen naar de oma's. De ene doopnaam is makkelijk. Dat wordt Cornelis/Cornelius. (Oma heet Corrie) Nu zit ik met de tweede naam... Mijn moeder heet lian (haar doopnamen zijn Anna Cornelia Adriana). Ik wil wel 2 doopnamen en echt van elke oma een, dus Cornelis/Cornelius is echt vanuit de ene oma... Iemand een idee?
Je kunt een namen nemen met -lian er in : Cornelian : dan heb je ze allebei in één keer Elian - Elianus Eliander Emilian Julian Maximilian Aurelian
Cornelis kun je ook zien als mannelijke variant van Cornelia, ben je helemaal in één keer klaar. Maar omdat je twee namen wilt: Cornelis Julian Cornelis Adrianus Cornelis Adriaan
Corrie en Cornelia komen natuurlijk beide van Cornelis. Maar als je 2 namen wil, zou ik kiezen voor Cornelis Adriaan/Adrianus. Simpel, toch? Van Anna kun je niet iets mannelijks maken en je kunt ook geen 2x Cornelis doen...
Ik zou ook Cornelis Adrianus doen. Cornelis heb je al van de andere oma.Van Anna weet ik zo snel geen naam en het overlapt ook een beetje met Adriana.