@ Jipper, ik hoorde heel veel in mijn ongeving over baarmoederhalskanker. En toen mijn tante vorig jaar in het ziekenhuis lag omdat haar baarmoeder eruit moest werd ik toch wel bang. Dus toen ik op nacontrole ging voor het Mirena spiraaltje, heb ik het een en ander verteld over mijn angst en heeft de HA een uitstrijkje gemaakt. Na 1,5 week werd ik gebeld door de assistente, dat de uitslag, niet helemaal goed was. Welke uitslag het was, wilde ze niet zeggen. Eenmaal aangekomen bij de HA hoorde ik dat het PAP3A was, en dat gezien mijn leeftijd de HA geen risico wilde nemen. Dus ik werd doorverwezen naar de GYN in het UMC. Afgelopen Aug kon ik terecht en heb een colposcopie gehad, toen zijn er 3 biopten afgenomen. Deze zijn 3 weken op de kweek gezet en over de uitslag kon niet echt veel gezegd worden. Het kan een virus zijn dat vanzelf wegtrekt OF het is baarmoederhalskanker. Vandaar dat ik eind deze maand terug moet komen om te kijken hoe het nu gaat en of het daadwerkelijk loos alarm is geweest. Ik ben niet mannelijker gaan denken sinds ik Joey heb, ik merk wel dat ik minder betuttelend ben als dat ik verwacht had.
Nee voor mij niet iig. Moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nooit met hun met auto's speelt of buiten ga voetballen. Daar is de papa voor. Ik lees voor of speel met blokken. Toen de oudste 2 wat ouder werden, ging ik wel gamen met ze maar geen jongens spellen zoals voetballen of schieten, dat vind ik niks aan. Ach ja, ik kan mezelf wel uitleven met de dochters van mijn vriendinnen, optutten enzo. Mijn hoop is ook als mijn broer ooit kinderen krijg dat het een meisje wordt, kan me er nu al opverheugen
Jeetje TruusdeMier, dat is behoorlijk heftig. Hoe ga je daarmee om zeg? Ik zou doodsbang zijn... Hopelijk is het loos alarm. Ik ga nu al voor je duimen! @morgaine; mijn broer heeft een dochtertje die (in kalenderleeftijd) 2 maanden ouder is als onze knullen. Het is een heerlijke meid en ik kan me er nu al op verheugen om lekker met haar te gaan shoppen later... Maar wie weet, ik zou nog best ooit een 3e willen... En anders heb ik dus altijd m'n nichtje nog.
tja, hoe ga je ermee om? Slikken en doorgaan, zoals ik dat altijd doe en heb gedaan... Misschien slecht, en heb het ook nog geen plaats kunnen geven. Ben geen prater, zodra ik wil beginnen klap ik dicht. Hier een nichtje van 3, een onuitstaanbaar kreng waar ik eigenlijk een beetje hekel aan heb. Verder nog een nichtje van 12, dat is echt een schatje! Een 2e willen wij ook graag, maar dat ligt echt aan het onderzoek. Is de uitslag niet goed dan gaan we we voor. Maar liever wachten wij nog even tot Joey wat ouder is. Rond zijn 4e verjaardag ongeveer.
@TruusdeMier: wat een heftig verhaal zeg. Lijkt me erg moeilijk om daar zo jong al mee bezig te moeten zijn. Heel veel sterkte, ook met de uitslag.
Hier zie ik mezelf overigens niet zo snel echt jongensspelletjes doen. Zoals ik al zei was ik een echte tuttebel als kind. Het enige waar ik wel mee speelde, was lego. Ik heb trouwens ook een nichtje, maar die heeft een moeder die ook van winkelen houdt, dus die heeft mij niet nodig. Naja, dit is wat mij betreft ook niet ons laatste kind, dus misschien krijg ik nog wel een dochter. En anders krijgt mijn zusje misschien wel een dochter...
@TruusdeMier: inderdaad niet niks zeg... veel succes! Hier jongensspel betreft: Mijn zoontje is helemaal weg van mijn oude pop van vroeger! Die had mijn moeder nog in de kast liggen. Zo'n lelijk ding zonder haar, haha (maar toch wel een "lief" koppie, plastic armen en benen en een lijf van stof, degene met ouderwetse poppen herkennen ze vast ) Anyway, hij is er helemaal weg van. Pakt een luier van zijn broertje, probeert ie erom heen te doen. Uit zijn keukentje worden kopjes gehaald zodat poplief die hij Mimi noemt ook kan drinken en met een plastic vorkje voert hij haar eten... Wat een fantasie. Nu heb ik (nog?) geen last van het missen van meisjesspel, maar mocht dat nog komen, kan ik hier met de poppenliefde van mijn zoon vast wel mee uit de voeten!
Haha... Zo zie je maar hoe bevooroordeeld ik ben. Waarom zou het spel van jongens altijd anders moeten zijn dan dat van meisjes? Kennelijk denk ik stiekem toch teveel in 'hokjes'...
Haha, nee hoor, don't worry! Ik had het een beetje 'verwacht', zie het bij de kindjes van mijn zus ook. Jochie's die maar al te graag met poppen spelen! En op het kinderdagverblijf zie ik ook altijd groepjes jongens in de poppenhoek! Maar er zullen er ook vast een heleboel zijn die er niks aan vinden. Het zal wel een fase zijn denk ik. Nu is de pop gewoon helemaal in, net zoals lego, over een maand laat hij ze links liggen en heeft hij weer een nieuwe favoriet Misschien dat ik me zorgen zou gaan maken als hij over een aantal jaar de maku up tevoorschijn haalt, haha, maar tot die tijd... (en misschien is dat trouwens ook wel normaal, dat weten vast de moeders met wat oudere jochies )
Het maakt me ook niet uit hoor of ze straks met poppen spelen of met lego. Had er alleen niet zo bij stilgestaan dat dat natuurlijk ook kan haha... Ik vrees dat onze mannetjes vooral heel graag zullen gamen of tv kijken... Dat hebben ze dan afgekeken van papa... Ik zie liever dat ze lekker buiten gaan spelen!
Ja, dat kan ik me voorstellen. Zie die van mij ook liever buiten de eendjes voeren of van een glijbaan glijen. Nu houdt zijn vader daar ook erg van en heeft die het nooit koud. Maar ons manneke is nogal tenger en een beetje een koukleumpie, dus na 10minutjes sjokken buiten houdt hij het voor gezien en wilt hij lekker warm naar binnen, terwijl papa er het liefst nog een half dagje 'buiten' aan vastplakt
Joey mag van mij best gamen als hij groot is, maar maar geen uren achter elkaar en als het droog is kan hij gewoon buiten spelen! Julia, wat schattig zeg!
Sja, een beetje computeren vind ik ook niet erg, maar inderdaad geen uren achter elkaar. Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor televisie kijken. Ze leren veel meer van buitenspelen en creatief bezig zijn naar mijn idee. Zelfs vervelen schijnt heel leerzaam te zijn...
Ohja, verschrikkelijk al die computerspelletjes. Mijn vriend is er ook helemaal gek van, maar ik vind het niks. Ik heb ook al jaren gezegd dat als we eenmaal kinderen zouden krijgen dat ding het huis uitgaat, en nu staat ie ook netjes op zolder. Ik mocht het zelf ook niet als kind (de gameboy was toen net nieuw) en dat vond ik natuurlijk heel erg, maar achteraf ben ik er blij om. Ik heb een keer een weekje de gameboy van een vriendinnetje geleend en toen draaide ik helemaal door. 's Nachts hoorde ik dat suffe supermario-deuntje nog, terwijl ik sliep! Lekker buiten spelen hoor! Hutten bouwen en in de zomer naar timmerdorp... Trouwens, om op die poppen terug te komen. Mijn vriendin heeft een zoontje en die was helemaal gek van zo'n roze stofzuiger toen ie klein was. Wij hadden al meteen visioenen van roze glitterjurken en "I want to break free" op de achtergrond. Maar helaas, nu is ie 7 en echt een jongen. Naja, we zien het wel. Hij mag doen wat ie leuk vindt. Zolang het maar niet gamen is... Haha
Joey vind het gefrunnik aan hem nu al niets, dus kan me ook niet voorstellen dat hij dat met een pop zal gaan doen. Hij sjeest nu al met autootjes door de woonkamer heen, en hier staan 2 Ernie poppen en daar heeft hij helemaal niets mee. En anders maar wel! hihihi, ben toch wel gek op hem!
Kinderliedjes worden hier ook gedraaid. Onze kindjes zijn half nederlands, half bulgaars en we hebben tot voorkort daar gewoond, nu dus weer in NL. Om ook de bulgaarse taal te stimuleren (2talige opvoeding) draaien we in NL voornamelijk bulgaarse kinderliedjes. Totdat mij die afgelopen weekend zo de str*t uithingen dat ik de radio aanzette... ho maar! Nee zei meneer 'andere muziek!' pfffff @Jipper: vervelen, leerzaam? Echt waar joh? Dat wist ik niet! @Truusdemier, misschien ziet hij die ernie poppen nu niet staan en dan ineens over een half jaar ofzo worden ze helemaal favoriet, you never know! Ik wissel altijd vaak van speelgoed. Leg ik een aantal dingen weg voor een paar maanden en als ik het dan weer tevoorschijn tover is hij helemaal in zijn sas. Doen jullie dat ook?
hier rouleren we ook om de zoveel tijd van speelgoed. Anders weet Joey van gekkigheid niet meer waar hij mee moet spelen. Hier zijn de liedjes van Woezel en Pip favoriet!