Officiële naam of niet?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Do1981, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wat ik me nu al een tijdje afvraag. Soms zie ik hier namen voorbij komen waarbij ik denk ' dat kan toch niet'?

Om dat te checken heb ik dan bij de svb gekeken en daar komt de naam vaak idd niet voor. Ik vraag me dus af hoe dat kan? Zouden mensen hun kinderen dan zo'n 'aparte' naam alleen als roepnaam meegeven of zijn sommige namen ook 'urban legends'.

Ik heb nu even geen voorbeeld paraat, maar zal daar eens naar op zoek gaan en dan plaats ik hem hier.

Wie weet hoe dat zit?

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Paar voorbeelden uit het afgrijselijke namen topic: djeesun, active, eyvieh. Die bestaan dus 'officieel' niet.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Active is door mij gepost, die komt uit een grotendeels Amerikaanse/internationale facebookgroep. Svb zal deze dus ook niet hebben opgenomen. Wellicht namen uit België?

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat kan idd ook ja, dat het uit een ander land is.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

En je kunt bij de svb alleen op jaartal zoeken toch? Of heb ik dat mis? Dat het afgelopen jaar niet is gegeven betekent niet dat het nooit is gegeven.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja klopt van die jaartallen. Daarom heb ik ook bij meertens gekeken (had ik er idd niet bij gezet). Daar staan volgens mij alle namen in (en een hoop hele rare kan ik je zeggen als je daar eens gaat kijken.....)

7. In your eyes

Kan aan mij liggen hoor, maar ik heb wel vaker het idee dat meertens niet klopt. De naam van mijn dochter bestaat niet, en die van mijn broer (uniseks-naam) is alleen aan vrouwen gegeven, terwijl ik van beiden 100% zeker ben dat deze wel degelijk bestaan.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Meertens site vind ik ook erg verwarrend. Snap t niet echt. Ook eens proberen te zoeken qua dorp/gemeente maar daar kwam ik ook niet echt wijs uit.
    Svb is volgens mij alleen per jaar dacht ik.

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat zal het misschien wel zijn dan. Dacht dat, dat betrouwbaar was, niet dus. Verklaard voor mij weer eea.

Dank voor jullie reacties!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij loopt meertens sowieso een jaar of vijf achter. En ze nemen alleen de namen op die op het aangifte formulier staan. Roepnamen die hiervan afwijken, tellen ze dus niet. Zou dat bij de naam van jouw broer het geval kunnen zijn?

11. In your eyes

Niet dat ik weet. Bij mijn dochter ben ik er inmiddels achter: als ik haar naam met accent invoer kent hij hem niet, dus ik moet hem eerst zonder accent invoeren en dan via vergelijkbare namen die met het juiste accent aanklikken.
    De naam bestaat in meerdere varianten: é, è en e, en dat verandert zelfs de afkomst van de naam. Ik moet dus eerst invoeren hoe ze niet heet en vanuit daar de naam veranderen :confused:
    Niet omslachtig ofzo :rolleyes:

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina