Jongens-mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jipper, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hallo,

Hier nog een jongensmama, Ik heb een zoontje van 3,5 jaar en een zoontje van 10 maanden. Ik vind het echt heerlijk om 2 jongens te hebben! 8) Ze zijn ook heel close samen en dat is super om te zien. Ik denk eigenlijk ook dat het leuker is om 2 kindjes van hetzelfde geslacht te hebben, omdat broers waarschijnlijk meer aan elkaar zullen hebben dan een broer en een zus. Ik ben nu zwanger van de derde en ik weet nog niet wat het wordt. Ik zou net zo blij zijn met een derde zoontje als met een dochtertje. Ik word trouwens furieus van reacties van mensen als: 'oh, wat jammer dat je tweede ook een jongetje is' :evil: Een verpleegkundige kreeg het zelfs nog klaar om dat te zeggen in de verloskamer nadat ik net bevallen was :rolleyes:
    Mijn schoonmoeder laat ook een tikkeltje te duidelijk merken dat ze zich zo zeer een kleindochter wenst, zo zeer zelfs dat ik zelf haast geneigd ben om nog een zoon te wensen :)

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Suus; Inderdaad, jij hebt zo 2 keer de dag van je leven. Nou ja, eigenlijk 3 keer, want de geboorte van jullie zoon is natuurlijk ook een grote dag! ;)
    Fijn dat het allemaal zo snel gelukt is met de bruiloft regelen. Het scheelt natuurlijk dat je niet ook nog een feest moet voorbereiden enzo. Dat komt later wel. Leuk!

@morgaine; Nou, ik jouw geval geldt zeker; 'Ieder nadeel heb z'n voordeel'... ;) Maar het zou toch fijn geweest zijn als je op een andere manier had kunnen afvallen. Hoewel dit misschien wel helpt om weer beter in je vel te zitten (figuurlijk dan), omdat je misschien door je nieuwe lijn wat zelfverzekerder bent. Dat zou ik me zo kunnen voorstellen.

Ik heb net met de jongens in de tuin gezeten (nou ja, zij lagen op een kleedje). Wat een heerlijk weer! Het buurmeisje van 4 hing steeds over de schutting om te kijken naar de boys. Ze is er helemaal weg van, zo lief!

@Wishgirl; Gelukkig heb je ons weer gevonden haha... Het is nog steeds een beetje zoeken op de nieuw site hè?

@ariel; Welkom bij de club! Misschien vind je het wel heel vervelend als ik het zeg, maar wat ben je nog jong! Wel leuk om zo jong al moeder te zijn!
    Overigens ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Gaat alles goed? Hoe ver ben je nu? Willen jullie vooraf weten wat het gaat worden? Spannend allemaal! En van je schoonmoeder moet je je niets aantrekken hoor, zo zijn schoonmoeders... ;)

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    He wish, jij ook hier! Leuk joh!

Jipper, tja voeden en slapen op verzoek met een tweeling lijkt me een vreselijke uitdaging inderdaad. Een beetje hetzelfde ritme kan geen kwaad nee.
    Je ene zoontje heet Daan, hoe heet je andere zoontje? Tom? (vind ik een leuke combi.)
    Alhoewel volgens mij zag ik ook een keer Cas voorbij komen of is dat weer een kindje van iemand anders?

Morgaine wat een heftig verhaal zeg. Jemig, kanker in je lijf. Wat een nare toestand. Je klinkt heel berustend. Voel je je ook zo?
    Ben je nu helemaal schoon of kunnen ze dat nog niet zeggen?
    Ik ben juli 2008 bevallen, dus terwijl ik op de top van geluk zat, zat jij een vreselijk naar dal. Bizar als je daar zo over nadenkt. (tja that's life zullen mensen zeggen maar het blijft raar).

wij hebben idd ook een tuin maar ook een lekker straatleven (woonerf). We hebben veel jongetjes in de straat in de leeftijd van de 2 grote knullen van mij, dus die roep ik dagelijks om 17 uur pikzwart naar binnen.

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ariel welkom bij de jongetjes club.
    Wat leuk om zo jong moeder te zijn! Ik wilde ook jong moeder worden. Hihi ik leerde alleen mijn man pas kennen toen ik 23 was.
    Van harte met je zwangerschap! Grappig, jij hebt het net andersom dan wij. Wij hebben klein leeftijdsvercshil tussen nummer 1 en 2, en een groot verschil tussen 2 en 3. Terwijl jij het net andersom hebt. (alhoewel het verschil bij ons wel groter is dan bij jou nu.)
    Ik heb vorige week trouwens iets geschreven over ons derde kindje en de opmerkingen die niet van de lucht waren.
    viewtopic.php?f=96&t=135487&start=375 lees maar eens.

5. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hallo meiden,

Ik zie nu pas dat er een topic is voor jongens-mama's ;)
    Ik ben er dus ook eentje. Ik heb 2 jochies.
    Milan van 2 jaar en Robin van 4,5 maand.
    Ik vind het echt super 2 knullen te hebben, als ik ze samen zo zien. Milan treedt echt op de voorgrond als "grote" broer.

Robin is nog klein maar ik denk dat Milan zich toch wel zal ontfermen over z'n kleine broertje of hij gaat Robin net de "stoute" dingen leren ;)

Hier een plaatje van me 2 ventjes ;)

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Danoontje; Ook van harte welkom! Goh, het wordt een gezellige drukte hier!
    Wat een lieve jongens heb je. Leuk om zo even een beeld te krijgen bij je kleine knullen. Leuke namen ook trouwens!

@Jenny; Mijn 'oudste' zoontje (ze schelen 1 minuut... ;) ) heet inderdaad Daan, de andere heet Luuk. Had ook Tom kunnen zijn... ;) Hoe heten jouw oudste 2 trouwens? Leuk dat ze zo buiten kunnen spelen. Ook op straat. Hier kan dat ook, wij wonen in een autovrije (maar je kunt beter zeggen -luwe) straat. In principe mogen er geen auto's doorheen. Maar wel brommers, en die rijden over het algemeen niet echt zachtjes. Maar de buur(t)kindjes spelen lekker op straat, dus dat kunnen de jongens over een paar jaar ook.

@de rest; Hoe is het met jullie?

Wij gaan zo naar het ziekenhuis. Weer even controle bij de kinderarts. Ben benieuwd hoe tevreden hij nu weer is...! ;)

7. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    @Jenny Op het oog ziet alles er schoon uit, ook op de scan. Ook stuk slokdarm wat op kweek stond was schoon dus laten we maar hopen dat alles weg is. Idd in juli 2008 lag ik in het ziekenhuis en jij was bevallen. Het ligt allemaal dicht bij elkaar, zo in Rijnstate ziekenhuis ook, mijn moeder is daar gestorven maar ik heb in dat ziekenhuis ook twee kinderen op de wereld gezet. Klinkt cliche maar door de ziekte ben ik wel een ander mens geworden, je staat veel meer stil bij de kleine dingen in het leven.

@Ariel welkom, ik was ook een jonge moeder, ik was 20 toen ik de oudste kreeg

@Danoontje welkom en wat een leuke kereltjes :D

@Jipper zijn de controles gewoon altijd in het ziekenhuis en hoef jij dan niet naar de CB?

Wat een heerlijk weer gister he, bij ons in de tuin is het windstil dus behoorlijk warm. WE hebben wat warm water in de schelp van Norman gedaan en hij heeft heerlijk uren in het water gespeeld. Mama ernaast in de badpak. Ik ben wel iets bij gekleurd

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ariel & Danoontje welkom bij de jongensmama's :) Is echt een gezellig topic hoor!

@ Ariel: Gefeliciteerd met de zwangerschap!

@ Danoontje: wat een lekkere koppies hebben die jongens van jou zeg!

@ Jipper : Succes bij de kinderarts!

@ Morgaine: Jeetje wat een verhaal zeg! Vind je het moeilijk om over te praten? Je hebt je er goed doorgeslagen als ik het zo lees.

@ Truus: ah de 6e ziekte. Hoe lang duurt het? En hoe is het nu?

Ik ben gisteren naar mijn moeder op de camping geweest met Ferry. Het was heerlijk! Ferry heeft zich zeer goed gedragen en het was dus voor herhaling vatbaar ;)
    Vannacht heeft Ferry doorgeslapen =D> =D> Ben zooo trots op hem! Hij lag vanmorgen ook te kletsen toen hij wakker was geworden i.p.v. huilen. Echt zo lief! Ben dan al helemaal weggesmolten hoor :)
    Zodirect komt de fysio voor Ferry. Ben benieuwd wat ze nu van hem vindt. Hij heeft in 1 week tijd zoveel geleerd. Echt een flinke sprong gemaakt.

Hoe is het met de rest? En met de boys?

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    even voorstellen, dit zijn mijn mafketels! :)
    Timo, Ruben en Jaron

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
  12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Welkom uk! Leuke om te zien hoe die bvroersband zich ontwikkelt. De middeltste hier fietst er lekker tussendoor, is een spring in het veld en gaat zijn eigen gang, maar die oudste is heel erg op de baby gericht. Het leuk vind ik dat ze ook heel erg op elkaar lijken. Volgens mij wordt dat straks 2 handen op 1 buik!

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Joh uk ik zie nu dat ferry heel erg vroeg is geboren! Jeetje zeg. Hoe gaat het nu met hem?
    Weten ze de oorzaak van de vroeggeboorte?

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @morgaine; Wat heerlijk dat je zo lekker in de tuin hebt kunnen zitten gisteren. Vandaag is het hier een beetje bewolkt. Wel warm, maar niet echt zonnig. En bij jou?
    De controles in het ziekenhuis zijn helaas niet in plaats van de controles op het CB. Daar moeten we ook nog naartoe. Én dan nog de controles in het Sophia, waar ze geboren zijn, maar dat is gelukkig maar om het half jaar.

Overigens was de KA weer heel tevreden. Ze zijn super gegroeid en zien er hardstikke gezond uit. Luuk heeft wel een hormoonkuur gekregen tegen zijn eczeem. Hopelijk slaat het aan, want het is zo zielig om hem te zien met die vurige rode plekken op z'n lijfje.

@Uk; Wat heerlijk dat Ferry nu zo vrolijk is en het zoveel nieuwe dingen geleerd heeft de afgelopen tijd. Na zo'n sprong zie je echt heel veel veranderingen hè? En dat kletsen wordt alleen maar meer. Hier kwebbelen ze de hele dag. Af en toe even een flinke gil er tussendoor. Heerlijk! Dat hadden we niet gedacht toen ze geboren werden hè? ;) O ja, natuurlijk ook gefeliciteerd met het doorslapen haha... Dat is toch wel een felicitatie waard? ;) =D> =D> Hopelijk blijft hij dat lekker volhouden, dan komen jullie ook weer een beetje aan je rust.
    Succes met de fysio vanmiddag. Ze zal vast heel tevreden zijn als ik het zo hoor!

@Jenny; Wat een leuke mannetjes heb jij! De ondeugd straalt er, zeker bij de middelste, helemaal vanaf! :D Kan me voorstellen dat jij volop geniet!

@Truus; Hoe gaat het nu met Joey? Is hij al een beetje beter nu? Vervelend hoor, nogmaals veel sterkte.

@Mason; Hoe is het met jou en je mannetje(s)? Mason nog steeds helemaal gezond? En lekker genoten van jullie weekendje weg (of gaan jullie nog)?

Ben benieuwd hoe het nu zal gaan met de site. Hopelijk verdwijnen er niet weer berichten ofzo... Wel vervelend voor de beheerders dat het niet zo is gelopen als ze gehoopt hadden.

Ik moet vanmiddag zelf weer naar de fysio. Dan word ik weer even losgemasseerd. Dat klinkt lekkerder dan het is haha... ;)

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Jenny,

Het gaat nu erg goed met Ferry! Lief dat je er naar vraagt.
    We hebben wel heel spannende tijden gehad hoor. Hij is nu anderhalve maand thuis en we genieten volop ;) Hij groeit als kool dus momenteel niets te klagen.
    In mijn bloed zat een verhoogde concentratie witte bloedcellen, wat wijst op een infectie. De infectie zelf is nooit gevonden.

16. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hey allemaal!

@ Jipper
    Ik zag inderdaad dat er nog dames van mijn leeftijd meeschrijven aan het tienermoeder topic :confused: Tja, hihi het komt het helemaal op aan hoe oud je je voelt...zo jong voel ik nou toch ook weer niet :) Ik ben nu ongeveer 12 weken zwanger, ik weet de uitgerekende datum nog niet precies want ik ga de 20e pas voor de eerste keer naar de gyneacoloog. Ik heb wel het hartje al kunnen beluisteren met de angelsounds dus als het goed is zit alles goed :D We zouden inderdaad graag het geslacht al willen weten voor de geboorte, ik heb namelijk helemaal geen meisjeskleertjes dus dan kan ik een hele nieuwe babygarderobe gaan aanschaffen...Ik heb eigenlijk echt het voorgevoel dat het weer een jongetje wordt, ik weet ook niet goed waarom.

@ jenny73
    Wat een leuke zoontjes heb je! Hoe heb je de kleinste zover gekregen dat hij zijn tong uitstak? hihi. Onze jongste zoontjes schelen erg weinig, dat is wel leuk.
    Ik ben overigens bewust jong moeder geworden. Ik ben mijn man al vroeg tegengekomen en ik denk dat je dan automatisch iets eerder aan een eigen gezinnetje gaat denken.
    Het heeft ontzettend veel voordelen vind ik en ik vind het ook ontzettend leuk. Dat er bij mij een groter verschil zit tussen de eerste en de tweede komt eigenlijk omdat ik tussen hun zwangerschappen in 2 miskramen heb gehad en mijn eerste nogal lang borstvoeding gegeven heb (18 maanden). Dit keer ben ik wegens omstandigheden al gestopt met bv toen de tweede 9 maanden was en ik was dezelfde maand nog zwanger. Mijn man was nogal in shock :) wij wilden wel graag nog een derde binnen een niet al te lange tijd maar dat het zo snel zou gaan hadden we ook niet verwacht 8) Ik kan mijn borst al nat maken als ik lees watvoor reacties je kreeg van je omgeving nadat je een derde zoontje kreeg. :evil: Mijn schoonmoeder kwam op kraambezoek met jurkjes e.d. voor mijn tweede zoontje, was ook erg leuk :rolleyes: Ik ben eens benieuwd wat me nu te wachten staat hihi.

@ Danoontje
    Hele schattige kereltjes heb je hoor!

@ the rest
    Bedankt voor de verwelkomingen en felicitaties voor de zwangerschap!

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @ariel; Ja, het is inderdaad hoe oud je je voelt. Het lijkt me inderdaad leuk om zo jong moeder te zijn. Ook voor je kindjes. Je staat toch misschien nog iets dichter bij ze. Hoewel dat natuurlijk ook te maken heeft met wat voor persoon je bent. Ach, leeftijd maakt eigenlijk helemaal geen bal uit (hoewel, als je 14 bent en moeder wordt, zoals een meisje in Duitsland... :confused: ).

18. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    @ Ariel en Danoontje: Welkom en gezellig dat jullie mee komen praten.

@ Jipper: Ja inderdaad ik heb 3x de dag van mijn leven. Kan nu al niet meer wachten tot onze zoon geboren word, maar nog een paar weekjes geduld :D
    We hebben gisteren de ringen uitgezocht, vind het echt leuk om te doen allemaal. Moet zeggen het is ook heel leuk tijd verdrijf nu ik zoveel thuis zit. :D

@ in de tuin zitten: Ik heb niet eens een balkon, ben wel een beetje jaloers op jullie hoor :( Maar goed we hebben een groot grasveld voor de deur met een hoop bankjes aan het water, dus moet op zich niet klagen :D

@ Jenny: Wat een super leuke foto's :D

Hier is het weer redelijk het zonnetje komt af en toe te voorschijn, maar niet vaak jammer genoeg. Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?

Liefs Suzanne

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo allemaal.

Hier nog een hele trotse jongens mama :D
    De oudste is nu 3 jaar en 8 maand en de jongste is nu 1 jaar en 1 maand!

We genieten enorm van ze.. jongens zijn idd heel erg knuffelig..
    De oudste zegt meerdere malen op een dag ''mama even knuffelen'' ''mama is mijn vriend'' ''mama is lief'' '' hou van jou mama'' ''ik ga met mama trouwen''.....geweldig toch :D

Het is zo geweldig om te zien hoe onze kereltjes samen zijn.
    Ze kunnen niet zonder elkaar.
    De oudste helpt zijn broertje overal bij mee en de jongste die gaat de hele dag zijn grote broer achterna.
    Het zijn echte jongens.. stoeien en spelen wat af op een dag samen.

Het is gewoon GEWELDIG om een jongens mama te zijn :D

20. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hey allemaal,
    Ik ben zwanger van mijn eerste en het zal een jongetje zijn... :)
    Mijn vriend heeft al een dochter van bijna 10 jaar, dus die was wel heel blij dat hij een jongen krijgt nu. Ik heb daar zo een klein beetje een dubbel gevoel bij.
    Ik denk dat je meer zorgen hebt als je een jongen hebt... Niet direkt in de beginjaren, maar vooral als ze volwassen worden... jongensstreken, roekeloosheid... nu ja, een meisje kan dat ook wel zijn, maar ik denk dat het toch minder voorkomt...
    Ik hoop wel een klein beetje dat het een mama'skindje wordt...hihi.
    Verwennen zal ik hem in elk geval!

Groetjes,
    Nanske

Deel Deze Pagina