ja hier is het ook wisselen met speelgoed! die tip kreeg ik van de psz leidster omdat mijn zoontje (4)heel erg van het ene na het andere ging (2 min met de bouwblokken, dan weer willen kleuren, dan weer met autootjes, dan weer tv kijken en ga zo maar door)... hij weet dat er speelgoed van hem op onze slaapkamer staat maar als ik dan weer iets tevoorschijn tover is ie helemaal happy en kan zich daar dan erg goed mee vermaken! hihi kinderliedjes vind mijn zoontje dus helemaal nix! hij vind de radio (3fm) veel leuker... kan ie af en toe gaan headbangen en (lucht)gitaar spelen! wij hebben sinds kort een wii en daar is meneer dus helemaal gek op... maar hij mag niet en dat vind ie niet zo heel erg leuk! als ie lief is geweest mag ie op zondagmiddag een half uurtje samen met mijn vriend mario karten... helemaal geweldig om m te zien zitten met het stuurtje in de handen... maar na een half uurtje gaat dat ding dus ook meteen weer uit en kastje dicht (anders blijft vriendlief nog ff de rest van de dag spelen)..... ow en de tv gaat hier pas tegen half 5 aan tenzij meneer zo verschrikkelijk moe is van school en dan gaat ie om half 4 aan voor een uurtje nick jr. wat voor een spelletjes doen jullie trouwens met jullie jochies? mijn zoontje is bijna 4 en vind puzzelen heel erg leuk... memorie krijg ik er nog niet echt in want hij is te ongeduldig... samen spelen we ook met een frictie-auto (hij gaat bij de bank zitten en ik 6 meter verderop in de keuken, helemaal geweldig!),
Joey vind blokkentorens bouwen geweldig. Ik bouw ze op en hij gooit ze stuk. knopjespuzzels zijn hier ook goed besteed en megablocks!
owja van houten blokken een toren bouwen en omgooien vond mijn zootje ook altijd helemaal geweldig! hij doet dat nu ook nog met de duplo..... bij nopjespuzzels was de lol er snel af (heb iets van 10 verschillende gehad) want hij wist na 2 keer al precies waar wat moest en keek er na een paar keer spelen niet echt meer naar om.... de gewone legpuzzels (max 20 stukjes) vind ie nu wel errug leuk!
Hey, wat een leuk topic Hier ook een jongens-mama. Mijn zoontje is nu 20 maanden en een echte knul. Verslaafd aan auto's en technische dingen (net als z'n pa) Ben heel erg blij dat ik een jongen heb mogen krijgen...ben volgens mij niet echt een meisjes-mama
Daan en Luuk spelen nog niet echt... Het zijn vooral papa en mama die uit hun dak gaan met de speeltjes in de hoop dat de jongens het leuk vinden! Maar toch zijn de mobile en de boog over de wipstoel zeker favoriet. Daar kun je zo lekker tegenaan meppen... En de tv-verslaving doet al een beetje z'n intrede. Van 't weekend zaten we schaatsen te kijken. Daan kon z'n ogen er niet vanaf houden. Het was net of 'ie het echt begreep. Toch best grappig om te zien. @julia; van vervelen schijnen kinderen creatief te worden. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ze worden dan toch min of meer gedwongen om zelf iets leuks te gaan bedenken. Ik ben er sowieso geen voorstander van om als ouders alles maar 'voor te kauwen'. Dan kunnen ze straks helemaal niet meer zonder ouder iemand spelen. (Hier komt de leerkracht in me naar boven... )
Wanneer zijn jullie trouwens begonnen met kinderliedjes laten horen? Zouden onze jongens dat al leuk vinden? (Zijn gecorrigeerd nog maar 2 maanden, maar mentaal wel ietsje verder...)
Nou, ik heb ze hier bewust rond een maandje of 9 opgezet. Hij snapte het nog niet, maar nu wipt hij regelmatig mee op de muziek!
Nou ik zong best vroeg kinderliedjes, slaapkindje slaap en klap eens in de handjes. Maar je bedoelde zeker echt opzetten met cd. Wat betreft gamen. Ik heb ook al twee oudere jongens he, dus die zijn wel echt maximaal aan het gamen, vind ik ook niet erg. Alleen als de kleine erbij is liever geen boks spellen enzo want dat doet hij na
hallo, hier nog een moeder van 2 kerels, 3,5 jaar en 1,5 jaar oud. momenteel zwanger van derde, we weten nog niet of het een jongen of een meisje is. Veel mensen zeggen: je zult nu wel hopen op een meisje, maar ik moet je zeggen dat ik mezelf meer een jongens-mama vind. ik speelde vroeger zelf ook altijd met auto's en heb nooit wat met poppen gehad. mijn eerste echte Barbie, daar ging gelijk de schaar in, want kort haar is toch veel praktischer mijn oudste zoontje vind overigens het spel Koetje Boe heel leuk en verder natuurlijk vooral stoeien, maar daar heeft hij gelukkig zijn broertje voor! groetjes esther
Welkom Esther! Verloopt je zwangerschap tot nu toe goed? Het zal wel druk worden met een derde erbij, maar ook wel heel gezellig. Ik zing trouwens heel regelmatig voor de jongens. Alle liedjes die ik nog van vroeger ken of op de opleiding heb geleerd komen zo langzaam aan bod. M'n vriend roept al steeds: 'Als ze straks een liedje hebben geleerd op school en ze weten het niet meer precies moeten ze duidelijk bij jou zijn.' Dan hou ik het voorlopig daar maar bij. Die cd's komen later wel. Nu snel weg, moet een ventje troosten!
Enige manier om Joey te laten liggen op de commode; Zingende kersthond aanzetten en meezingen en dansen! Hij is dan zo verbaasd als hij mij ziet gekd doen dat hij gewoon blijft liggen! Alle liedjes van de basisschool ken ik bijna niet meer. Maar "in de manenschijn" is favoriet
Haha...een kersthond?! Het wordt tijd voor een zingend paashaas! Je kunt heel goedkoop cd's met kinderliedjes kopen. Met zo'n verschrikkelijk kinderkoor; 'de Gouden Keeltjes' ofzo... Heb er een paar van in huis. Maar daar wacht ik nog wel even mee.
hahaha verschrikkeliijk he? Ik ga zeker op zoek naar de paas editie! Ventje getroost? Ik heb trouwens niets met kinderkoortjes
hahaha verschrikkeliijk he? Ik ga zeker op zoek naar de paas editie! Ventje getroost? Ik heb trouwens niets met kinderkoortjes
Sja, ik had 'em getroost, maar nu begint 'ie weer (als het tenminste dezelfde is, hoor niet altijd het verschil... ). Maar m'n vriend is boven, dus die mag nu even gaan kijken... Ik heb ook niets met kinderkoortjes, maar die cd's zijn meestal lekker goedkoop. Soms heb je ze al voor een paar euro bij de Kruidvat of de Wibra.
ja klopt, ik werk bij Kruidvat LOL! Slapen Daan en Luuk samen op 1 kamer? Groot gelijk dat je vriend nu aan de beurt is!
hihi hier nog een mamma die geen kinderliedjes van vroeger meer kent behalve in de maneschijn en klap eens in de handjes.... mijn zoontje (as dinsdag 4) kwam gister thuis van school met een liedje over jezus en die kon hij helemaal zingen @ truusdemier hebben jullie bij kruidvat standaard de cd's in het rek liggen of zijn het aanbiedingen en moet ik de folder in de gaten houden?
Hallo meiden, hier nog een jongens mama. Ik heb 2 zoon's van 2,5 en 1,5 jaar. En ik ben nu zwanger van ons 3e kindje. Ik heb nog geen idee wat er in mijn buik zit. Een meisje zou ik stiekum toch wel heel erg leuk vinden. maar als het weer een knul is/word is het ook goed! Dan worden het de 3 musketiers zeg ik al haha.
@mouschy; Welkom! Spannend wat het gaat worden dan! Gaat alles goed? @Truus; Ja, ze slapen samen op 1 kamer. Dat gaat hardstikke goed. Ze worden eigenlijk nooit wakker van elkaar. Gelukkig maar... @mutsevluts; Volgens mij liggen die cd's er altijd wel en anders bij de Boekenvoordeel, Blokker of een speelgoedwinkel. Is het bij jullie trouwens ook steeds van dat verschrikkelijke weer? Zo kan ik eigenlijk niet naar buiten met de boys... Nu is het misschien nog niet zo heel erg, maar als ze wat ouder zijn lijkt het me vreselijk om een paar dagen achter elkaar met ze binnen te moeten zitten. Je moet ze toch af en toe even luchten (hmm, is dat een zeeuws woord of begrijpen jullie wat ik bedoel?)...