Jongens-mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jipper, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Jipper: Ohh dan zal het niet lang meer duren voor Ferry de tv interessant gaat vinden, denk ik! Ben benieuwd, lijkt me zo schattig als hij babytv gaat kijken :) En wat schattig dat Luuk verdrietig was dat het was afgelopen was. Dat boekje lijkt mij wel erg grappig hoor! Ik hou wel van zulke boekjes :)
    Van de prikjes merken wij ook nooit wat, behalve dat hij nu wat verhoging heeft. Dat had hij de vorige keren niet. Helemaal nog niet erg hoor, dus ik hoop dat het zo weer zakt en dat dat het was.
    Oh ja, ik zou jou nog een pbtje sturen. Komt er zo aan ;)

Morgaine: Lieve Morgaine, juíst zou je nu van het leven moeten genieten! Omdat je weet dat het zomaar over zou kunnen zijn. En dan zou je niet op het laatst spijt moeten krijgen van iets wat je niet hebt gedaan. En 36 vind ik echt nog niet te oud hoor! (ik wil je niet overhalen hoor, klinkt natuurlijk wel zo, maar het komt echt over als 1 van je grootste wensen).
    Tot nu toe ben je schoon. Wat verwachten de artsen? Misschien dat je er volgend jaar al wat zekerder over bent?
    Weet je wat het grappige is? Dat ik dit nu getypt heb, en mezelf er ook gelijk een schop onder mijn kont mee geef. Dat verhaal komt later wel ;)
    En wat schattig dat je nu aan het potjetrainen bent! Vind ik zo schattig! Als ik dan bedenk dat wij dat allemaal nog gaan krijgen, dan krijg ik helemaal een warm gevoel van binnen. Ik had nooit durven dromen dat Ferry zo groot zou worden en dat ik daadwerkelijk in de toekomst durf te kijken.
    Trouwens! Weet je wat helemaal grappig is?! Dat jouw zoons Sidney en Stanley heten en dat beiden namen op mijn lijstje stonden? Sidney bovenaan! Maar manlief wilde hem niet :)

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @morgaine; *knuffel* Niet verdrietig zijn hoor! Zoals Uk al schrijf, jij moet juist heel erg genieten van het leven!! Misschien is dit wel iets om nog eens goed te bespreken met artsen. Als je schoon bent, wat zou nog een zwangerschap dan in de weg staan? Je leeftijd? Je vriend? Als dit je wens is en het kan allemaal, waarom zou je er dan niet voor gaan? Maar goed, ik heb makkelijk praten vanaf hier... :oops:

@Uk; Het boekje leek mij ook wel grappig. Was gisteren een item in Goedenmorgen Nederland. Heb het direct even opgezocht. Leuk cadeautje voor moederdag?! ;) Jaja, onze eerste moederdag komt eraan hoor! Wat bijzonder hè?
    Is Ferry verder weer opgeknapt? Geen las meer van het prikje?
    Hier hadden de jongens gisteren ook verhoging/koorts. Ze zijn voor het eerst verkouden. Best een beetje spannend, maar tot nu merk ik niet echt dat ze er heel veel last van hebben. Maken we dat ook 'es mee hè? ;)

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi mama's ,

Zijn jullie erg druk met jullie boys? Het is zo rustig hier?

@ Jipper: Ja, echt heel bijzonder de eerste moederdag! Ik heb manlief gezegd het niet te vergeten, want dat zou ik echt niet leuk vinden :( Ben benieuwd ;)
    Ferry heeft geen last meer van de prikjes, denk ik. Is een beetje lastig te verklaren, want hij is ook gelijk begonnen met nieuwe voeding en hij poept ineens veel. Terwijl we bezig waren met olie door zijn flesjes op advies van de KA, want hij kon niet uit zichzelf poepen. Dus het is een beetje lastig waar het vandaan komt ;)

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hey meiden,

ik ben er wel en lees ook mee maar geen puf om te reageren.
    Het is bijna maandag, zenuwen beginnen te komen en net van de HA geweest met Joey; Vette oorontsteking.

Ik vergeet jullie dus echt niet meiden!

Groetjes Roxanne

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ahhh Arme Joey! Heb je nu een antibioticakuur gehad?
    Ik weet dat je maandag een ingreep hebt, alleen even niet precies waarom. Kan me voorstellen dat je er erg zenuwachtig voor bent!
    Heel veel sterkte hoor!

6. ProudMum

@Uk80,
    Vorig jaar Juni/Juli heb ik een uitstrijkje gehad tijdens een nacontrole van mijn spiraaltje. Hieruit kwam dat ik PAP3A heb. Daarvan zijn in Augustus vorig jaar biopten afgenomen en gekweekt. Ik kreeg toen te horen dat het niet verontrustend was en dat ze een half jaar wilden wachten met volgend onderzoek omdat mijn lichaam de PAP3A zelf evt kon opruimen. Ze noemden het een virus.
    Na dat half jaar kwam ik terug voor onderzoek, weer plekken op mijn baarmoedermond gevonden en weer biopten afgenomen. Deze zijn ook op de kweek gezet en het bleek toch verontrustender dan gedacht; CIN 3.
    Je moet het zo zien Cin1 kan je lijf zelf opruimen, daartussen heb je nog Cin2 en Cin3 en Cin4 staat voor baarmoederhalskanker.
    Als ik de zwaar onrustige cellen laat zitten ben ik over een X aantal jaar mijn baarmoeder kwijt. Nu halen ze alleen die verkeerde cellen weg en dan ben ik hopelijk erna schoon en kan ik mijn baarmoeder behouden.

Dit is het een beetje in vogelvlucht ;)

7. ProudMum

Joey heeft idd een kuurtje gehoad trouwens!

Ik ga snel verder in huis, voordat meneertje wakker word!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Heh bah Truus! Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
    Hoop niet dat je het erg vindt om er over te vertellen. Ik ga in ieder geval voor je duimen maandag dat het meevalt.

9. Suusje1985

23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi Meiden,

Alles goed hier?
    Ben een paar dagen offline geweest, stomme internet lag eruit. Gelukkig doet het nu weer.

Alles maar even terug lezen.

Liefs

Suzanne

10. ProudMum

Uk, dat boeit me niet hoor!
    Ben er altijd open over geweest!

Suusje, gelukkig ben je er weer!

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hey meiden!
    Eindelijk weer een beetje actie hier?! ;)

@Truus; Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen puf hebt om te reageren hoor. Het zit jou/jullie ook echt niet meer hè? Arme Joey, hopelijk knapt hij weer snel op!
    En jij; hou je taai meissie! Ik zal aan je denken maandag. Volgende week ben ik er een hele week niet, maar ik hoop goed nieuws te lezen als ik terug kom! Sterkte!

@Suus; Vervelend als internet eruit ligt zeg. Ik zou niet weten hoe ik m'n dag door moest komen dan haha... ;) Wat zou het huis dan schoon zijn...

@Uk; Ik ben ook heel bang dat mijn vriend Moederdag gaat vergeten. Hij is helemaal niet van dat soort dingen, dus ik geef af en toe wat hints, laat eens een Moederdagfolder slingeren, kijken of het overkomt?! :rolleyes:
    Hopelijk ligt het overigens niet aan de prikjes dat Ferry nu zoveel poept, maar heeft hij eindelijk de uitgang gevonden... :) :D Succes met het verschonen! ;) :p

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb even snel langs de berichten gekeken.

Wat een naar bericht over (bijna) baarmoederhalskanker zeg. Brrr ik krijg er rillingen van, maar dat komt wellicht ook doordat ik net vanmorgen een afspraak heb gemaakt voor het uitstrijkje.

Potjes training. Wie heeft daar zin in? Ik kan er juist tegenop zien. Gáán we weer. Bleeeeh. Wij trainen overigens niets. Op het moment dat het kind er aan toe is, is het zo gepiept. Ik had ze met 2 weken volledig zindelijk, geen ongelukje meer gehad. (timo 2,5 en ruben net 3). Nu moeten we ruben nog nachtzindelijk krijgen. Hij is vaak wel droog maar het onbreekt ons aan de zin. Erg he.

Babytv? Jemig bestaat dat! Nou hier kijken kinderen onder de ? tja onder wat eigenlijk? geen tv. Baby's in elk geval helemaal niet, maar een dreumes ook niet.

Moederdag: Ik denk niet dat manlief het vergeet. Wel is er elk jaar gedoe met cadeautjes. Vorig jaar was ik echt heel verdrietig. Ik kreeg een cadeau (bedel voor de pandora armband) die ik in december ook al gehad had en die niet meer geruild kon worden. Verder kreeg ik iets wat ik zelf moest gaan kopen en hij was een knutsel van de kinderen kwijt. Ik vond dat laatste nog het ergste. Tegen 17 uur vroeg Ruben aan mij of papa nog ging zoeken en dat hij anders wel wat anders ging maken. Nou toen brak er in mij iets. Ik hou helemaal niet van dat commerciele gedoe, maar als je dan iets met je vrouw wilt vieren dan geef je niet een door haar zelf eigen gekocht cadeau, een dubbel cadeau en maak je er ook niet eentje zoek. Ik werd dus heel verdrietig en zei dat ik het erg vond dat hij ook niet was gaan zoeken. Afijn, het kwam goed, cadeautje werd gevonden dus ruben was weer blij. Maar goed, dan weet je dat vaderdag ook nog komt. Ik heb hem niet terug gepakt maar er op mijn manier een echt papa verwendag van gemaakt.
    Van mij hoeft die hele heisa dus niet, al vind ik de knutsels wel leuk. Cadeautje shoef ik dus niet. Waardering voor mij als moeder eis ik elke dag :)

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Morgaine misschien zou je al jouw wensen over waarom nog een kindje op kunnen schrijven. En ook alle beren. Waarom niet. Misschien kan dat een eye opener zijn of kunnen wat beren afgeschoten worden doordat er wel oplossingen zijn.

verder zou ik je de vraag willen stellen: zijn dit de kriebels die een pasgeborene bij veel mensen oproept of is het ook echt het verlangen naar nog een eigen kindje.
    Ik vraag dit omdat ik het enorm kan laten kriebelen en zelf weemoedig wordt als ik er aan denk dat ik het nooit meer mee ga maken. Ik wil ze vasthouden, kroelen, lekke rtegen mij aan. Ik wil weer schopjes in mijn buik voelen, even dat bijzondere gevoel terug halen en ja ik wil zelfs weer bevallen!
    Maar... een wens voor nog een kindje? Nee die is er niet.

Maar goed, als het echt kriebelt, ik zou dan echt je beren 1 voor 1 afknallen. Sterkte en veel wijsheid.

14. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    @Jenny het is een combinatie van alles. Maar ik moet ook reeel blijven. Ik ken Norman soms al niet aan, ik ben echt blij dat mijn vriend nog thuis is. Ik slaap nog s'middags en ben heb vaak zenuwpijn. Dus voorlopig zit het er niet in :(

@Truus, ach gossie Joey nu ooronsteking, ik kreeg voor Stanley altijd antibiotica oordruppels van de kno-arts. Die hielpen altijd heel goed.

@Jipper waarrom ga je een week dan? Of heb je dat ergens geschreven waar ik met mijn slaaphoofd over heen heb gekeken.

Ik vind moederdag altijd wel leuk, krijg ontbijt op bed en wat kleinigheidjes. Mag ook heerlijk uitslapen. Maar idd de knutsels van de kids zijn het leuks. Norman kijkt ook tv hoor vooral de teletubbies. Maar s'avonds niks meer, tja is ook niks meer op alles is zo vroeg tegenwoordig.
    Meestal als ik ga afwassen na het eten, zet ik hem voor de computer, kijkt hij leuke filmpjes en kan ik rustig de boel doen.
    Op deze leeftijd zijn het echt handenbindertjes hoor maar wel leuk omdat ze beginnen te praten.

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat had ik nog niet verteld geloof ik. Volgende week zijn wij een week op vakantie met de hele familie en wat vrienden. Kamperen (maar wij slapen met de boys in een gebouw), doen we ieder jaar in de Meivakantie. Erg gezellig! Ben benieuwd hoe de jongens het gaan vinden.

Trouwens net bij de HA geweest. Luuk kan bijna geen geluid maken, hij is helemaal schor. Klinkt heel zielig, maar ook best een beetje grappig. Hij kan in ieder geval even niet zo hard gillen haha...
    Hij heeft nu een puffertje gekregen, omdat het ook op z'n longen zit. Dit is nog een overblijfsel van de vroeggeboorte/beademing. Maar gelukkig niets ernstigs. Gaat vanzelf weer over. En volgende week een hele week in de buitenlucht zal hem vast goed doen!

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ACh gossie Luuk ook aan de puffers. Jaron is de puffers helemaal zat. Hij puft sinds december en omdat het niet goed ging zat hij op een gegeven moment op 8 puffers (4x ventolin en 4x flixotide). We zijn gisteren weer op controle geweest en er mag weer een puf af! We zitten nu op 2x flixotide. Hopelijk zijn we in juni helemaal puf vrij!

ik heb zelf ook puffers, maar ben deze week gestopt. Ik wil ook eens kijken hoe het gaat. te meer omdat ik al 2 weken schor ben. Volgens de arts komt dat door allergie wat op de stemband gaat zitten. Tja het is wel de hooikoorts tijd maar daar heb ik eigenlijk nooit last van. Nu hebben wel alle vrouwen rond hun 35e in mijn moeders familie last gekregen. En raadt eens hoe oud ik geworden ben afgelopen najaar.

Dus de arts twijfelde of het wel slim was dat ik stopte met de puffers, maar ik wil het wel een kans geven.

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Poeh, 8 puffers! Luuk hoeft gelukkig maar 4x1 pufje per dag (aërosol) om het slijm te laten indrogen en zijn luchtwegen wat te verwijden. De eerste puf vanmiddag heeft al aardig geholpen! De apothekersassistente waarschuwde dat hij misschien wel zou gaan huilen. Nou Luuk niet hoor. Hij vond het erg grappig, zo'n kapje op z'n gezichtje. Sja, ze zijn ook wel wat gewend... :(

18. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Hoi,
    ik kan me hier ook aanmelden.ik ben een moeder van 2 jongens van 16 maanden.

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hey jo! Welkom hier! En ook een tweelingmama zo te lezen?! Dat vind ik natuurlijk extra leuk! ;) Gezellig dat je mee komt kletsen.
    Mag ik je al gelijk het hemd van het lijf vragen? ;) Hoe heten je jongens? Gaat alles goed met ze? 16 maanden, dat zal wel druk zijn! Red je dat een beetje? Ben benieuwd...

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Jo, welkom hier! Gezellig hoor, weer een jongensmama.

Deel Deze Pagina