Jongens-mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jipper, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @silvia; Welkom hier! Zo te zien is jullie Mathijs een echt wondertje. Geweldig zeg!

@mouschy; Wat is het toch bijzonder, zo'n echofoto. Kan me voorstellen dat je niet kon wachten tot de 20 weken echo. Groot gelijk!

Even een beetje off-topic. Heb net een artikel gelezen over 'hyperouders'. Kennen jullie dat? Ik las het en dacht: 'Onze jongens hebben geen hyperouders, maar een hyperoma!' Het was alsof ik over m'n schoonmoeder aan het lezen was... :(

2. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo moeders,

vroeg mij even af waar jullie zoontjes zoal mee spelen? de mijne is vreselijk gek van zijn autootjes en sinds kort niet meer weg te slaan bij zijn Dora-puzzel. Vaak moet ik ook met hem gamen op de Wii..kijken hoe zijn moeder Mario Kart speelt, vind hij fantastisch

Groetjes

3. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    @ Jipper heb je een link?

@Pauly, hier ook auto's, blokken bouwen en dingetjes waar hij niet aan mag komen.
    Volgende week is de kleinste jarig, hij krijg dan ook duplo dat heeft hij nog niet, ben dus benieuwd. Ook heb ik de sesamstraatcamper gekocht en een nijntjespel. Dit weekend halen we ook een politiemotortje op accu.
    Ik vind voor hem de verjaardag wel leuk met taart enzo alleen de visite kijk ik altijd zo tegen op he, ben nu al moe als ik er aan denk :)

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
  5. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben ook niet zo gek op drukte maar als iedereen er eenmaal is, is het altijd super gezellig! Zolang de kleine zich maar vermaakt toch

6. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ja precies, alleen ben nog aan het herstellen ben ernstig ziek geweest. Maar daar door geniet ik juister meer. Dan maar paar dagen extra bij tanken.

Jipper@ is jouw schoonmoeder zo extra overbezorgd dan?

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jeetje morgaine, hopelijk lukt het om snel te herstellen van je ziekte. Weet natuurlijk niet precies wat er aan de hand is/was en dat hoef je niet te vertellen, maar sterkte!

Mijn schoonmoeder is inderdaad extra overbezorgd. En dan druk ik het bescheiden uit. Of vinden jullie het niet overdreven als ze met mondkapjes aan komt zetten als m'n vriend verkouden is, zodat hij die voor z'n gezicht kan doen. Dat ze 3x haar handen wast voordat ze de jongens vastpakt en ze wil ze het eerste jaar geen kusjes geven, want dat is niet hygiënisch. Zo kan ik nog wel een rij voorbeelden noemen... Natuurlijk is er niets mis met een beetje hygiëne en voorzichtigheid, maar je kunt het ook overdrijven... :(

8. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Is geen geheim hoor, ik heb maagkanker gehad. Ik heb wel eens hier op dit forum er over geschreven. Maar als het goed is, is alles weg. Ben alleen nog aan het herstellen van de chemo's maar het gaat steeds meer beter met mij. Gelukkig :D

Maar idd wat overdrevig van jouw moeder, was ze ook al zo toen je man/vriend klein was

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jeetje, dat is nogal wat. Dan heb je een behoorlijke rottijd achter de rug. Ook logisch dat je dan tegen zo'n verjaardag opziet, maar goed dat je het positief kunt bekijken.

Vroeger was ze ook al wel zo geloof ik, hoewel m'n vriend er nooit zoveel over zegt. Hij had wel toen hij ouder was altijd heel erge ruzie met z'n moeder. Ik geloof niet dat hij er verder iets aan over heeft gehouden haha... ;)
    Ik iriteer me er ook zo mateloos aan omdat ik zelf totaal niet zo ben. Maarja, we moeten er maar mee om leren gaan. Hoewel ze sommige dingen echt moet laten, want dan is ze bij mij aan het verkeerde adres. (Zoals de jongens bij haar in bed laten slapen als ze komen logeren, omdat ze het eng vindt om ze alleen in bed te laten. Is nog niet gebeurd, maar laatst zei ze dat ze dat zou doen als ze komen slapen...)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

ik zal zo alles bijlezen hoor!

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Zo, jij was er vroeg bij! ;) Alles goed met je? Druk weekend gehad?

12. ProudMum

Druk weekend en druk op het werk. Ondertussen druk aan het maken over a.s maandag...

En vooral druk met Joey!

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    O ja, dat kan ik me voorstellen meid! Krijg je dan snel de uitslag of moet je daar dan nog tergend lang op wachten? Het is niet niets zeg... Hopelijk is het allemaal snel achter de rug en is de uitslag goed. Hou je taai hoor! Probeer lekker te genieten van je kleine mannetje, dat leidt misschien een beetje af.

14. ProudMum

Als er biopten worden afgenomen moet ik 3 weken wachten op de uitslag. En die duren lang hoor!

ik ga zo echt bijlezen en uitgebreid reageren

15. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    hallo meiden mag ik me hier nog bijvoegen?

ik heb twee jongens de oudste is 2 jaar en 2 mnd oud en de jongste is bijna 8 maanden.
    ik ben dus lekker in de minderheid ;)haha

16. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    @Truus de Mier: alvast heel erg veel succes as maandag! mag ik vragen waarom er biopten worden afgenomen?

@ Jipper: Jeetje dat is wel erg bezorgd ja! Maareh als ze zo bezorgd is dat je jongens iets overkomt waarom neemt ze ze dan wel in haar bed (dekbed over het gezicht?).. vind het beetje vreemd van der (wil der niet afkraken ofzo hoor!)
    Enne succes morgen bij de KA!

@moushy: leuk dat je nog een ventje erbij krijgt! echt een mannengezin hoor! enne gefeliciteerd met je zwangerschap!

@silvia en mammavanjesper: welkom!

@morgaine: succes met de drukte van de verjaardag! ik kan me voorstellen dat je ertegenop ziet.. tis niet nix wat je hebt meegemaakt! ik zie dat je ook in Arnhem woont... gezellig ik ook (Elderveld)!

ff een klein vraagje: jullie werken maareh hoe doen jullie dat met de opvang als de kids vakantie hebben en jullie moeten werken?
    ik ben heel spontaan gaan werken en ging allemaal wat sneller dan verwacht, maar nu heeft mijn zoontje volgende week vakantie maar moet ik sowieso al 3 ochtenden werken... heb wel via MP een oppas gevonden en maak morgen kennis met haar maar vind het toch wel een beetje eng om mn zoontje (gister 4 geworden) bij een vreemde achter te moeten laten.. mijn beste vriendin past ook regelmatig op maar moet zelf ook werken, mijn schoonmoeder heeft helaas andere vakanties dan wij hebben en mn schoonzus wil ik er niet mee opzadelen (1 ochtend zou kunnen maar 3 vind ik een beetje ver gaan)....
    hoe zouden jullie het oplossen?

17. ProudMum

Mutsevluts, wij hebben een gastouder voor 3 dagen in de week.
    ivm pap3a krijg ik een onderzoek

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @mamavanjesper; Welkom hier! Leuk om er weer iemand bij te hebben. Wat hebben je jongens leuke namen trouwens!

Ja, dat snap ik dus ook niet. Toen ze dat zei was ik te verbouwereerd om er iets van te zeggen, maar mochten de jongens daar ooit gaan logeren (wat nog best een tijdje zou kunnen gaan duren) zal ik het haar nog eens duidelijk maken dat ze dat echt niet moet doen. En is ze er niet van af te brengen dan lijkt het me simper; niet daar slapen dus...

Ik werk nog niet, maar wij zijn er ook nog niet over uit hoe we het straks willen gaan doen. In principe was het de bedoeling dat de boys naar een KDV zouden gaan, maar een oppas aan huis zou ook wel ideaal zijn. We willen niet dat de oma's en opa's oppassen. I.v.m. met het bovenstaande, maar ook omdat ik hen niet als (mede-)opvoeders wil voor m'n kinderen. Zij moeten lekker opa en oma kunnen zijn en de jongens heerlijk verwennen enzo. Geldt dus ook voor mijn eigen ouders.

19. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    @mamavanjesper, welkom! WOww jij zit nog echt in de kleintjes. Ik denk dat ik gek zou worden als ik nu nog een baby erbij zou nemen en heeft niks met mijn ziekte te maken. Misschien wel met mijn leeftijd het is ook goed zo. Ik bn gelukkig met mijn 3 zonen.

@Truusdemier, Ja is erg dat wachten he, ik weet er alles van. Ik heb veel onderzoeken gehad en veel moeten wachten. Ergste vond ik dat ik op een gegeven moment door de scan moest, om te kijken als ik geen uitzaaiingen had. Had ik wel uitzaaiingen dat konden ze alleen nog mijn leven stukje rekken had ik geen uitzaaiingen zou ik geopereerd worden en kan ik wel 100 worden. De week duurde eeuwen, gelukkig had ik geen uitzaaiingen.

@mutsevluts, gezellig alleen ik woon over de brug, statenkwartier. Ik werk niet op dit moment. Maar wil het wel weer heel graag. Lekker uit huis, de dagen zijn voor mij vaak het zelfde. Word er soms gek van.

Vandaag heb ik het wel lekker rustig, Norman is net opgehaald door de vrouw van mijn vader. Ze gaan eerst babyzwemmen en daarna mag hij naar de peuterspeelzaal, eigenlijk is hij te jong maar omdat haar dochter daar werk mag hij er ook tussen en hij vind het geweldig.
    En ik heb nu dagje voor mij zelf.

Gaan jullie nog wel eens uit? Toevallig gaan de kinderen dit weekend naar mijn vader uit logeren. Ik zit mij er nu al op te verheugen, ik heb een nieuwe rok gekocht wat ik zaterdag aan doe. Alleen we hebben nog geen idee wat we gaan doen. Ik denk lekker uiteten en dan de kroeg in.

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden,

morgaine, in welke leeftijd zitten jou zoons? En hoe vind je het om de enige vrouw in huis te zijn? Ik krijg zometeen ook mijn 3e en ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat allemaal gaat. Vooral later als ze groter zijn, overal sokken en ondergoed vinden en zo... Gewoon goed opvoeden denk ik whaha.
    Ik ga zeer weinig uit. Heel af en toe naar het theater, maar dat is zeker niet meer dan een keer of 3 per jaar... Kroegen en zo heb ik niet zo veel mee, nooit gehad dus daar zal je me niet tegenkomen ;)
    Je hebt ook al aardig wat achter de rug zo te lezen, ben blij dat het weer beter gaat met je!

Jipper wat jammer zeg dat je schoonmoeder zo apart omgaat met de jongens. Een beetje overbezorgt, zeg maar gerust een beetje boel...
    Ik hoop dat je een gastouder bij jullie thuis kan krijgen, of anders daar naar toe brengen. Ik ben zelf ook gastouder en ik ga niet bij anderen zitten omdat ik zelf nog kleintjes heb natuurlijk.

TruusdeMier heel veel succes maandag!

Ik ga morgen naar de 9 mnd beurs, lijkt me wel leuk om even rond te snuffelen wat er weer allemaal voor nieuws is.

Deel Deze Pagina