Joli welkom! Grappig wat je zegt. Ik dacht zelf altijd dat ik echt een meidenmoeder zou zijn. Eenmaal bevallen van de eerste zoon moest ik wel even aan het idee van een jongetje wennen. Ik? Een jongen? Tjee? Nu 3 zonen verder ben ik maar wat blij met mijn mannen, want ik een dochter? een meisje? Nee, wat moet ik met een meisje? Maar toch, ik droomde vroeger van een gezin met 3 meiden, maar het werden dus 3 jongens. Overigens vindt mijn omgeving de 3 jongens wel heel erg bij me passen. Tja, ik nu ook wel omdat ik ook niet beter weet. De kilo's ben ik hier aardig kwijt. is niet gemakkelijk gegaan maar goed, wat moest dat moest. Ik ben alle drie de keren weer goed terug gekomen. Vooral de tweede keer vond ik dat een ramp. Na ruim een jaar liep ik nog met 10 kilo teveel rond. Dus toen het roep omgegooid en met een coach afgevallen. Nu geen uitstel van executie en de bevallingsdag was startdag om af te vallen. En dat gaat dus super goed. Ik ben bezig met de laatste kilo en dan mag echt de vlag uit. Dan is er 15 kilo af (gemeten vanaf de laatste kraamdag).
Goedemorgen meiden, Leuke paasdagen gehad? Ik wel. Eerste paasdag lekker naar Scheveningen geweest en bij mijn ouders gegeten en 2de paasdag thuis gebleven en een paas schoonmaak gehouden samen met mijn vriend. Ik heb nu gewoon ruimte over i.p.v. te kort Jammer alleen dat het zonnetje deze dagen niet echt heel erg goed is doorgekomen. Verder ben ik afgelopen weekend te huwelijk gevraagd, ben echt helemaal blij . We willen heel graag nog trouwen voor de geboorte van onze zoon, niet ivm de kerk, maar omdat dan alles juridisch helemaal goed geregeld is enz voor onze zoon maar ook voor ons huis en spullen enz, want dat is nu niet het geval We gaan vanmiddag na de afspraak met de verloskundige een datum prikken. Dus eerst gaan we naar het hartje luisteren en daarna de mooie dag prikken. Zelf was ik in eerste instantie wel overdonderd, had het niet meer verwacht. We hadden het er zo vaak over gehad. Het word helemaal een dag voor ons tweeën en over een paar jaar als we dan heel veel gespaard hebben en onze zoon is wat ouder, dan gaan we de dag overdoen met fam en vrienden. Onze ouders hebben we wel ingelicht en die vonden het echt super leuk en begrepen het ook wel. @ afvallen: Ik zie er geloof ik nu al tegen op en dan moet ik nog bevallen. Gelukkig ben ik zelf de eerste maanden van mijn zwangerschap 17 kilo afgevallen, dus misschien hoeft er bij niet veel af na de bevalling. Maar toch heb altijd een hekel aan verplicht afvallen. @ Joli welkom @ Mason: Gelukkig dat je zoontje weer een beetje is opgeknapt en nog bedankt voor je welkoms groet @ Jipper: Kan me voorstellen dat je moe bent na zo'n dag, maar wel super dat het eten helemaal gelukt was Nou meiden ik ga er weer vandoor, mijn grote hobby strijken uitoefenen Liefs Suzanne
@Suus; Gefeliciteerd!! Wat leuk zeg! Ben je op een bijzondere manier gevraagd? Een beetje romantisch? Hier zit trouwen er voorlopig nog niet in. Mijn vriend wil wel, maar niet persé. En áls we al gaan trouwen dan wil hij dat pas als de jongens begrijpen wat er gebeurt. Dus dat duurt nog wel een paar jaar... Maar jullie hebben wel gelijk dat jullie dat gaan doen voordat jullie kleintje geboren is, want het is echt een gedoe als je niet getrouwd bent en een kindje krijgt. Hier waren de jongens al een half jaar voordat de aanvraag voor ouderlijk gezag eindelijk helemaal rond was (mede door een fout van de rechtbank)...grrr... Gelukkig hebben we het huis e.d. allemaal goed geregeld toen we dit huis kochten. Ook direct een samenlevingscontract en testament. Dat is wel belangrijk. @Jenny; Knap dat je zo bent afgevallen. Op een gegeven moment moet de knop om hè? Helaas ben ik een emo-eter, dat helpt niet echt haha...
Hoi jongensmama's Hoe gaat het met de jongens? Hier gaat alles goed. Het lijkt wel of we een heel nieuwe periode zijn ingegaan! Ferry is vrolijk en lacht veel, hij kletst, hij heeft bewust aandacht voor dingen, en net zijn handjes ontdekt Hij slaapt nu ook overdag eindelijk! Ook in bed. Erg fijne ontwikkelingen allemaal! De Pasen was heerlijk hier! We hebben de hele Pasen met visite doorgebracht, terwijl we normaal niet zo van de visite/ drukte zijn. Maar het was supergezellig, dus zeker voor herhaling vatbaar @ Suus: Ahhh, wat leuk dat je bent gevraagd! Gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk =D> Trouwen is erg leuk hoor 22 april zijn wij alweer 1 jaar getrouwd, het lijkt wel vorige week Veel plezier vandaag! @ Afvallen: Heb dit weekend flink gezondigd, maar ja... Vanaf nu... Ga zo wel weer ff op de Wii Fit staan. Heb net wat gezonde/ lichte dingen in huis gehaald. Als ik dan verder niet snoep en geen cola drink moet het wel goed komen. Ben met de zwangerschap 20 kilo aangekomen (in 29 weken dus ) en daarvan is er nu 7,5 kilo af. Ik moet wel zeggen dat ik een tijd voor ik zwanger raakte gestopt was met roken en er toen 7 kilo bijzaten. Die had ik er echt nét af en toen raakte ik zwanger. Dus ik ga nu voor dat ik 2 kilo onder het stoppen-met-roken-gewicht zit. Dat is nu dus nog 9 te gaan. Ik zou dus zo'n 3 kilo per maand kwijt moeten (kunnen) raken, dan past het allemaal weer En dat is toch niet ongezond afvallen, niet te snel denk ik... Joli: welkom bij de jongensmama's Op naar de volgende 3 kilo eraf Mason: Ja, Ferry is helemaal beter hoor! Het was blijkbaar een flinke sprong die hij aan het maken was Mmmmm Mac Donalds! Is voorlopig even verboden hier Jipper: Leuk dat het koken zo goed ging en dat het ook gesmaakt heeft. Is ook wel druk voor die kleintjes he? Al dat gesleep en al die mensen die aandacht geven. Hoe zijn ze vandaag? Ik moet zeggen dat Ferry normaal gesproken ook snel geprikkeld is, maar deze dagen heeft hij zich erg kranig gehouden. Fijn hoor! Jenny: wij vlaggen voor je mee hoor als je laatste kilo eraf is! En wat leuk zeg, 3 jongens! Lijkt me helemaal geweldig! 1 en al mannelijkheid Zitten er in jouw man's kant van de familie veel jongens? Vaak is dat een leidraad zeggen ze he?
@Uk; Wat fijn dat het nu zo goed gaat met Ferry. Pff...hier zitten we in de volgende sprong hoor. De jongens zijn hardstikke moe, maar slapen ho maar... Van 't weekend hebben ze 's middags ook niet zoveel geslapen en nu denken ze, geloof ik, dat het helemaal niet meer hoeft... Heb ze nu even op ons bed gelegd met wat speeltjes en het is een drukte van belang. Dat er uit zulke kleine ventje zoveel geluid kan komen...
Vergeet net nog te vertellen dat ik vanmiddag echt de domste opmerking van de eeuw heb gehoord...!! Als ik met de jongens door de stad loop heb ik best veel bekijks en heel veel mensen maken even een praatje of maken een opmerking. Vanmiddag ook weer een (oudere) mevrouw. 'Ohw ja!', zegt ze, 'Tegenwoorden komt alles met twee hè? Dat is goedkoper.' Huh?!?! #-o Waar slaat dat nou weer op? Ik stond echt met m'n mond vol tanden...
@Truus; Hè jeetje, was 'ie net een beetje opgeknapt, krijg je dit weer. Veel sterkte en natuurlijk beterschap!
Grrr Ik had een heel lap tekst geschreven, ik druk ergens perongeluk op is het weg Maar goed nu dan maar een korter versie @Jipper wat een suffe opmerking zeg, maar snap wel dat je bekijks hebt, ik koekeloer ook altijd als ik een tweeling zie, zo schattig. Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en daar was een drieling, Echt mooi om te zien @Suus gefeliciteerd @Truus, beterschap met je kereltje, hoeveel dagen is hij als ziek?? @ Joli welkom Goed hoor dat jullie zo afvallen op natuurlijke manier, tegenwoordig hoor ik zoveel om mij heen dat mensen hun maag laten verkleinen. De vrouw van mijn vader ook, dat vertelde ze doodleuk aan mijn ziekenhuis bed nadat net 3 dagen mijn maag was verwijderd. Hoe bedoel je tactisch Mooie is mijn vader is gelijk met haar mee gaan lijnen maar dan op natuurlijke manier en hij is net zo veel als haar afgevallen. Ik snap wel als mensen veel overgewicht hebben dat doen maar zei is bijna 60, laat je toch niet in een gezond lichaam snijden.
Party time!!!! Deze fase hebben wij gelukkig weer gehad. Al ben ik helemaal niet zo strikt in de slaapjes hoor. Jaron die mag volledig op verzoek slapen, dus soms is dat meer dan de andere keer. (of moet ik zeggen soms is het minder dan de andere keer hihi)
Is jouw maag verwijderd Morgaine? En hoe zit dat nu met voeding dan? Wil je daar meer over vertellen? Ik vind overigens een maagverkleining een behoorlijk rigoureuze stap. Want na die verkleining kun je ook lang niet alles meer eten. Ik snap nooit zo heel erg goed dat mensen die stap zetten. Maar goed, misschien dat ik het pas snap als ik zelf veel te zwaar weeg ofzo.
beterschap! Wij hebben gelukkig weer een jongetje wat beter is. Jaron heeft vorige week de hele week 40 graden koorts gehad maar omdat hij ook astmatisch is was ik erg bang voor een longontsteking. Maar dat was gelukkig niet het geval.
Van harte suus! Wat een leuke surprise! Ben benieuwd welke datum het geworden is. Nou de laatste kilo zijn dankzij de pasen de laatste 2 kilo's geworden. Hihi maar vandaag is het aardig gegaan dus ik hoop dat ik al wat schade weg gewerkt heb. Over de jongens in onze familie: Ik heb zelf twee broers die beide 1 zoon hebben. Verder heb ik ongeveer evenveel neven als nichten aan moederkant, vaderskant 2 neven. Mijn man heeft 2 broers en 1 zusje. Zij hebben allemaal 1 zoon en 1 dochter. Neven en nichten heeft mijn man heeeeeeel veel en is zo'n beetje om het even. Dus we zijn niet overtuigend een jongensfamilie. Wat ik wel heel typisch vind is dat beatrix allemaal zonen heeft en Willem-Lex allemaal dochters.
Truus: heel veel sterkte hoor! Natuurlijk ben je met wat anders bezig! Hoop dat Joey snel beter is. Jenny: Ik heb alleen maar nichten Onze kids zijn van elk wat hoewel de jongens in de meerderheid zijn. Nu 8 jongens/ 3 meiden, maar er zijn er 2 zwanger dus ben benieuwd Jipper: Nou ja Alsof je je beebs in de supermarkt koopt Morgaine: dat is zeker niet tactisch nee! Somiige mensen....
Haha...ja precies, dat gevoel kreeg ik ook. Toen ik zwanger wilde worden heb ik gewoon even een bestelling gedaan... @morgaine; Dát is helemaal een lompe opmerking! Zoiets zeg je toch niet tegen iemand die doodziek in bed ligt en ook nog eens haar maag heeft moeten laten verwijderen. #-o Sommige mensen... @Jenny; Slapen op verzoek, daar kan ik echt niet aan beginnen. Hier hebben we direct de regelmaat erin gebracht en nu slapen ze tegelijk, ze hebben op dezelfde ogenblikken behoefte aan een fles, ze huilen 's avonds zelfs precies op hetzelfde moment, zijn we er in 1 keer vanaf en ik heb af en toe nog even tijd voor mezelf (ook niet onbelangrijk). Heerlijk! Als ze straks wat ouder zijn en gaan kruipen/lopen dan zal het wel anders worden vrees ik... Pff...hier hebben we vanaf 4.15 uur nauwelijks nog geslapen. Daan werd steeds huilend wakker, buiten waren ze (waarschijnlijk) met landbouwmachines in de weer en daar werden we allebei zo 'opgefokt' van dat we bijna niet meer hebben geslapen. Dus m'n wallen hangen nu ongeveer tot op m'n knieën... Hopelijk kan ik vanmiddag nog even 'een uiltje knappen'...
Hoi Meiden Nou gisteren een hoop geregeld, maar het is uit eindelijk allemaal gelukt. We gaan op 7 mei in ondertrouw en op 3 juni trouwen. Ben nu hard aan het zoeken wat ik aan ga trekken want heb natuurlijk wel een dikke buik dan. We gaan vanavond onze ouders vragen er bij te zijn, ze weten wel dat we gaan trouwens, maar we wilde eerst zonder familie, maar we hebben nu besloten alleen onze ouders erbij te vragen. Bedankt allemaal voor de felicitaties trouwens @ Jipper: Ik had al meer vervelende verhalen gehoord over ouderlijk gezag. Daarom hebben we ook besloten om nu te gaan trouwen en dan over een paar jaar doen we het gewoon helemaal goed over voor familie enz. Dus heb ik 2x de dag van mijn leven Hij heeft me zeker romantisch gevraagd, ik had dat echt niet verwacht van hem, mar het was heel leuk en spontaan op het strand, waar we ons eerste afspraakje hadden gehad En wat een opmerking zeg van die vrouw, ik had ook echt niet geweten wat ik terug had moeten zeggen. @ Truus: Beterschap met Joey, hopelijk gaat het snel beter. @ Afvallen: Ik wens iedereen die bezig is met afvallen heel veel succes en na de bevalling doe ik gezellig mee Liefs Suzanne
Ja in juli 2008 is mijn maagverwijderd (ik had maagkanker), ze hebben mijn darm nu lang rekt en aan mijn slokdarm vast gemaakt. Dus mijn eten gaat gelijk de darmen in. Ik kan alles eten maar kleine beetjes en ik moet goed kauwen. Ik ben nu 30 kilo kwijt. Het afvallen is wel op een rotmanier gegaan maar ik ben wel blij dat ik nu slank ben. Ik heb altijd met mijn overgewicht gezeten. Droeg alleen wijde kleren en altijd zwart. Ik wou niet eens zwemmen met de kinderen. Het afvallen is alleen te snel gegaan vooral tijdens de chemokuren, ik heb veel huid nu over, maar door het wandelen van de laatste tijd zijn mijn benen wel wat strakker geworden alleen de borsten nog, maar ik moet in juni naar de oncoloog en dan ga ik bespreken voor ev een borstversteviging, in mijn geval wordt het vergoedt. Maar wat is het heerlijk om alles te dragen, vooral laarsen, ik kon daar eerst niet in met mijn dikke kuiten. Net naar de cg geweest, alles was goed. Alleen zijn voorhuidje is best nauw. De arts probeerde hem er over heen te trekken. pff deed ze best hard handig. Kreeg het advies dat hijin badje met het piemeltje moest gaan spelen dan zou het vanzelf een keer losgaan. Nou ja we zien wel. Hebben jullie ook allemaal een tuin en zitten jullie er vaak in? Norman zit echt de hele dag in de tuin, hij is echt een buitenkind. De oom van mijn vriend woont naast ons, hij is ook van onze leeftijd en heeft 3 kinderen, dus Norman speelt vaak met zijn neef en nichtjes lekker in de tuin. Heerlijk hoor maar ga hem zo in bed stoppen en ga even lekker in de zon zitten. Ik ben zoooo wit, niet normaal
Heeeeee!!! Ik was jullie al kwijt nadat alles weer weg was hier... Maar heb jullie teruggevonden... Wat is het toch een lekker weertje he! Sven ligt hier lekker in een zomerpakje te genieten van het zomerweertje
Woehhahahaha... dus dat houdt in dat iedereen die graag een tweeling wil nu in deze crisistijd haar slag moet slaan?!? Wohehahahah wat een giller! #-o Waar gaat dit heen met de wereld [-o< [-X