Jongens-mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jipper, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

succes morgen bij de dokter!
    Nee we hebben 3 keer in het jaar balans en dan ook nog andere filialen helpen....

2. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Norman heeft de waterpokken aaaaah hij is net een gespikkelde beer. Gelukkig is hij er niet ziek van (afkloppen) wel jeuk, gisteravond is mijn vriend naar de avond apotheek geweest voor lotion, dat help wel goed.

Mama Esther- weet je wat het wordt? Fijn dat de echo er goed uitzag is altijd weer een opluchting he.

wij zijn ook niet rijk hoor, ik heb de laptop gewoon op mp gehaald en verder is aan computer sleutelen een hobby van mijn vriend. Hij haalt dan losse onderdelen op bv rommelmarkten en zet dan zo een computer in elkaar.

Ik heb net even op teletekst gekeken en vanaf maandag wordt het beter weer, gelukkig!

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

hier nog een jongensmama :D
    Toen ik zwanger raakte (en daarvoor al) voelde ik me al een jongensmama. Was gewoon een gevoel. Toen we bij 16 weken een pretecho lieten maken en te horen kregen dat het voor 90 % een meisje was konden we het niet geloven. We hebben toen ook niets voor een meid gekocht. Toen ik de 20-weken echo kreeg, zagen we dat het toch een jochie bleek te zijn. :D

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hey Uk, jij ook hier! Gezellig en welkom! ;) Hoe is het met Ferry? Al een beetje gewend thuis? Lekker hoor, je mannetje dichtbij!

@morgaine; Ohw nee! Bij jullie houdt het ook niet op hè? Nu weer de waterpokken. Wat rot joh. Hopelijk is hij er snel vanaf. Hoe lang duurt zoiets eigenlijk?

@Mason; Sterkte bij de dokter morgen. Hopelijk is ook Mason snel weer beter. Het lijkt wel een ziekenboeg hier!
    Prettig weekend in ieder geval. Ga je nog iets leuks doen of hangt dat ervan af hoe Mason zich voelt?

@Truus; Alles kunnen doen wat je wilde doen vandaag? Niet tijdens het boodschappen doen nog een keer natgeregend? Ik was net op tijd binnen voordat hier de boel weer naar beneden plensde. Het lijkt verdorie wel weer herfst... :(

@esther; Ben je de middag zonder kids nog een beetje doorgekomen? En hoe was het bij de tandarts? Ook niet mijn favo bezigheid... :(

@mouschy; Hopelijk kun je morgen naar de kinderboerderij. Dat binnen zitten is maar niets. Ik ben al 2 dagen niet echt buiten geweest en ik merk dat ik er behoorlijk lamlendig van begin te worden...

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hey Jipper! :D
    Het gaat goed met Ferry, en zeker lekker dat hij thuis is.
    Alleen hij huilt heel veel. Vooral in de avond van ongeveer 16:00 - 21:00 uur. Maar we zijn afgelopen maandag bij een osteopaat geweest en hij was daarna helemaal relaxed en heeft veel geslapen. De volgende dag heeft hij alleen maar gelachen en niet gehuild :D Hij heeft tot vandaag niet gehuild, maar vanmiddag begon het weer. Om 17:00 uur begon hij weer te huilen, maar hij was ook zo ontzettend moe. We hebben hem om 18:30 uur in bad gedaan en dat vond hij heerlijk, daarna was het weer even huilen, maar om 19:30 in bed gedaan en af en toe nog gehuild. Dan aaide ik hem over zijn bolletje en sindsdien slaapt hij.
    Hij zou eigenlijk om 21:00 uur weer moeten eten, maar ik wacht wel tot hij komt. Dan een flinke fles en hopen dat hij nog een paar uur lekker slaapt.
    Het is dus een goede ervaring geweest en we zijn blij dat we over anderhalve week weer een afspraak hebben!

Hij groeit als kool! Vandaag even naar het cb geweest om te wegen en meten en hij weegt nu 5210 gram en is al 58 cm :D Hij groeit zo'n 300-350 gram in de week.

Pff sorry voor het lange verhaal weer :oops:

Hoe gaat het met jouw mannetjes?

6. Hallo dames,

Ik kende eigenlijk maar 1 forum en keek nooit verder, omdat ik het hier niet zo goed kende. Maar vanavond een beetje op onderzoek uit en toen vond ik de 'jongens-mama' club :)

Ik ben ook een jongen-mama.
    Ik ben enkele maanden voor ik zwanger raakte samen met mn vriendinnen bij een vrouw geweest die heldervoelend was. Ik dacht toen al over een zwangerschap na, maar had dit verder nog niet geuit. Maar deze heldervoelende mevrouw verklapte mijn geheimpje! En zij dacht dat het kindje een bloemennaam zou krijgen...
    Ik dacht dus, dat word een meisje!

Uiteindelijk heb ik de zwangerschapsplannen toch op een laag pitje gezet en ben me eerst gaan richten op werk, na enkele maanden begon het toch weer te kriebelen en uiteindelijk erg snel zwanger geraakt. In het begin keek ik alleen naar rose en jurkjes en dat soort meisjesdingen... Met dat de tijd verstreek, zo'n 3 weken voor mn 20 weken echo, merkte ik dat ik meer naar jongenskleding begon te kijken en jongensdingen. Ik dacht dat het was om mijzelf te verdiepen in wat er te krijgen is en om mezelf van teleurstelling te behoeden als het een jongetje zou zijn.
    Ik wilde echt graag een meisje, ik ben ook een meisje meisje en tut graag!
    Vanaf 2 wk voor mn echo wist ik het eigenlijk wel zeker, het zou een jongetje worden en toch keek ik nog vanuit mn ooghoekjes naar die ozo schattige jurkjes....
    Tijdens de 20 wk echo, zei de mevrouw: nou ik was al bang dat jullie het al zouden hebben gezien, want ik ben er al 6 keer langs geweest... Wij geen idee! Dus zij weer naar de plek van het antwoord en ja hoor: Piemeltje stond recht omhoog!

Ben hardstikke blij met mijn stoere bink en had het niet anders gewild, hij is mijn hart!

Wat leuk dat jullie hier een club voor opgericht hebben!

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Chantal; Welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen! Het was dus wel een klein beetje een verrassing dat het een jongen werd? Grappig. Ik heb nooit een voorgevoel gehad over wat het zou(den) worden, dat ken ik dus helemaal niet. Wel bijzonder hoor!
    Gaat alles goed met Tygo? Hij is ongeveer zo oud als onze jongens. Die zijn over een paar dagen 7 maanden. Alleen ontwikkelen ze zich een beetje anders dan die van jou ben ik bang... ;)

@Uk; Wat vervelend dat hij nog steeds zo moet huilen. Het is dus toch wel iets meer dan een sprongetje. Hopelijk slaan de behandelingen bij de osteopaat goed aan.
    Ik heb al een paar keer in verschillende topics geschreven dat wij onze jongens voor ze gaan slapen laten uithuilen terwijl we ze stevig vasthouden. Zo kunnen ze hun spanning kwijt van de ervaringen die ze opdoen gedurende de dag. Heb ik ook een theorie bij, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten...
    Hopelijk gaat het snel beter en slaapt hij vanacht wel gewoon lekker. Het is natuurlijk prima als je even afwacht tot hij wakker wordt.
    Wel fantastisch dat hij zo goed groeit. Onze jongens groeiden in het begin ook zo hard. Ze maken echt een inhaalslag hè? Zo bijzonder! Hij is bijna net zo groot als onze jongens. Nog even en hij heeft ze ingehaald! ;) Wat geef je die jongen?
    Genietse hè?!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Jipper: Natuurlijk zit te wachten op tips van ervaringsdeskundigen! Vaak zijn dat betere tips dan de standaardtips ;) Ferry heeft soms ook nodig om stevig vastgehouden te worden, maar 'even' uithuilen is lastig, hij wordt dan echt niet meer stil! Eerst heeft hij denk ik een reden om te huilen, bijv. het verwerken van de dag, maar daarna zet het door in een ander soort huiltje. Dan is het het huilen om het huilen, denk ik. Af en toe stopt hij dan even en dan kijkt ie je aan en dan huilt ie weer. Maar ach, als we dan denken wat hij allemaal heeft meegemaakt, dan kun je er alweer wat beter tegen. ;)
    Jouw jongens waren ook 800 gram lichter als Ferry, hij was dus dubbel zo zwaar toen hij geboren werd.
    Inhaalslag zeker! Hij zit nu al op de onderste groeicurve van kindjes van dezelfde echte leeftijd (3,5 maand). Dat hadden we nooit durven dromen ;)

Chantal: Welkom hier :) ben er zelf ook net pas. Ik had dit topic ook niet eerder gezien.

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Onze jongens ook. Knap hè? En wat voelt dat lekker. Ik zeg nu ook gewoon tegen mensen die het vragen dat ze 6 maanden zijn. Kan mij het schelen dat ze dan zeggen dat ze klein zijn. Als ik dan zeg; Sja, een tweeling hè?, doen ze net of ze dat begrijpen, terwijl het eigenlijk nergens op slaat haha... ;)

Dit onderstaande stukje heb ik een tijd geleden geschreven in een ander topic.

Voor ons werkt het volgende principe geweldig, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.

Een tijdje geleden kocht in het boekje 'De taal van het huilen' van Aletha J.Solter. Het is nogal psychologisch, maar 1 punt hebben we eruit gehaald en dat passen we nu constant toe bij onze jongens.
    Aletha Solter gaat ervan uit dat met name baby's iedere dag weer nieuwe dingen zien en leren en dat moeten ze verwerken. Om dat te verwerken moeten ze de spanning kwijt en dat doen ze door te huilen. Klinkt logisch hè? Dat doe je zelf ook als je moe of gespannen bent, tenminste ik wel... Door 'uit te huilen' zouden ze later ook emotioneel stabieler zijn en zelfs beter kunnen leren, maar goed, dat nemen we ook maar met een korrel zout...
    Iedere avond, als onze jongens beginnen te huilen (en dan geen zeurderig in-slaap-val-huiltje) pakken we ze stevig tegen ons aan. Niet wiegen, gewoon vasthouden en gaan zitten. Dan kun je zachtjes tegen ze praten. Vertel je kindje dat het prima is om te huilen, dat je begrijpt dat het een spannende dag was, dat je er bent om hem/haar te troosten, enz. Of wat er maar in je hoofd opkomt. Bij ons is het werkelijk na een kwartier best hard huilen plotseling over. Ze worden dan helemaal slap, oogjes vallen dicht en je kunt ze ontspannen terug leggen in bed. De rest van de avond/nacht horen we ze niet meer.
    Misschien werkt het bij Ferry ook!

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik ga het zeker uitproberen als het weer zover is! (morgen denk ik hihi) Thanx!

11. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Welkom uk80 en ChantalChannie,,
    @uk80 wat is jouw zoontje vroeg geboren, hoe komt dat als ik vragen mag

@chantal, ik heb ook gedroomd bij Norman dat ik een zoontje kreeg, ik droomde over mijn overleden moeder en ze keek op mijn pols en ik zag een vierkant en ze zei toen je krijg weer een zoontje. Ik geloofde heilig in die droom, metde 20 week echo werd het ook bevestigt.

Hier te vroeg gejuicht, Norman is steeds aan het huilen van de jeuk, de lotion help toch niet zo goed. Ik heb gelezen dat havermoutpap goed is, moet je in het badje doen. Morgen maar eens proberen

12. @jipper, uk en morgaine; tnx!

@ Jipper; ze ontwikkelen zich anders, hoe bedoel je?
    Maar als ik dat zo begrijp heb j dus een tweeling...
    Dat lijkt me echt echt schrikken als je het hoort...! En ook erg zwaar...

@ Uk; je hebt dus een vroeg geboren baby, wat geweldig dat hij er zo goed door heen is gekomen. Een vechtertje dus..!
    En in die theorie van Jipper zie ik trouwens ook wel wat... Hier gebeurt het niet zo vaak, maar ik ga het ook eens proberen, met andere dingen praat ik ook altijd tegen hem, dus waarom dan niet?!

@ morgaine; dat kan ik me voorstellen. Dat zou ik ook hebben gehad. Ik heb dat soort dingen wel vaker. En jij bent een echt jongensmama zie ik wel, 3 jongens! Hihihi....

Ok, ik moet nog even ergens anders kijken en dan snel aan het werk, moet nog even iets afronden voor een collega!

Hebben jullie foto's in jullie albums? Ga ik jullie wondertjes later even een keer bekijken... Ik niet trouwens... Zag laatst dat je de foto's kleiner moet maken en dan weer moet uploaden van je computer, wat een gedoe, kan dat niet makkelijker?

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Net als Uk haar mannetje zijn onze jongens veel te vroeg geboren (ik ken Uk dus al van het prematurenforum). Met 26.1 weken, zoals je kunt zien in m'n banner. Vandaar dat ze zich anders ontwikkelen. Ze zijn dan wel bijna 7 maanden, maar qua ontwikkeling zitten ze tussen de 3 en 6 maanden in. Snappie? ;)

Dat we een tweeling kregen was een complete verrassing en inderdaad best wel schrikken. Maar als de schrik eenmaal gezakt is, na een week ofzo, is het gewoon genieten. Nu zouden we niet meer anders willen! En soms is het druk, maar ik denk niet drukker dan met 1 kindje hoor. Je moet alleen alles 2 keer doen, maar dat wordt routine.

Ik heb trouwens foto's in m'n album staan. Ik maak ze altijd kleiner in Paint ('afbeelding' - 'uitrekken/hellen' naar 25% lengte en breedte), dan weer opslaan in de map waar ze vandaan komen en dan uploaden. Niet zoveel werk hoor.

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

@ Morgaine: De vroeggeboorte komt waarschijnlijk door een infectie. Ze vonden een verhoogde concentratie witte bloedcellen in mijn bloed. Dat wijst op een infectie, maar de infectie zelf is nooit gevonden.
    De placenta was helemaal goed, dus daar lag het niet aan.
    En wat zielig dat je mannetje de waterpokken heeft en die jeuk is natuurlijk verschrikkelijk!
    En 3 jongens! Wat leuk :D

@ Chantal: Ja, volgens mij zijn (bijna) alle prematuren vechtertjes hoor! Maar wij hebben geluk gehad. Wel heel spannende momenten gehad, maar de meeste spannende periode is nu voorbij. ;)
    Foto's verkleinen kan heel makkelijk op www.fotoverkleinen.nl en daarna kun je de foto hier uploaden.

@ Jipper: ik heb even in je album gekeken, maar wat een kanjers die kereltjes van jou zeg! Wat een prachtige blauwe ogen!

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi :D

Ben met Mason naar de dokter geweest. Hij heeft nog steeds een dubbele oorontsteking en inmiddels ook een keelontsteking :( We hebben weer een kuurtje gekregen.

@ truus, jemig dat is best veel 3x per jaar een balans :S
    @morgaine, wat vervelend dat Norman zo'n jeuk heeft. Heb je de calendulan kinderemulsie al geprobeerd? Havermoutpap is idd ook erg goed. en anders mentholpoeder ,maar dat mag alleen op een intacte huid.
    @ uk, welkom :D Jemig je zou maar wel van een meisje zijn uitgegaan en allemaal spullen hebben gekocht :) Wel heftig dat je kleine ventje zo huilt :( Ik kan er over meepraten ,Mason heeft het ook weken gedaan hier. Hij wou alleen maar bij ons op de buik liggen en anders was het krijsen.
    @Jipper, ik wil dit weekend nog ergens lekker winkelen ,maar ik wacht idd Mason en het weer maar af :)
    @ chantal welkom :D

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Mason; Ach jeetje, wat zielig zeg! Arme Mason! Sterkte hoor, hopelijk knapt hij snel op van het kuurtje. En kun je misschien nog gaan winkelen.

@Uk; Dank je wel! :D Ja, die ogen hè? We staan er zelf ook steeds van te kijken. Ik heb wel blauwe ogen (m'n vriend bruin-groen), maar niet zó blauw, dus van wie ze die dan hebben...?
    Ferry ziet er ook goed uit hoor! Echt leuke foto's in je banner. Genieten hoor!

@morgaine; Arme Norman, hopelijk knap ook hij snel op. Ik vind soms wel dat jeuk erger is dan pijn...

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ Jipper, ja het zou wel fijn zijn als hij nu echt gauw opknapt. Jou zoontjes hebben echt prachtig blauwe ogen zeg :D

18. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Hoi meiden!

Hier ook een jongen-mama \:D/
    Mag ik hier aansluiten?

19. OH ok, vandaar... Wauw, vind het wel kleine wondertjes dat ze het zo goed doen dan zeg... Heel bijzonder!

Zoals jij het omschrijft met die fotos, ken de techniek wel, nooit aan gedacht, zo is het idd niet veel werk... Zal er hopenlijk zondag ff tijd voor maken. Ga nu eerst met tygo een nachtje weg, met vriendinnen in een huisje, lijkt me gezellig!

fijn weekend

20. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    hallo dames,

@morgaine: het wordt een jochie ( de derde, volgens mij kent mijn man geen ander recept :D ), we wisten dat overigens al voor de 20-weken echo omdat ik een vruchtwaterpunctie heb laten doen en toen was het geslacht bekend!

@mason en @jipper, bij de tandarts alles goed. was alleen controle maar verder geen bijzonderheden. ja bloedend tandvlees......advies: blijven flossen, blijven poetsen (ik doe niks anders!) ook mag ik een afspraak maken om met mijn oudste een keertje langs te komen...spannend !

verder vandaag weer aan het werk, maar ik zal blij zijn als het weekend is, ben echt helemaal klaar voor vandaag!

groetjes en fijn weekend allemaal!

esther

Deel Deze Pagina