Jongens-mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jipper, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja uiteraard.
    Dit is nu veeeeel belangrijker!
    Hoe voel je je er zelf onder dan?
    Je ziet het toch wel allemaal positief in?

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hey Mouchy, leuk om je ook hier weer tegen te komen ;)

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ups en downs mams zowel hoe ik ernaar kijk als hoe ik me voel. Ik ben geen prater maar gelukkig is dit forum een goede uitlaatklep!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Blij dat je hier je ei kwijt kunt!
    Je kunt me ook altijd Pb-en natuurlijk als je wat kwijt moet.

5. ProudMum

Dankjewel Mams!

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hebben jullie het weerbericht gehoord?! Eindelijk komt de lente er aan als ik de voorspellingen mag geloven!!! Laten we hopen, want ik heb zo'n zin in de ZON!!! :D

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jaaa heb het gehoord!!
    zou het dan eindelijk gaan gebeuren :D Ik hoop het zoooo!

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Wat leuk een topic voor alleen jongensmama's. Mag ik ook mee komen kletsen?

Ik ben sinds 5 oktober mama van een jongen, Juliën. Al vanaf dat ik zag dat ik zwanger was voelde ik dat we een jongen gingen krijgen. Tot mijn 20e ongeveer heb ik altijd gezegd dat ik een meisje wilde. Vervolgens kregen vrienden en kennissen kinderen en tot mijn verbazing begon ik steeds meer te hopen op een jongetje. Toen ik 4 weken zwanger was kocht ik mijn eerste blauwe badeend en de eerste blauwe sokjes en zijn eerste blouse. Tijdens de echo zei ik, we krijgen een jongen! Toen zei ze, ja dat klopt! Dat kan niet missen. ;). Ik was zo blij. Mijn vriend moest er even aan wennen, dat is er echt zo een die meisjes met startjes en jurkjes heel schattig vindt. Maar nu hij gewend is, vind hij het geweldig.

Ik zit met veel vragen en vooral veel nieuwe dingen waarbij denk ik, alleen jongensmama's, mij kunnen helpen.

Trouwens, als we een tweede krijgen vind ik allebei even leuk hoor! :p

Mag ik hier mee komen praten?

Hier een foto van onze zoon.

Luna

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    welkom! en vragen? kom maar op hoor ;)

10. Momfulness

@Roozjuh, nou bijvoorbeeld. Waar ik me dus weleens zorgen om maak en tot nu toe totaal nog niet aan de orde is want Juliën loopt prima op schema en is een druk baasje. Maar ze zeggen weleens, dat meiden sneller zijn in de ontwikkeling..... En nu ishet zo dat er in mijn omgeving iemand een jongetje heeft van 2 jaar en 1 maand die nog geen woord kan zeggen, terwijl alle meiden al ronduit vertellen in volzinnen!!
    Herkenbaar voor iemand?

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Denk dat dat heel verschillend is.
    Ook qua omgeving.
    Als een kind bijvoorbeeld tussen andere kinderen is die veel praten, zal hij het ook eerder oppikken.

12. Momfulness

Dat denk ik ook, want dat jongetje waar ik het over heb, ziet ook bijna nooit andere kinderen. Maar ze zegt dan zelf altijd 'ja, meiden zijn veel sneller met dingen'. En als ze bijvoorbeeld ziet dat mijn zoontje niet meteen terug kan draaien als hij op zijn buik ligt, terwijl hij dat gewoon al kan hoor maar goed. Dan zegt ze, o die is al net zo als mijn zoon, die had er toen ook al moeite mee.... Dan vind ik het best vervelend dat ze Juliën met haar kindje vergelijkt, terwijl hij juist goed op schema zit qua ontwikkeling.

Ze doen helemaal niks met die jongen en zetten hem de hele dag voor de t.v. Als het 1 graden onder 0 is mag hij niet meer naar buiten... Echt vreemd..

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja ze zeggen inderdaad dat meiden sneller zijn. Maar Damian was toch echt sneller met omrollen, zelfstandig gaan zitten, geluiden na doen en 2tandjes, dan zijn nichtje die nu 9 is. Zij was redelijk traag met dat soort dingen Buurvrouw waar ik nu redelijk veel contact mee heb heeft een ook een dochtertje die is nu 16maanden en die loopt niet, staat alleen aan de bank of tafel en brabbelt heel erg weinig.

Dus tja tis inderdaad maar net hoe je je kindje opvoedt en of ze ook 24/7 achter tv zitten of op kdv met andere kindjes spelen.
    Mijn tip: maak je nooit druk, het komt echt wel goed. Ze leren op eigen tempo. Net als dat wij volwassenen ook doen, ene heeft mavo, andere havo. Ene leert sneller/beter dan een ander.

Geniet lekker van je kleine hummel en niet te druk maken of hij alles wel goed leert. De baby tijd is daar veels te kort voor heb ik al zelf gemerkt. ;)

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Kom me hier ook even melden. Ik ben moeder van onze prachtige zoon Milan. Echt een schat van alweer 7 maanden!

Het gaat allemaal zo snel. Bedacht me afgelopen zondag dat hij gewoon alweer 7 mnd is. Ik ben altijd een beetje bang dat Milan achterloopt.
    Hebben alle moeders dat of ligt het aan mij?

15. ProudMum

Suzie, dat idee heb ik ook al ben ik van mening dat het komt doordat Joey het eea in zn rugzakje heeft zitten qua gezondheid.

Welkom bij de jongensmama's!

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo nieuwe mama's!!!

Je moet eigenlijk je kindje niet vergelijk met andere kids. Jou kind is uniek en heeft z'n eigen tempo.
    Ik heb 3 zoons en ze zijn alle 3 totaal verschillend in bijna alles. Tandjes krijgen en omrollen, praten en lopen. Dus maak je niet druk als het allemaal wat later komt, want het komt echt vanzelf wel. Zelf met doorslapen zijn mijn kids totaal anders dan de andere boys. De oudste sliep met 1 week door, de middelste met een half jaar en de jongste slaapt nog altijd niet door ;)

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als er een bepaalde tijd niet gereageerd wordt sluit een topic zich automatisch.

Nu weer open dus.

Kwebbel

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o wist niet dat dat vanzelf ging joh :)

Jeej hijs weer open! Hoe is het met iedereen en de zonen?

Hier echt super, niks te klagen! Damian doet het fantastisch, in de bijna 10maanden dat hij nu is, heeft hij 2 tandjes, kan kruipen, optrekken naar staan en blijft dan evrvolgens ook gewoon lekker 2uur staan. En nog nooit ziek geweest *even afkloppen*

19. ProudMum

Hier een lieve eigenwijze dreumes die gek is van bassie en adriaan!

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Rond hoeveel maanden kregen jullie mannetjes tandjes? Milan heeft nog niks :(. Komt vanzelf wel, maar vroeg het me toch af.

Milan kan sinds 2 dgn los zitten!!! Dus ben helemaal trots!

Echt een heerlijk ventje. Hij lacht de hele dag en huilt bijna niet.

Mijn man werkt 40u in de week. Hij zit er heel erg mee dat hij Milan dus niet zo vaak ziet. Meestal 10minuutjes als hij thuis komt van werken maar verder niet.

Nog meer mensen met dit probleem, en wat doen jullie eraan?

Deel Deze Pagina