Jongens-mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Jipper, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Toevallig zijn we dinsdagavond voor het eerst naar het theater geweest, naar Jan Jaap vd Wal, met mijn broer en schoonzus. Mijn ouders hebben toen bij ons thuis op de jongens en hun 2 maanden oudere nichtje gepast. Die waren helemaal gesloopt aan het eind van de avond, maar wij hebben het super gehad. Het was zó grappig!
    Mijn ouders zijn heel makkelijk, dus als wij eens een keer uit eten willen ofzo dan zou dat geen probleem hoeven zijn. Maar we zijn er gewoon nog niet helemaal aan toe...
    Heel veel plezier in ieder geval dit weeken morgaine. Geniet ervan!

2. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    @mouschy ik heb een zoon die bijna 16 is de andere is 11 en dan Norman die wordt volgende week 2. En tja ben de enigste vrouw hier, denk er eigenlijk nooit zo overna. Mijn moeder is 4 jaar geleden overleden dus ik heb ook alleen nog mijn vader en broer, ben dus echt de enigste vrouw in het gezin. Word wel altijd flink verwend en beschermd.

@jipper, zie nu pas dat jij een tweeling hebt, leuk joh. Slapen ze ook samen op 1 kamer?

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ja hoor, ze slapen samen op 1 kamer. Geen probleem gelukkig. Ze huilen elkaar eigenlijk nooit wakker, wat natuurlijk best zou kunnen. Nu zijn ze ook wel veel gewend wat geluiden betreft na zo'n lange ziekenhuisperiode. Ben wel benieuwd hoe het over een paar jaar gaat als ze door krijgen dat het wel heel gezellig is om nog even met elkaar te kletsen of te keten...! ;)

Wel heerlijk dat je mannen zo beschermend zijn naar jou toe. Dat is natuurlijk weer de 'mannencultuur' ;) . Je oudere zoons zullen het ook wel leuk vinden om zo'n klein broertje te hebben. Wel lastig om een puber, een beginnende puber en een dreumes in huis te hebben lijkt me. Druk, druk, druk...?! Of valt het mee?

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ohja, verschrikkelijk zeg! MAAR gelukkig ben je aan het herstellen en kan je 100 worden! (als ik het goed had begrepen)

De laatste keer dat Mike en ik samen iets hebben gedaan was in November 08. Mijn moeder woont in Belgie, dus daar kan ik hem wel heel brengen maar is zo ver als er iets aan de hand is.
    Mijn schoonvader is niet gezond genoeg meer om Joey op te kunnen vangen. Voor een uurtje zou het kunnen, maar niet voor een hele dag/avond.
    De nicht van mijn vriend heeft wel eens opgepast, maar toen ik er achter kwam dat hij Joey een "corrigerende tik" had gegeven wil ik hem daar ook niet meer brengen.

Ik geniet er zowiezo van om lekker voor mijn vriend te koken. Gezellig tafelen met een drankje erbij enzo.

Met mijn verjaardag in April zijn we lekker met zijn drietjes weg, dagje Beverwijk en daarna hapje eten. Laatste keer in Beverwijk was ik hoogzwanger, dus word weer eens tijd!

5. ProudMum

Mouchy; dankjewel, en veel plezier op de beurs!

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Truus; Lastig als je niet echt familie in de buurt hebt waar je Joey eens kunt brengen. Maar met z'n drietjes genieten is ook fijn toch? Wij gaan eind maart een weekendje weg met z'n viertjes. Kijk er nu al naar uit. Heerlijk even weg van alles en iedereen...

7. ProudMum

Ik kan Joey best brengen, maar dan is een weekend handiger... En dat kan ik nog niet....

@ Morgaine en Mouchy, wanneer waren jullie kids over op 1 slaapje?

8. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    @Jipper hahaha ik heb er niet eens stil bij gestaan,, ze gister nog tegen mamavanjesper, wauw dat je ertegen kan zo tussen de kleintjes maar ik zit iid tussen de pubers van groot naar klein. En wij wonen ook niet zo groot. Dus ik vind het vaak wel druk maar wel gezellig. Ook de communicatie is natuurlijk zo anders wanneer je met je zoon van 15 praat dan met de kleintje. Maar ze zijn wel dol op hun kleine broertje, vooral de middelste die hebben een band voor het leven, ze slapen ook met zijn 2en op de kamer.

@truusdemier nou ik begrijp wel dat jij Joey niet naar die nicht wil brengen, hoe kwam je erachter dan dat ze hem sloeg?
    En ik geloof dat Norman rond zijn eerste verjaardag niet meer in de ochtend sliep. Hij slaapt gelukkig nog wel s'middags van 1 tot ongeveer 3 uur.
    Beverwijk lijk mij ook zo leuk, ik ben er nog nooit geweest als het goed is gaan wij in april er heen.

9. ProudMum

Hij had het me zelf verteld Morgaine. Maar was zo overdonderd dat ik er niet op in ben gegaan.
    later ben ik er wel op teruggekomen hoor! Maar hij gaat er niet meer heen, alleen als mijn vriend of ik erbij zijn.

Vandaag gekeken of Joey het red met 1 slaapje, maar om half 11 was hij helemaal gebroken.... Dus die ligt heerlijk te slapen. Zo wakker maken voor een broodje en dan kan hij vanmiddag nog even tukken zodat ik kan koken. Dan blijft hij daarna van etenstijd tot bedtijd op.

Als wij naar Beverwijk gaan, zijn we er meestal rond half 9. Dan is het lekker rustig, tegen 1en is het meestal erg druk. rond 2en gaan we meestal richting huis.

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou, ik heb een 'nadeel' van het jongensmama zijn ontdekt hoor! Luuk presteert het de laatste dagen IEDERE KEER (!) precies op het moment dat ik zijn vieze luier wegtrek (of nog mooier; net een schone onder z'n billen schuif) het hele aankleedkussen, inclusief z'n romper en/of trui, nat te plassen! Misschien doen meisjes dit ook wel, maar die 'slurfjes' gaan wel erg gemakkelijk alle kanten op. ;) De wasmachine draait zodoende overuren om steeds de hoezen van het aankleedkussen te wassen. Lekker is dat... :(

11. ProudMum

12. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Hahaha erg is dat he, Norman wilt ook wel ens naar zijn piemel grijpen als hij gepoept heeft aargghhhh,
    Zijn jullie zonen echt al mama's kindjes? Of trekken ze meer naar de vader toe. Hier is het verschillend, al verdeeld hij wel altijd zijn kusjes krijg mama er één dan loopt hij ook naar papa.
    Maar ik ben wel meestal de gene die hem moet troosten als hij huilt.

13. ProudMum

Hier moet alles mama.....

Als ik wegloop als Joey bij mijn vriend op schoot zit, is het brullen...

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Daar hebben wij nog geen 'last' van. Ze zijn nog allemansvriendjes. Hoewel ze de ene keer meer naar mijn vriend lijken te lachten en de andere keer meer naar mij.

Ik heb trouwens even jullie advies nodig. Tenminste, ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
    Sinds vanmorgen slapen de boys ineens door. Van 23.00 tot 6.00 uur hebben ze geslapen en zijn ze niet meer wakker geworden voor een nachtvoeding. Heerlijk natuurlijk, maar nu loopt óns 'schema' een beetje in de war... :rolleyes:
    Hoe was jullie dagritme toen jullie jongens ongeveer 5-6 maanden waren? Ze krijgen nog 5 flessen, dus die moeten we nu een beetje sneller achter elkaar geven natuurlijk. Hoe deden jullie dat met dutjes? Hoe laat ongeveer? En als je 's middags een keer weg wilt/moet (zoals wij dus vanmiddag) hoe doe je het dan met een middagslaapje? Hopelijk kunnen jullie helpen...

15. ProudMum

Joey deed toen 3 slaapjes;

9-11
    12-14
    15-17

zo ongeveer.

Maar als ik wegging, nam ik hem altijd mee!

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    3 slaapjes? Dat pikken ze nooit. Het heeft al heel wat moeite gekost om ze voor 1 middagslaapje op bed te krijgen.

Hier was het schema tot vandaag;

8.00 uur verschonen, fles, spelen
    10.00 uur wassen, aankleden
    10.30 uur fruithapje, spelen of beetje dutten in de box/wipstoel (in bed leggen lukt niet)
    13.00 uur fles, verschonen
    13.30 uur slapen
    ongeveer 16.30 uur verschonen, aankleden, spelen
    18.00 uur fles, verschonen, spelen in de box/wipstoel
    20.00 uur bad, dan slapen
    23.00 uur verschonen, fles
    ongeveer 4.30 uur verschonen, fles

17. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik denk dat je er een fles af mag doen en dan meer in de fles moet doen. Hoeveel krijgen ze nu?
    Ik denk zelf 4 flessen van 180 moet genoeg zijn, maar vraag het voor de zekerheid aan de cb of bij het voedingsgedeelte op het forum

18. ProudMum

Ik sluit me bij Morgaine aan hoor Jipper, en je schema is perfect!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    We hebben er nog eens over nagedacht en ik heb even overlegd met mijn schoonzusje (die heeft een dochtertje die 2 maanden ouders is). Nu zijn we uitgekomen op het volgende voedingsschema:

6.00 uur (als ze wakker worden) 180 ml. flesvoeding
    ongeveer 9.00 uur half bakje fruithapje of 50 ml. flesvoeding
    12.00 uur 180 ml. flesvoeding
    tussendoor weer half bakje fruithapje of 50 ml. flesvoeding
    17.30 uur 180 ml. flesvoeding
    23.00 uur 180 ml. flesvoeding

Dan krijgen ze ongeveer even veel voeding als voorheen (4x 165 + 1x 180 = 840 ml. en nu 4x 180 ml. + 2x 50 ml. = 820 ml.). En we kunnen tussendoor altijd nog wat extra's geven, want voor hun gewicht zouden ze al 850 ml. totaal mogen.

Nu maar hopen dat ze blijven doorslapen... ;) :rolleyes:

20. ProudMum

ik zou die 50 ml melk vervangen voor wat thee/water/diksap meid.
    Maar ziet er goed uit!

Deel Deze Pagina