Heee, hier is het juist lekker weer, zonnetje, nog inimini beetje sneeuw, al zou ik het zelf geen sneeuw noemen Zoonlief vond het uiteraard te koud en toen we eenmaal eeeeiiindelijk bij de schommels aangekomen waren wilde hij het liefst naar huis....... Moet dat nou een stoere vent worden later? Haha Oh ja Jipper, ik ben al vroeg begonnen met kinderliedjes en destijds ook gewoon herman van veen. Stond daar al met een 2 maanden oude uk in mijn armen mee te bleren en te dansen. Hij vond dat wel lekker. Ik deed het ook met opzet, ivm de taal omdat we toen nog in het buitenland waren, lekker veel NL'se muziek. Kindjes horen geloof ik vrij snel het verschil tussen kindermuziek en andere muziek. Zoals ik eerder al zei, ik kan al in tijden niet meer mijn eigen muziek op zetten, vind hij echt niks aan...... Ja, van dat vervelen, daar kan ik inkomen. Klinkt inderdaad logisch. Hij loopt hier ook wel eens echt te lanterflanten en zich af te vragen wat hij moet gaan doen. Wordt hij zo lekker zeurderig van... ahum. Ik zeg dan ook altijd maar: ga nu maar even zelf spelen. En meestal verzint hij dan uiteindelijk wel iets om te doen. Ik hou er ook niet van om hem hele dagen bezig te houden. Lekker zelf spelen. Ik liet hem en nu zijn broertje ook, met opzet ook al vroeg alleen in de box en wipstoel. Dan zat ik wel in de kamer, maar bemoei(de) ik mij niet met hem. Volgens mij leren ze al van jongsafaan dat ze zich ook lekker zelf kunnen vermaken. Ben daar een groot voorstander van. En dan zijn er nog genoeg momenten over om samen boekjes te lezen, spelletjes te spelen etc. He, effe nieuwsgierig, Jipper, als kindjes zoals bij jullie zoveel weken vroeger geboren zijn, hou je dan de 5 maanden dat ze er zijn als 'ontwikkeling-meter' aan of juist - de maanden dat ze te vroeg zijn geboren? Dan zou je dus nu de ontwikkelijk van een ongeveer 2 maanden oude tweeling moeten zien? Zo ongeveer dan he? Heb ik me nog nooit in verdiept eigenlijk en is wel interessant!
@mouschy en @mama esther, spannend een derde op komst! Die komt er hier hopelijk ook nog eens.. maar laten we nog eventjes wachten Ik las laatst een artikeltje waarin nav een of ander onderzoek eruit was gekomen dat als er aan de vaders kant van de familie veel jongens zijn (brers, neven van de vader), er een grotere kans is op meer zonen. Misschien was dat al wat langer bekend, maar t was een leuk stukkie om te lezen. Als het idd zo is, dan geef ik mezelf weinig kans ooit een meid te krijgen, geloof dat je ver moet zoeken wil je aan mijn man zijn kant een meisje vinden
Hmmm...dan zit het er voor ons ook niet echt in vrees ik... Wat betreft je vraag; soms moeten we de leeftijd corrigeren en voor andere dingen weer niet. We vinden het zelf ook nogal ingewikkeld en hebben nog niet echt een arts gevonden die ons duidelijke antwoorden kan geven. Het blijft een grijs gebied. Qua kalenderleeftijd (ongecorrigeerde leeftijd in 'vaktermen') zijn ze 5 maanden. Deze leeftijd wordt aangehouden bij zowel de vaccinaties als de groeicurve (in m'n album staat een curve die we zelf gemaakt hebben...). Wat betreft de mentale ontwikkeling merken we dat ze iets voorlopen op de gecorrigeerde leeftijd. Ze zijn dus iets verder dan andere kinderen van 2 maanden, maar het scheelt niet veel. Motorisch is dat ook zo ongeveer hetzelfde, hoewel ze het volgens de fysio wel heel goed doen. Wij zitten een beetje met de voeding. Moeten we de leeftijd daarin nu corrigeren of niet? We zitten er nu zo'n beetje tussenin. Gaan langzaam naar de opvolgmelk toe en geven iedere dag een klein beetje fruitsap (20 cc.), fruithapje (kwart bakje p.p.) of thee (20 cc.). Dat vinden ze echt heerlijk. Ze hebben 2 jaar de tijd om de kinderen die even oud zijn (ongecorrigeerd) 'in te halen'. En dat gaat ze lukken. Kijk maar naar de groeicurve!
Hey meiden, gister een lange dag gemaakt op het werk... De CD's hebben we regelmatig in het boekje/krantje staan Mutsevluts. Mouchy, gezellig! Hoe is het met de verkoop van je Snoopy verzameling?
@Bizzy; welkom! @Jipper;, jee, interessant zeg! Wel balen dat jullie nog geen arts hebben gevonden die al jullie vragen kan beantwoorden. Maar als ik die groeicurve bekijk, petje af hoor! Super! Helemaal als ik het zou vergelijken met de curve van mijn ruim 2 jr oude zoon. Was vrij klein bij de geboorte met 39.9w, hij woog 2780, das op zich geen punt, maar is altijd erg licht gebleven. Weegt nu bijna 11 kilo. Ik maak me er geen zorgen over, het is gewoon een klein, fijn manneke. Op het CB zeiden ze dat deze groep jochies rond hun derde/vierde levensjaar ongeveer op de 0 lijn 'moeten' uitkomen. En hij groeit ook wel die richting uit terwijl hij altijd op de -2/-1 lijn zat. Ach, klein maar fijn. Maar dat is natuurlijk wel een ander verhaal omdat hij voldragen is en niet te vroeg geboren is. Is het een 1eiige tweeling, ze lijken verdacht veel op elkaar zeg!
@Bizzy; Welkom bij de club! Jouw kindje scheelt maar een paar dagen met onze knulletjes. @julia; Ach ja, het CB. Daar hecht ik al helemaal geen waarde aan. Het is handig dat ze daar af en toe even gewogen en gemeten worden en hun prikjes krijgen, maar daar blijft het bij. Ze gaan daar zo uit van het gemiddelde kind. Welk kind is nou gemiddeld? Als je kleintje maar gezond is en geleidelijk aan groeit, toch? Daan en Luuk zijn trouwens inderdaad onmiskenbaar een 1eiiige tweeling! @Truus; werk je veel uren in de week? Ik hoef gelukkig in september pas weer te gaan werken, moet er nu nog niet aan denken. Hoewel ik het contact me m'n collega's en leerlingen af en toe best mis...
ik werk 28 uur in de week, verdeeld over 3 dagen. Maar als het anders kon had ik een dag minder gaan werken. Helaas kunnen we dat ons niet permiteren
Hoi, Wat een heerlijk welkom hier Zit hier midden in een gezellig sprongetje de tijd van de slapeloze nachten zijn weer terug ...weet wel dat het voor de kleine vent ook niet leuk is maar loop weer op me uiterste nu.. Hoelang duurt deze weten jullie dat? @ julia ik trek me ook weinig van het cb aan hoor, alleen idd hoe het groeien gaat! @Jipper fijn dat je pas in september weer hoeft te gaan werken ik mag over 3 weekjes weer 3 dagen per week, moet eerlijk zeggen dat het dubbel voelt..wil liever bij Anthony blijven maar ja moet brood op de plank komen.
Al voor de geboorte van de jongens had ik geregeld dat ik aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof ouderschapsverlof zou opnemen. Toen wist ik natuurlijk nog niet dat hun geboorte zo zou verlopen. Nu ben ik extra blij dat ik het zo geregeld heb. @Truus; Aan het begin van het nieuwe schooljaar ga ik ook 3 dagen werken. Minder kunnen wij ons ook niet permiteren, omdat mijn vriend parttime werkt en daarnaast voor zichzelf wil gaan beginnen in de kunst (hoewel dat nu allemaal nog op een laag pitje staat...). Eigenlijk moet ik volgend schooljaar ook gaan beginnen met een opleiding, maar pfff...dat zie ik écht niet zitten. Ben dus stiekem een klein beetje op zoek naar iets anders. Hoewel ik het wel heel jammer vind, want ik heb het erg naar mijn zin op de school waar ik nu werk. @Bizzy; Ik heb m'n 'Oei ik groei'-boek er eens op nageslagen en je kindje zou aan het begin van de 26 weken/6 maanden sprong kunnen zitten (of nog in het staartje van de 19 weken/4,5 maand sprong). Dat duurt weer een paar weken... Sterkte! Het gaat vanzelf weer over...
Hier ligt al een half jaar een thuisstudie "Drogist" te verstoffen.. Heerlijk zeg, ouderschapsverlof. Ik heb het niet opgenomen. Maar het kan tot Joey's 5e jaar toch?
Weet ik eigenlijk niet. Volgens mij kun je dat inderdaad nog heel lang opnemen, maar hóe lang, dat weet ik niet...
@Bizzy; ik ben nooit zo op de 'sprongetjes' misschien een beetje te nuchter voor. Heb het ook nooit echt gezien bij de oudste. Dus geen idee. Ben allang blij dat ons ukkie sinds een week of 2 over is gegaan op 1 nachtvoeding en verder tussen 19.30 en 08.00 gewoon slaapt. We hebben hem verhuisd naar zijn broer zijn kamer. 'Gezellig' met zijn tweetjes, gaat echt super en lig ik niet meer naar dat gekreun en gesteun van hem te luisteren snachts. Men! Wat maken baby's veel geluiden in hun slaap en wat slaap ik nu ineens lekker zonder wieg met baby naast mijn bed. Ja sorry, klinkt misschien allemaal erg lomp, maar mijn nachtrust is me heilig! En het CB? Met de oudste hoef ik een jaar niet te komen, en voor de jongste, ach die prikjes he, daar gaan we voor en het wegen vind ik wel fijn, geef bv en heb dan een beetje een idee of er inderdaad genoeg binnen komt. He, fijn weekend jullie, ik duik mijn bed in!
@julia; Daan en Luuk hebben maar 3 nachtjes bij ons op de kamer geslapen en toen zijn ze 'verhuisd' naar hun eigen kamer. Ook wij werden gek van alle geluidjes 's nachts. Het is toch ook terecht dat je een beetje aan je eigen nachtrust denkt? Wat hebben je kinderen aan een moeder zonder energie omdat ze te weinig slaapt? Toch? @Bizzy; Ja, ze doen het fantastisch. Ik ben zelfs een beetje 'bang' dat ze te hard groeien. Of kan dat niet? Nou, ook niet helemaal waar, want ik weet dat prematuren een inhaalslag maken. En dat blijkt wel. Volgende week weer naar de KA, kijken wat hij zegt...
Juli nou dan klopt dat hier aardig! Bij mijn man's kan zijn er erg veel jongens. En ik heb op valentijnsdag een echo laten maken, en we krijgen een 3e zoon Dus kan echt wel zeggen dat we een mannenhuishouden hebben!
hier ook een trotse jongensmama.....mijn eigen boy wonder is alweer 9 1/2 maand en vanaf het moment dat ie geboren is ben ik helemaal stapelverliefd op mijn schatje ik ben ook echt een jongens mama stoere kleding hanekammetje etc hahahaha hij heeft zijn babyhaar allemaal nog dus kan nu nog mooi...dadelijk lekker een kort koppie met stekels..en dat eigenwijze koppie erop..heerlijk hahahahahaha... groetjes silvia