Jongens met lang haar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Skatje, Sep 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Dat is ook weer niet nodig toch? ;)

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

De juf heeft groot gelijk! Doe even 2 kleine staartjes vooraan en klaar!:D

Nee hoor die vrouw moet niet zo zeuren, zoals gezegd evt. met haarlak zorgen dat het vooraan niet naar voren zakt of een stoere jongens band.

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Sorry hoor, maar als het bij mijn zoontje te lang wordt staat het haar alle kanten op. Hij moet juist stekels om het mooi te hebben.

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik mag dat toch afschuwelijk vinden? Zoveel mensen zoveel smaken.

5. Stacie

Stacie Actief lid

Oct 10, 2014
    135
    0
    16
    Haai! Misschien hier een tip: mijn stiefzoon heeft ook lange lokken. Staat super cool! Maar tijdens het groeiproces zat er ook precies een pluk voor z'n gezicht als ie naar voren boog.. Je moet er even doorheen want nu kan ie het precies achter z'n oor doen. Tot die tijd hadden wij zo'n "voetbal haarbandje". Gewoon een soort van groot zwart haarelastiek dat die voorste pluk uit z'n gezicht hield. Stond helemaal niet meisjesachtig hoor. Hij was trouwens niet de enige in z'n klas met lange haren. :)

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Waarschijnlijk omdat er een halve haardos voor z'n ogen hangt als ze met m praat...?
    Een pet in de klas mag ook niet, je moet gewoon goed zichtbaar zijn, dus als je haar de hele dag in je gezicht hangt snap ik dat je het gewoon een beetje in toom moet houden

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ts heb je al gevraagd waarom ze het nodig vind?

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als hij er zelf last van heeft of lijkt te hebben, begrijp ik de opmerking van de juf heel goed. Dat het voor haarzelf storend zou zijn, vind ik er dan weer totaal niet toe doen. Gaat ze dan ook ouders vertellen dat kinderen alleen een pony tot halverwege het voorhoofd mogen hebben zodat ze de ogen goed kan zien? En ik vind het ook veeeel leuker staan dan stekeltjes of heel kort haar... dus zonde als je het hierdoor kort gaat wieken :)

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Dat mag je zeker vinden. Idd een kwestie van smaak. Ik vind ook niet alles mooi wat anderen mooi vinden. Daar hoor je me ook niet over. Iedereen mag zeggen dat hij/zij iets niet mooi vindt.
    Maar "achterlijk en afschuwelijk" is niet echt iets wat je zegt over het uiterlijk van een kind. Dat vind ik dan weer. ;)
    Sommigen vinden het mooier zo en anderen hebben geen keus dan het zo te dragen.

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Tnx voor alle reacties en complimenten over z'n haar!

Het verhaal was toch een beetje anders, haha! De juf had voorgesteld dat hij een klein stukje pony zou laten afknippen, omdat het met werken in z'n ogen hangt. Toen had m'n zoontje gezegd: 'dan wil ik een staartje'. De juf zei: 'prima jongen'. Dus dan is het verhaal van een 7-jarige dat hij van de juf een staartje moet :p

Nu ga ik dat ook niet laten knippen, hij moet juist even door deze lengte heen. Zoontje heeft veel kruinen op rare plekken, dus als hij het kort heeft, springt het alle kanten op en dat staat voor geen meter.

Heb het nu maar even met haarlak gedaan. En idd opzoek naar zo'n sportbandje die hij in de les om kan doen of zo.

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Bij mijn kind staat dat idd achterlijk en afschuwelijk, maar veel kinderen staat juist dat lange niet.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Day is toch geen lang haar...

13. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik ken een jongentje met lang haar die gebruikt een stoere haar banden. staat hem erg mooi en stoer, maar hij heeft ietsje langer haar. of anders met haargel vast maken. heel Mooi haar/kapsel trouwens.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Auw Betty Barclay, vind ik ook wel heel hard gezegd. Maar dat is ook persoonlijk moet ik erbij zeggen.
    Skatje, dat klinkt al beter :)

15. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,118
    1,824
    113
    Mooi hoor...
    miss als tegendraatsstaartjes maken en zeggen beterzo? Nee gekkigheid

en in ogen vrijven of uit de ogen doen doe ik elke dag merk niets daar van dus denk dat de juf last heeft van zijn haar uit oog haal veeg.

16. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,118
    1,824
    113
    O ik zag nu je reactie..
    niet knippen hoor.

en anders maakt hij zelf een stoere band met lerenbandjes mooi vlechten

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63

ja lekker assertief die ouders van tegenwoordig

18. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Hoe bedoel je? Dat ik niks heb gezegd? Want het was een verhaal waar hij na school mee kwam.

Plus het is een aardige juf dus ik ga niet lelijk doen tijdens de eerste schoolweek :p

19. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ten eerste staat het hem hartstikke leuk, dus lekker houden zo!!:)

Verder kan ik me de opmerking van de juf wel voorstellen. Vorig jaar mochten de meiden in groep 3 hun haar ook niet los laten hangen, omdat het dan de hele tijd voor hun werkje hing (op mijn werk doe ik het ook vaak uit mijn gezicht omdat het toch best vervelend is met werken...). Ik zou gewoon zo'n voetbal haarbandje kopen. Als hij er zelf niets op tegen heeft, waarom niet...?

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik hou niet van te lang haar. Zoals op deze foto kan nog, maar als het echt lang wordt, dan vind ik het 9vd 10 keer geen gezicht. Ik hou van nette korte koppies (zonder stekeltjes).

Share This Page