mijn vriend en ik vinden Misha/Misja erg leuk voor een meisje, alleen nu de vraag: hoe te schrijven? Misha of Misja en we zijn ook wel nieuwschierig naar wat andere van de naam vinden alvast bedankt!
Ik zou zeggen: Misha . Ik zou zelf alleen aan een jongen denken bij die naam. Maar verder heb ik hier een prachtig boek staan, met in de hoofdrol een vrouw die misha heet (zichzelf vernoemd naar een man overigens ) en dat soort dingen doen een naam voor je gevoel altijd goed . Net zoals je ook wel eens een rotpersoon bij een bepaalde naam kan zien, zie ik hier dus juist een heel sterk en krachtig persoon bij
Ik moet ook aan een jongen denken bij die naam, heb een jongetje in de klas gehad die zo heet. Maar dan zou ik Misha doen!
Ook ik ken alleen maar jongens die zo heten. Maar ik zou voor Misha (miesja) gaan. Bij Misja krijg ik de neiging om gewoon Mis-ja tezeggen.
Ben het met Niesje eens. Misha lijkt me een betere schrijfwijze, omdat er anders woordgrapjes van gemaakt kunnen worden. En ook ik vind het eigenlijk meer een jongensnaam. Bij deze link kun je zien hoe vaak er in 2006 gekozen is voor een bepaalde naam. Misha is wel gekozen voor een meisjesnaam 6 x. Er staan ook varianten in als Amisha of Mirla. Misja staat er trouwens wel bij als meisjesnaam. http://www.svb.nl/Images/overzicht%20me ... 158581.pdf
Misha! Het is trouwens een Russische naam en daar gebruiken ze hem als jongens-en als meisjesnaam! Maar, laat je niet gek maken door de mening van anderen! Gewoon doen wat jullie mooi vinden!
Ik heb een vriendin die Mischa heet, dus ik ben het niet gewend als jongensnaam al kan dat natuurlijk ook. Ik zou ook voor Misha kiezen en niet voor Misja.
Ik vind het eigenlijk wel een jongensnaam als ik eerlijk ben, maar als je het mooi vindt, gewoon doen! Dan zou ik voor misha gaan!
Hey, Aangezien hij eindigt op een a zal het hier vlug aanvaard worden als meisjesnaam. dus daarover zou ik me geen zorgen maken. Micha komt oorspronkelijk van Michela (zoals dr. Quin medicin woman ook heet in de serie) Ik heb een vriendin die Macha heet, vind ik ook mooi persoonlijk.
Dr. Mike! (Michaela) Ik keek altijd graag naar Dr. Quinn, hele leuke serie, en ik vind Jane Seymour leuk. (En Sully was ook niet verkeerd ) Sorry, ik ga helemaal off topic, hihi Misha is inderdaad een jongens- en meisjesnaam. Hoe meer ik de naam zie / hoor, hoe leuker ik 'em vind
Ik ken een jongen die Micha heet en een meisje die Misha heet dus ik zou zeggen dat het voor allebei kan. Zou het dan idd wel als Misha spellen.